Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo V70 2.0t 120KW b5204t2 tekniikalla, vm00, muutama kysymys

  • 24 Vastauksia
  • 8601 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
Moro, tällein uutena käyttäjänä ja ensimmäisen Volvoni ostaneena haluisin pari kysymystä kysyä. Ensinnäkin katselin tuossa että tuo volle jonka ostin on jotenkin "kummallisella" tekniikalla näin nopeasti nettiautoa ja yleisesti nettiä selatessa. Jos joku vois vähän valaista mua että oonko ihan hakoteillä asian suhteen ja pikkusen kertoa tuosta tekniikasta jotain esim. vikaherkkyyden osalta? Tuolla mun kyseisellä vekottimella on rullattu 350tkm ja kuittinippua ja muita lippusia selatessa ei ainakaan näkyny että tuolle turbolle olis tehty koskaan mitään joten varmaan kannattaisi huollattaa se? Tosin ainakaan turbo ei pidä kummallista ääntä ja ahtaakin sen joku 0.5 Bar ahtopainemittarin mukaan. Muuten mitä täältä foorumilta luin niin jarrujen kitinä tarvikepaloilla ja käsijarrun pitämättömyys taaksepäin on lähinnä ominaisuus :D kiinnitin myös huomiota siihen että starttia saa pyörittää pikkuisen enemmän kuin mihin on tottunu, ehkä noin 2-3sek. Vika vai ominaisuus tuo sitten? :D sori vähän sekava posti mutta puhelimella vaikea tehdä kunnon jakeita tekstiin :) älkääs nyt sitten tuomitko mua, tosiaan ensimmäinen Volvo minkä omistan :)
« Viimeksi muokattu: 10.05.2015, 01:59:07 kirjoittanut Yrsin »
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Tuo kaksilitrainen on harvinaisempi täälläpäin, sillä on käytetty lähinnä Italian vientimalleissa. Kone ei eroa kestävyyden tai vikaherkkyyden puolesta pahemmin muistakaan vitoskoneista. Erona 2,3 litraiseen on muistaakseni kampura ja männät.
Jos turbo ahtaa hyvin, ei kuluta öljyä eikä kuulosta omituiselta, on se todennäköisesti kunnossa. Toki sen voi ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä huoltaa, niin ei ehdi ongelmia tullakaan...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
Hmm, tässä kävin mutkatietä ajelemassa ja pysähdyttyäni huomasin että aikamoinen nakutus kuulu konepellin alta, jätin auton käymään ja parin minuutin päästä nakutus loppu... Onkohan tuolla nyt jotkut nokat tai venttiilit menossa? :(
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
Eikö tässä muuten oo hydrauliset nostimet? Tuli mieleen että johtuisiko siitä että öljyt heittelehtii mutkatiellä niin että ei kierrä kunnolla ylös asti tjms. Meteli kuitenkin pikkuhiljaa loppui. Vastailkaas asiantuntijat! :)
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6709
  • Global alligator
En itseäni lue asiantuntijaksi mutta jos koneessa on öljyä ja merkkivalo ei pala niin kyllä se nostimillekin kiertää.
Ei kai vain vvt pyörä raksuta?
Hae vaikka googlella "volvo 70 vvt"

Lisäys: Onko koneessa kunnon öljyt? Jos vaikka kuumeni mutkatiellä ja öljyt meni ohueksi ja tilanne tasaantui hetken päästä kun ei enää annettu pollelle niin paljon kauroja..
« Viimeksi muokattu: 12.05.2015, 23:06:02 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
Joo se mutkatiestä aiheutunut on ainakin poissuljettu kun ihan kaupunkiajon jälkeen taas pysähdyttyä sama mekkala. Ääni kuullosti kyllä tulevan ihan venttiilikoneistosta, ammattilaiskaveri epäili että johtua siitä että jotain paskaa pyörii siellä ja nakuttais sitä varten. Paikallaan ollessa pikkusen ku kierrätti ni kolina hävisi käytännössä samantien. Öljyt on jotkut 5w40 litkut jotka on edellisen omistajan toimesta vaihdettu noin 9tkm sitte, kirkasta oli viel ainaki mittatikussa. Huomenna ajan moottorinputsausliemet ja pinnotteet läpi ja vaihdan öljyt ja suodattimen ni katsotaan mikä on lopputulos. :) samalla availen myös jakoremmin kotelon ku kuullostas että hihna hinkkais vähä johonki. Näin offtopic vielä huvittava amispatentti löydy ulommasta oikeen takapyörän helasta. Sinne oltiin laitettu jotain kuminpalasia ja puuruuveja että oltiin saatu kasaan koko hela. :D ei ihme että kolisteli kuopissa takapää :D onneks sain pelastettua tän Volvon omiin käsiini ettei oo aivan pilalle vielä menny, nyt saa ansaitsemaansa huolenpitoa ja hellyyttä :)
« Viimeksi muokattu: 13.05.2015, 00:06:38 kirjoittanut Yrsin »
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
Noh selvis tästä autosta sen verran että öljyä syö, ei vuoda mutta johonki se katoaa, korkin ympäriltä on ainakin öljyinen.

