Proturbo  Autodiagnoosi

960 -95, Toinen yritys. E85!

  • 679 Vastauksia
  • 162930 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #510 : 14.12.2016, 23:19:41 »
Kai mun pitää irroittaa imusarja että pääsen käsiksi egr:ään. Sen tukkiminen on vieläkin mietinnässä että miten?



Jarrut on aika loistavat :)

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #511 : 14.12.2016, 23:45:36 »
Ei mitään käryä millaiset liitokset tässä on, mutta yhdestä kiikusta tulppasin EGR:n lähdöt miljoonavadista löytyneillä isoilla kuulalaakerin hauleilla. :D

Tyyliin liitosmutterit auki, putki pois ja kuulat tilalle.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #512 : 14.12.2016, 23:49:28 »
Meinasin, että olisin tänään tuon EGR:n putken painanut lyttyyn mahdollisimman huolellisesti, mutta eihän siihen perkele pääse kunnolla käsiksi mistään.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #513 : 15.12.2016, 21:04:47 »
Kuinkas herkälle motikka on säädetty tehtaalta? Lähinnä että sytyttääkö vikavaloja egr tukkiminen. IMM:stahan se ecu sen näkee.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #514 : 15.12.2016, 21:08:12 »
Sytyttää vikavalon mutta vain egr venttiilin lämpöanturin takia. Noin 15kOhmin vastuksella selviää. Vähän epäilen että imm pystyisi sitä tajuamaan :o.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #515 : 15.12.2016, 21:09:53 »
Onneksi pääsee sitten helpommalla.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #516 : 15.12.2016, 21:16:43 »
Onhan tietty vaihtoehto 2. Putsaa sen venttiilin niin että se toimii. Vihaan vaan egr:ää jo ajatuksen tasolla. Lisäksi sitä ei edes ole enää uudemmissa joissa on motronic 4.4 :idiot2:.

Jos oman shaissen syöminen olisi hyvä idea, olisi ihmisillä letku takamuksesta.... No kai tajusitte :D.

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #517 : 15.12.2016, 21:22:27 »
Tulipa mieleen että miten mä saan egr putken irti imusarjasta? Sinne ei meinaa mahtua mikään työkalu. Laitoin sen kiinni viimeksi kun kansi oli vielä pöydällä joten sain sen tiukkaan :uglystupid2:.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #518 : 15.12.2016, 22:05:15 »
Tulipa mieleen että miten mä saan egr putken irti imusarjasta? Sinne ei meinaa mahtua mikään työkalu. Laitoin sen kiinni viimeksi kun kansi oli vielä pöydällä joten sain sen tiukkaan :uglystupid2:.

Katkaise sopivasta kohtaa, lyö katkaistuun kohtaan putkiklemmareilla pieni kumiletkun palanen jossa pultti päässä?  ???

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #519 : 15.12.2016, 22:52:07 »
Kestääköhän? Kaverin 940:iin laitettiin egr laippa tukkoon imusarjan päästä juomatölkistä leikatulla alumiinilevyllä. Sehän suli pois.

Eikä sitä putkea silti saa poikki sieltä imusarjan alta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #520 : 17.12.2016, 17:20:45 »
Putki poikki mistä saa ja kempillä tukkoon? Jos egr venttiili vaikeassa paikassa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #521 : 17.12.2016, 17:39:52 »
Putki poikki mistä saa ja kempillä tukkoon? Jos egr venttiili vaikeassa paikassa.
Kun koko putken näkee tasan kahdesta suuntaa (auton alta ja päältä pakosarjan välistä), muttei mitään toivoakaan saada yhtään mitään työkaluja putkelle asti.
Yritin keskiviikkona. Ehkä pakosarjan irroittamalla/alkuputken irroituksella voisi onnistua.

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #522 : 17.12.2016, 18:35:17 »
Putki lähtee ahtaasti tulipellin ja pakosarjan välistä ja kiertää kytkinkoppaa hipoen imusarjan alle. Ja sit taas se ainoa paikka mistä sen näkee, näkee myös katsastusmies.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #523 : 17.12.2016, 22:57:52 »
No maksaako sitten vaivaa?

Onko se EGR sähkö ohjattu vai alipaine? Jos alipaine niin letku irti venttiilistä...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Paikalla Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #524 : 18.12.2016, 00:12:12 »
Alipaine mutta tuskin se letkun irroittaminen auttaisi jos se on jumissa.

Nyt se on kunnossa eli tukittu. Imusarjan takapuolelta pääsi käsiksi kun pienen purkamisen jälkeen löysin kolon josta mahtui pihdit.

Vaikutti se *taavih->
Vääntöä ja kierrosherkkyyttä löytyi lisää. Kiihtyy vitosella iloisesti. Tyhjäkäyntikin oli aluksi liian isollaan kun käy kevyemmin ja aivan täydellisen tasaisesti :).

Vaihtoehto 2 löytyi myös. Kun katsoo kaasuläpästä imusarjan sisään, se kanava on keskellä pohjaa suoraan ylöspäin. Sinne voisi pitkällä varrella olevalla kierretapilla tehdä kierteen ja laittaa pultin :).

En saa kuvia liitettyä nyt jostain syystä.

Niin ja kun laitoin alkuviikosta ne phillipsin +130% polttimot pitkiin, ovat hyvät! Kuin lisäpitkät olisi asentanut. Nyt pystyisi lyhyet sammuttamaan pitkillä ajaessa mikä ennen oli aika synkkää (pitää pitkät päällä vetämällä viiksestä ja sammuttaa ajovalot).

Ens viikolla vastuksia kehittelemää ja päästömittaukseen.

 

KL-varaosat  Race.fi