KKD Motorsport  Samppasport

Volvon perien sisutan osien koko ero?

  • 137 Vastauksia
  • 63716 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien sisutan osien koko ero?
« Vastaus #30 : 04.12.2011, 21:03:34 »
Vastaan ite: kait ne ny on, urpå.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5129
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvon perien sisutan osien koko ero?
« Vastaus #31 : 05.12.2011, 10:16:10 »
Vastaan ite: kait ne ny on, urpå.

Voisitko ystävällisesti laittaa laakerin numerot esille, kun tarttis itse ryhtyä samaan operaatioon ja pitäisi tuo yksi laakeri vaihtaa.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien sisutan osien koko ero?
« Vastaus #32 : 05.12.2011, 14:40:02 »
Tässä laakereiden numeroita. (1030 tai 1031. Se jolla on faktaa kummanko numerot nämä ovat, olisin iloinen tiedosta)

Poskilaakerit : LM501349
Niiden ulkokoolit:LM501314

Pienen vetopyörän sisempi:HM89449
Ja sen kooli : HM89410

Pienen vetopyörän ulompi: M86647
Ja sen kooli : M86610
« Viimeksi muokattu: 17.12.2011, 19:16:05 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien sisutan osien koko ero?
« Vastaus #33 : 06.12.2011, 20:45:17 »
Taka-akseleihin sen kummemmin vielä perehtyneenä, huomasin repsikan puolella alhaalla tällaisen numeron:

Voisiko siitä päätellä "ison" ja "pienen" perän?
VADIS ei omalla haullaan löytänyt moista numeroa.(voi olla vanha numba)

E: Tämä on iso perä.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2011, 20:53:14 kirjoittanut järviin »

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2307
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien sisutan osien koko ero?
« Vastaus #34 : 06.12.2011, 20:59:08 »
Kato repsikan puolelta, sieltä banjon etupuolelta, kolon pohjalla lukee ihan numeroina valussa 1031.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien sisutan osien koko ero?
« Vastaus #35 : 06.12.2011, 21:18:29 »
Kato repsikan puolelta, sieltä banjon etupuolelta, kolon pohjalla lukee ihan numeroina valussa 1031.

Haa!
Siis sen huomaa myös ulkopuolelta.
Monet kun väittää että: "ei sitä nää ku aukasemalla"
Jahka saan inspiksen kaivaa hiekkapuhallus värkit esiin, niin otan kuvan numerosta.(nyt siinä kohtaa on tuuman verran hiekan ja alustamassan seosta)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2307
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien sisutan osien koko ero?
« Vastaus #36 : 06.12.2011, 21:40:54 »
Haa!
Siis sen huomaa myös ulkopuolelta.
Monet kun väittää että: "ei sitä nää ku aukasemalla"
Jahka saan inspiksen kaivaa hiekkapuhallus värkit esiin, niin otan kuvan numerosta.(nyt siinä kohtaa on tuuman verran hiekan ja alustamassan seosta)

Kaikki voi tunnistaa ulkoisista merkeistä, mutta niitä pitää olla harjaantunut tulkitsemaan.

Ainakin 700/900 akseleissa on näkynyt näin merkittyinä. 200srj. en oo vastaavaan törmänny koskaan.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien sisutan osien koko ero?
« Vastaus #37 : 06.12.2011, 22:21:13 »
Ne harmaat hiukset...

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: Volvon perien sisutan osien koko ero?
« Vastaus #38 : 16.12.2011, 12:38:20 »
Tää saattaa olla mutua, mutta muistaakseni 1031:ssä on tasauspyörästön kotelon yläpuolella pieni "patti" lautaspyörän kohdalla. 1030:ssä sama kohta on tasainen.
Otan kuvan patista kun pääsen tallille. Jos muistan.  ::)

EDIT: Tuossa kehno kuva, edestäpäin otettu. Patti on tuo jonka päällä harmaa johto makaa. Olipa hyvä että kuvasin, oli näköjään unohtunu kiinnittää tuo käsijarruvaijereitten jousen pidike perärempan yhteydessä!  ;D

« Viimeksi muokattu: 17.12.2011, 23:15:27 kirjoittanut KarstaMasa »
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5129
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvon perien sisutan osien koko ero?
« Vastaus #39 : 16.12.2011, 13:12:30 »
Tää saattaa olla mutua, mutta muistaakseni 1031:ssä on tasauspyörästön kotelon yläpuolella pieni "patti" lautaspyörän kohdalla. 1030:ssä sama kohta on tasainen.
Otan kuvan patista kun pääsen tallille. Jos muistan.  ::)

10 pistettä ja papukaijan merkki :) Tämä on varmin keino selvittää perän tyyppi.