Ja sitten sellainen asia, pari kertaa startannut vähän huonosti, yskäisten lähtee käyntiin, toimii muuten kyllä tavallisesti. Eilen lisäsin bensan sekaan sitä putsausainetta jonka pitäs putsaa suuttimet ja bensalinjat. Johtuisiko siitä vai olisiko tulpat syynä?

Tästä näköjään nyt tuli oikein kyselytopicci tähän omaan autoon mutta en nyt viitsi uutta ketjuakaan aloittaa ja en löytäny aiheeseen liittyvää topiccia mistään  ;D
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa Arppa_K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Kannattaa jossain vaiheessa, vaikka jakopääremontin yhteydessä tarkistaa öljypumpun paineenrajoitinventtiilin jousen pituus, ettei ole painunut liian lyttyyn vuosien ja kilometrien saatossa. Omassa 850 turbossa jousi oli n. 10 mm liian lyhyt. Speksit jousen pituudelle löytyy ainakin korjauskäsikirjasta.

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
Kannattaa jossain vaiheessa, vaikka jakopääremontin yhteydessä tarkistaa öljypumpun paineenrajoitinventtiilin jousen pituus, ettei ole painunut liian lyttyyn vuosien ja kilometrien saatossa. Omassa 850 turbossa jousi oli n. 10 mm liian lyhyt. Speksit jousen pituudelle löytyy ainakin korjauskäsikirjasta.
Täytyy tarkistaa, remmin vaihto on ens kuussa tiedossa.
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
On joko kaadettu ohi tai sitten vaan korkin tiiviste valskaa. Volvolta uus tiiviste n.3e.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Tuohon öljynsyöntiin liittyen kannattaa puhdistaa huohotusjärjestelmä. Nuo tykkää tukkeutua ja alkaa keräämään kotelopainetta moottoriin -> öljyvuotoja ulospäin. Helppo testi LÄMPIMÄLLÄ koneella on vetää käyvän koneen öljytikku pois ja katsoa tuleeko höyryä/painetta ulospäin (ei sais tulla). Toinen testi on ottaa lämpimästä koneesta öljykorkki pois, laittaa kumihanska kuminauhalla TIIVIISTI siihen öljyntäyttöreiän kaulukseen ja kone tulille. Jos hanska alkaa pullistumaan ulospäin on huohotin tukossa/kone väljä. Itsellä täysin kunnossa oleva huohotin/kone ja imee kevyesti hanskaa sisäänpäin.
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=36184
http://lakesidedp.com/uploadpics/pcv/
Nii vielä tähän lisätäkseni -> rassaa jollain ne huohotinputket läpi, koska pelkkä paineilmalla puhaltelu ei toimi (itsellä oli karstaa sisällä). Itse tein tuon huohotinpöntöltä turbon kupeille menevän huohotinletkun kokonaan uusiksi kun oli useasta kohta murtunut. Myös tuo ptc-häkkyrän se pikkunippa tulee rassata auki.

Tuota pitkää starttia mietin niin jos tuo huohotin on tukossa niin tahtoo tuonne virranjakajaan ja nokan anturille hölvätä sitä öljyä. Noiden puhdistus ja sitte vois vielä käyttää kampiakselin asentotunnistemen pois ja katsoa jos siihen on kertynyt skeidaa päähän
« Viimeksi muokattu: 16.05.2015, 22:22:37 kirjoittanut Paskakuski »

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
Joo, huomasin tossa aikasemmin että tuli pieni höyry ku otin lämpimästä koneesta öljyn mittatikun pois eli tämähän se ongelma todennäkösesti on.
Ikävä juttuhan tässä on se että näköjään suht iso homma tehä tuo putsaus ja itsellä ei oikein kyllä taidotkaan välttämättä riitä. En kyllä haluis välttämättä mihinkää korjaamollekkaa tota autoo kuskata ku saa ittensä kipeeks varmaa tuostakin maksaa. Jotain täytyy keksiä  :'(
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Joo, huomasin tossa aikasemmin että tuli pieni höyry ku otin lämpimästä koneesta öljyn mittatikun pois eli tämähän se ongelma todennäkösesti on.
Ikävä juttuhan tässä on se että näköjään suht iso homma tehä tuo putsaus ja itsellä ei oikein kyllä taidotkaan välttämättä riitä. En kyllä haluis välttämättä mihinkää korjaamollekkaa tota autoo kuskata ku saa ittensä kipeeks varmaa tuostakin maksaa. Jotain täytyy keksiä  :'(
Täältä löytyy hyvät ohjeet. Eikun opettelee  ja tekemään.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
Täältä löytyy hyvät ohjeet. Eikun opettelee  ja tekemään.
Juu kaipa se on opeteltava  ;D pitää kyllä vielä ajaa tolla autolla töihin reilun viikon ajan ja sit ajaa 550km muuttoreissu etelästä Kajaaniin ja sitte siellä laitella ku on koko kesä aikaa :) onneks on nosturipaikka ja yks aika hyvä volvomies siellä ni saa vähä apujaki. Öljyy on takapaksissa 5litraa ni eiköhän sitä perillekki päästä  :D
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
varaa tuohon hommaan uus imusarjan tiiviste

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo