Jeps. Näihän se varmaan on.
Paljonko isommat sisuskalut 1031:ssä nyt olikaan kuin 1030 perässä? Mitkä ne mitat ovat joilla erotan perät toisistaan?
Avasin yhden perän ja lautaspyörän paksuus oli muistaakseni n. 33mm. 1030? Välitys näköjään 3.54
EDIT: ääh ilmeisesti mittaero onkin halkaisijassa. Täytynee huomenna mitata. Kertoisiko joku kuitenkin halkaisijoiden erot?
Paha tässä foorumilla kysyä mutta kuinkahan paljon nuo tasauspyörästön pikkurattaat saa "rallattaa" kun käsin pyörittelee navoista? Lautaspyörästä ja vetopyörästä ei kuulu ääntä ollenkaan. Oma järki sanoo että noin pienillä hammasmäärillä hampaat väkisin pitää ääntä. Väljää en sormilla tuntenut.
Eihän ne pikkurattaat juur koskaan kuitenkaan kauhean vauhdikkaasti siellä perässä pyöri loppujen lopuksi. (paitsi tietysti jos toinen pyörä sutii ja toinen ei). Suoraan ajaessahan nopeusero on nolla joten pikkurattaat ei liiku ollenkaan.
Lähinnä kiinnostaa kun pitäs joku avoin perä tempasta leimalle...
EDIT2: Ainiin ja mimmoinen operaatio on pienen vetopyörän irroitus? Sielä on arvatenkin joku prkl tiukka krymppi/akselisovite? Kuinka tarkkaa takasin laittaessa on tuo shimmaus/esijännitys? Jos ne nyt sama asia on?

EDIT3: Nyt tuli väittämä notta tasauspyörästö (murikka) olisi sama 1030 ja 1031 perissä.

Eli voinko tehdä ovelat ja vaihtaa tuohon avoimeen 1031:sen tasauspyörästöön (murikkaan) hitsatun 1030:sen lautaspyörän ja heivata tämän avoimen murikan takasin 1030:sen kuoriin?
Itse itselleni vastaten. Pitäs ilmeisesti olla samat tasauspyörästöt. Varmennetaan kokeilun jälkeen. Selviää sitten ettei ole esim. laakereissa tms. eroa.