Poissa Juzi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1645
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvon perien sisutan osien koko ero?
« Vastaus #40 : 16.12.2011, 13:45:14 »
Ainakin 700/900 akseleissa on näkynyt näin merkittyinä. 200srj. en oo vastaavaan törmänny koskaan.
Yhtälailla tota on joissain 200srj. perissä. Ei oo vaan sit sattunu sun kohalle.
Mitä näitä romuja nyt on.. v90 -98, 240 classic, P220 -65 ja P220 -69 + jotain raatoja.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Volvon perien sisutan osien koko ero?
« Vastaus #41 : 16.12.2011, 20:43:13 »
Mites sitten tämä 1041? Onko kaikki 900 sarjan jäykkäperät siis aina 1041? Mitä eroa tässä on 1031 perään? käykö sama lukko?

Mulla on nimittäin kokonainen 700 sarjasta peräisin oleva 1031 lukkoperä (siis koko akseli) irrallisena, sekä ajossa nyt 940 tdic -95, jossa ei ole lukkoa. Tai jos on niin ainakaan se ei toimi, millään lailla missään tilanteessa.
Ajettelin että sopisiko tuo lukko suoraan tuohon 940 perään, vaihtamalla lautaspyörä ja shimmit tuosta 940 tasauspyörästöstä siihen lukkoon?

Toki helpoin voi olla vaihtaa koko akseli, mutta kunhan pähkäilen..

EDIT: Tuolla: http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1321603043/9
Sanotaan että "Volvon 1030 ja 1031 periä (sopii Dana 30 perän osat = Dana 30 perä) löytyy paljon ja kestävät jopa 400 kaakin pieksennän. 1041 (= geeämmä 10 pulttinen) on kanssa yksi vaihtoehto."
« Viimeksi muokattu: 16.12.2011, 20:49:19 kirjoittanut J_Lanttola »
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2307
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien sisutan osien koko ero?
« Vastaus #42 : 16.12.2011, 23:52:57 »
Mites sitten tämä 1041? Onko kaikki 900 sarjan jäykkäperät siis aina 1041? Mitä eroa tässä on 1031 perään? käykö sama lukko?

Mulla on nimittäin kokonainen 700 sarjasta peräisin oleva 1031 lukkoperä (siis koko akseli) irrallisena, sekä ajossa nyt 940 tdic -95, jossa ei ole lukkoa. Tai jos on niin ainakaan se ei toimi, millään lailla missään tilanteessa.
Ajettelin että sopisiko tuo lukko suoraan tuohon 940 perään, vaihtamalla lautaspyörä ja shimmit tuosta 940 tasauspyörästöstä siihen lukkoon?

Toki helpoin voi olla vaihtaa koko akseli, mutta kunhan pähkäilen..

EDIT: Tuolla: http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1321603043/9
Sanotaan että "Volvon 1030 ja 1031 periä (sopii Dana 30 perän osat = Dana 30 perä) löytyy paljon ja kestävät jopa 400 kaakin pieksennän. 1041 (= geeämmä 10 pulttinen) on kanssa yksi vaihtoehto."

Olisko ollu silleen et 1041 on liikkeellelähtölukolla varustettu 1031.

Tuo lukko sopii 1030 ja 1031:iin suoraan. Vetarit tuon lukon kanssa on muistaakseni vajaan 10mm lyhyemmät ja vanhoista vetareista voi helposti tehdä sopivat ottamalla päästä parin laikanpaksuuden verran pois.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Volvon perien sisutan osien koko ero?
« Vastaus #43 : 17.12.2011, 00:12:04 »
Olisko ollu silleen et 1041 on liikkeellelähtölukolla varustettu 1031.

Tuo lukko sopii 1030 ja 1031:iin suoraan. Vetarit tuon lukon kanssa on muistaakseni vajaan 10mm lyhyemmät ja vanhoista vetareista voi helposti tehdä sopivat ottamalla päästä parin laikanpaksuuden verran pois.

Siis liikkeellelähtölukon kanssa on lyhyemmät vetarit? Ilman lukkoa ja "oikealla" kitkalukolla siis pitkät vetarit?
Mullahan on tarkoitus nyt siis toisinpäin, eli autossa alla olevaan 1041 (jos siinä nyt siis sellainen on, kun ei siinä sitä lukkoakaan ole) akseliin vaihtaa "oikea" kitkalukko 1031 perästä.

Jostain vain luin että kaikissa 940:ssä on tuo 1041, mutta itselläni ei ainakaan lukkoa tunnu olevan, jos ei se sitten tosiaan ole niin rikki ettei yritäkään lukittua enää.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien sisutan osien koko ero?
« Vastaus #44 : 17.12.2011, 17:57:28 »
Tää saattaa olla mutua, mutta muistaakseni 1031:ssä on tasauspyörästön kotelon yläpuolella pieni "patti" lautaspyörän kohdalla. 1030:ssä sama kohta on tasainen.
Otan kuvan patista kun pääsen tallille. Jos muistan.  ::)
Foto olisi kiva.

 

Autoracing  KL-varaosat