Autodiagnoosi  Carcom Oy

B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen

  • 49 Vastauksia
  • 13067 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #45 : 06.11.2015, 02:23:10 »
Olisi mielenkiintoista tietää miten tässä kävi...
142

Poissa jannev

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #46 : 06.11.2015, 10:57:53 »
Ylös.

Mauser on ihan oikeassa, nokka-akselin hammaspyörään ei tule kiilaa eikä kaulusta.
Kiila ja kaulus on kampiakselin vauhtipyörässä.
Pahoittelut epäselvästä ohjeesta.
245 -89 B230KG (non-Kat)

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #47 : 06.11.2015, 11:05:37 »
Kyllähän nokkapyörässä on putkisokka kiilana, ja peltilevyt molemmin puolin pyörää, joissakin vielä pyörän ja nokan välissä paksu prikka. Kampiakselin hihnapyörän molemmin puolin peltilevyt ja hihnapyörässä kiila. Vauhtipyörän (vaihteiston ja moottorin välissä) alle ei tule kiiloja ja peltilevyjä. Eikä vauhtipyörää oteta normaalisti näkyviin saati irti jakopäätä rassatessa. B200/230 on tunnettu heikosta kampiakselin hihnapyörästä, kiila lohkeaa helposti ja jako menee sen myötä sekaisin ja venttiileitä enemmän vähemmän mutkalle. Kiila saattaa mennä murusiksi jos hihnapyörän takana oleva peltilevy on väärässä asennossa tai pyörä on hivenen vinossa ja lyödään paikoilleen.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #48 : 07.11.2015, 15:21:51 »
Ylös.

Mauser on ihan oikeassa, nokka-akselin hammaspyörään ei tule kiilaa eikä kaulusta.
Kiila ja kaulus on kampiakselin vauhtipyörässä.
Pahoittelut epäselvästä ohjeesta.

Mauser ei ole puhunut nokkapyörästä ja vauhtipyörässä ei ole kiilaa!

Vauhtipyörä on koneen takapäässä ja sen luistamisen estetään kahdeksalla ruuvilla ja loctitellä.

estate, putkisokka ei toimi kiilana ja se pyörä pysyy yhtä hyvin ilman sokkaa. Se on vain ohjausta varten. Peltilevyjä en ole autoistani nokkapyöristä löytänyt yhtään, ainoastaan ruuvi ja prikka. Voi olla että vanhoista löytyy remmin ohjauslevyjä.
142

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #49 : 07.11.2015, 16:10:57 »
Kyllähän nokkapyörässä on putkisokka kiilana, ja peltilevyt molemmin puolin pyörää, joissakin vielä pyörän ja nokan välissä paksu prikka. Kampiakselin hihnapyörän molemmin puolin peltilevyt ja hihnapyörässä kiila. Vauhtipyörän (vaihteiston ja moottorin välissä) alle ei tule kiiloja ja peltilevyjä. Eikä vauhtipyörää oteta normaalisti näkyviin saati irti jakopäätä rassatessa. B200/230 on tunnettu heikosta kampiakselin hihnapyörästä, kiila lohkeaa helposti ja jako menee sen myötä sekaisin ja venttiileitä enemmän vähemmän mutkalle. Kiila saattaa mennä murusiksi jos hihnapyörän takana oleva peltilevy on väärässä asennossa tai pyörä on hivenen vinossa ja lyödään paikoilleen.
Kymppisarjassa noi levyt nokka-akselin hihnapyörän molemmin puolin, satasarjassa ei.
Jäitä housuun!

 

RallyBaron  Samppasport