Autodiagnoosi  Carcom Oy

volvo 850 GLT ja T5 erot? eli mitä eroa noiden alustassa on?

  • 10 Vastauksia
  • 3319 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Yritin ettiä tietoa mutta en löytäny..

Kysymys olisi että mitä eroa on 850 GLT ja T5 alustoissa? Mulla on erittäin hyvä volvo 850 GLT johon haluisin tehoa lisää ja ajattelin asenttaa sihen T5 koko moottorin, erikseen turbottaa en ala ku on vähäpäästöinen. noin kiinnostais tietää mitä osia tarttis vaihtaa muutoskatsastukseen??

Vai tarviiko mitään, onkohan noissa kaikki samat osat jo vakiona..

Kiitos vastauksista etukäteen.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6712
  • Global alligator
Ei välttämättä joudu mitään vaihtamaan. Moottorinvaihdossa tietysti sähköt uusiksi, boksit sun muuta ja pakoputkesta ainakin alkupätkä jossa kattikin on.. T-5:ssä on vähän jäykemmät ja matalammat jouset kuin glt:ssä vakiona mutta niiden muuttamattomuus tuskin estää leimaa.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Riippuu mitkä tukivarret on T5:sessa. jos ne eroaa niin joudut apurungon vaihtamaan päittes.
Lisäksi tarviit Volvolta eroavaisuus laput, että konttorilla näkevät sitten verrata.

Itellä ainakin nämä mainittiin kun meinasin siihen turbokoneeseen päivitystä.
Päätin jättää suosiolla leikin kesken ja vaihtoin vaan 10V--->20V mallin moottoriin.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6712
  • Global alligator
Turbossa on käytetty kumpiakin tukivarsia. Pitäisi kelvata siis molemmat.
Aina sanotaan että turbossa on ne nelipulttikiinnitykset apurunkoon mutta itsekin omistan teevitosen jossa on ihan alunperin ne kaksipulttiset tukivarret.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Turbossa on käytetty kumpiakin tukivarsia. Pitäisi kelvata siis molemmat.
Aina sanotaan että turbossa on ne nelipulttikiinnitykset apurunkoon mutta itsekin omistan teevitosen jossa on ihan alunperin ne kaksipulttiset tukivarret.

Sama homma itsellä.

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1802
  • Äksee90...Ocean Race :)
Sama homma itsellä.

Täällä myös ollut "muutama" T5:nen ja kaikissa on itseasiassa ollut kaksi pulttiset tukivarret :)
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Näyttäs Vadiksen perusteella siltä, että ainoastaan AWD- ja Diesel-malleissa on nelipulttiset tukivarret.

T5, T5-R ja R-malleissa on kaikissa kakspulttiset vapareiden lisäksi tietysti.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Okei kiitti tähän mennessä tulleista vastauksista. Saa nähä viittikö lähtee tohon hommaan jos menee hankalaks.

Mitä eroa niissä sähköissä sitten on? Eli noissa on eri moottorinohjaus, eikö tuo vakio ruisku ymmärrä ahtamista? Sori että kyselen mutta mulla ei oo kokemusta 850 volvoista, oon perehtyny ainoastaan b2X0 moottoreihin.

Jos joku jaksaisi nähä vaivaa että mitä mun tarvii hankkia moottorin lisäksi, eli ajatellaan että löydän täydellisen koneen jossa turbo ym on kiinni. Itellä tulee mieleen nyt ainakin downpipe, välijäähdytin,
« Viimeksi muokattu: 18.05.2015, 20:20:12 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Johtosarja, ohjausboxit+niiden liitin portit jos eroavat toisistaan, tarvittavat letkut (vesi ja öljy).
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Merlin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1501
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Lisäksi jäähdytin, jossa on moottoriöljyn kierto.
V60 T8 TwE AWD Inscription 2021
V70R 2000

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Eli melkeen helpompi hommata tekniikanluovuttaja jos tuohon hommaan haluaa ryhtyä

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy