Vai niin..
No mikäs perä se tämä sitten on?
Ei näy pahkaa, tiivistepinta on mutkalla ja lautaspyörän halkaisija on ~200mm.
Huomioikaa että kyseessä (perän kotelo) on valukappale. Tiiviste pinnasta tulee sellainen minkä lainen valukappale sattuu olemaan. Banjoahan ei koneisteta sisältä eikä ulkoa, ainoastaan laakeri- ja tiiviste pinnat
Omien kokemusten perusteella jäykkä akselisien banjoja on useita erilaisia
-Keernoja (sisä osan muoto) on ainakin kahtaa erilaista. Iso ja pikku perä ts. 1031 ja 1030
-Vanhan mallin muotteja (ulkokuoren muoto) on aikakin kahtaa eriä. Myhkyllä(1031) ja ilman(1030). Yleensä vanhan mallin perissä on jäähdytysrivoitus banjon alaosassa
-Uudemmassa perässä on optio 700-900-sarjan reaktiotankojen kiinnitykselle. Näitäkin on tavattu kyhmyllä ja ilman. Joissakin banjoissa on kaksi ripaa, toisissa yksi. Tämä ei
mielestäni kerro perän tyyppiä
-Todennäköisesti valumuottiin on mätetty niitä osia mitä on sattunut käsillä olemaan.
Eli perän tyyppi varmistetaan avaamalla perän öljypelti. Samalla varmistuu välitys ja lukottomuus
