Bensapinnan taso vaikuttaa kohokammion nesteen paineeseen imuputkien alapinnalla. Mitä vähemmän bensaa kammiossa on sitä isompi alipaine tarvitaan imun tuottamiseen. Erityisen herkkä näyttää olevan kakkoskurkun lisäpolttoaine imun toiminta (kuvissa kaasuttimen kannessa on kaksi messinkiputkea, toinen on kiihdytyspumpun imuputki ja toinen, se missä on pieni "nokka" kurkun yläpuolella, on kakkoskurkun täyskaasun lisäpolttoaineimuputki) se kun on melko ylhäällä kaasuttimen imukanavassa. Lisäpolttoaine "ruiskutus" toimii vain täyskaasulla kun alipaine kaasuttimessa on riittävän iso.
B230K Solex Cisacissa samanlaista polttoaineen lisäsyöttöä ei ole ja kakkoskurkun suutinkin on "piilossa" imukanavan sisällä. Lisäksi kaasuttimessa on vain yksi messinkinen imuputki.
Bensapinnan taso ei siis vaikuta seokseen eikä seossuhde muuhun kuin tyhjäkäyntiin. Heti kun antaa kaasua menee tyhjäkäyntikanava tukkoon (tästä huolehtii se alipaine "mötikkä" kaasuttimen sivussa), kaasuttimen alaläppä avaa osakaasun virtauskanavan ja polttoaine tulee pääsuuttimesta (ne messinkiset putket imukanavassa) ja osakaasun virtauskanavasta. Täyskaasulla polttoaine tulee pääsuuttimista ja tosta edellämainitusta lisäpolttoaine imuputkesta.
Vaihtaisin kumminkin sen kohon jos se kerran on jo hankittu ja lisäksi hankkisin sen kaasuttimen huoltosarjan missä tulee mukana alipainekalvot. Juurikin nuo alipainekalvot kuluvat ja alkavat vuotamaan-> huono käynnistyvyys (sahaa ja pitää polkea kaasua), sammuu tyhjäkäynnillä, i tyhjäkäyntiä jos ei ryyppy päällä, jne...
Lisämausteena myös bensatankin anturin (sending unit) yläpuolisen putken puhkiruostuminen aiheuttaa kiusallisen alipaine ongelman. Tankki täynnä bensaa tulee, puolella (tai neljäsosalla) bensapumpun alipaine imu vetää jo niin paljon ilmaa reiästä että bensan saanti ei riitä kuin tyhjäkäynnille. Ehkä kannattaa tarkistaa muös tuon anturin kunto...