Tarkoituksena tehdä vakioon museokuntoiseen volvoon pientä tekniikan päivitystä perinteitä kunnioittaen.
Eli kyseessä tällainen peli:

Nyt on 144tkm mittarissa ja palikkaa on lojunut tallissa paikalleen laitettavaksi liiankin kauan...
Autossa on alkuperäinen tuulilasi vielä paikallaan ja todennäköisesti myös jarrulevyt jne...
Korikin on kohtuu hyvässä kunnossa ikäisekseen, tässä todiste:

Lisävarusteet tehtaalta:
- keskikonsoli kellolla
- vyöt takana
Modauksia / muutoksia alkuperäiseen tällä hetkellä:
- Ovet, puskurit ja keulapelti vaihdettu ja maalattu kuutisen vuotta sitten
- vuoden -67 ikkunaveivit ovissa ja saman vuoden kromiset tuulilasin pyyhkijän varret
- perhosratti
- 5,5" KPZ vanteet
- lesjö -30mm jouset / 240 sport iskarit takana
- H4 lisävalot
- karvalakkimaski
- Rullavyöt edessä ja takana, takana 240sen vyöt
Seuraavat palikat jotka löytyvät tallista ja jotka olisi tarkoitus laittaa paikalleen mahdollisimman pian:
- ohjaustehostin
- 164 sävylasit (takalasi ja taka sivulasit jo vaihdettu)
- 164 "okylistat" ovien ikkunoiden alle (takasivulaseissa jo paikallaan)
- Jaeger rallye mittaristo antureineen
- uusi mitsun td04hl15t turbo
- GIK turbo B20 valupakosarja
- ruiskun imusarja
- alucooleri
- ms1 v2.2
- wbo2 laajakaistalambda omatekoisella analogimittarilla
- 240 bensapumpun teline / boschin bensapumppu
- rullavyöt eteen ja taakse
- B20 nos B19et männillä ja käyttämättömällä teräsjakopäällä
- käyttämäton kormun 717 nokka
- nos öljypumppu
- ammattilaisella teetetty kansi (B20F) 44 / 38 rosteriventtiileillä, puristussuhde näillä männillä 8,5
- m410 laatikko nos b20 kopalla
- ylivaihteen viiksikytkin
- 164 kytkin / b30 sorvattu vauhtipyörä
- 240 turbon paksuhko kardaani
Hankinnassa:
- bensalinjat
- sytkävehkeet (edis tai cop)
- suuttimet
- öljynlauhduttimen suodattimen alle tuleva laippa ja se pidempi tappi
- kitkalukko 1030 perään
-
simons 2" putkisto pappamutkalla- pitkäkeppisen lisämittarikeskikonsoli
- 140 d-jet ilmaputsarin kotelo
- äänieristesetti virosta tai jostain...
- sisälokarit
Tarkoituksena saada alavääntöä lisää ja mukavampaa kyytiä.
Toki auton saisi museorekisteriin vain näyttämällä, mutta tää on mun käyttöpeli.
Tällä hetkellä koneen alakerta kasassa, mutta rikottuani yhden öljyrenkaan kasauksessa se pitää vielä vaihtaa ennen kuin saan lopulta niputettua koneen.
Myös ongelma jakopään kanssa pitää selvittää, kun kone ei pyöri normaalisti vaan jäkkää parissa kohtaa...

Aikataulu on tiukka kun pitää saada auto heinäkuussa ajettua tanskaan perheen kanssa.

EDIT 25.7.:
Vaihe 1 (tanskan reissu):- Kone ja laatikko vaihdetaan - tämä tehty, laatikko vaatii läpikäynnin
- Äänieristystä lisätään - äänieristeitä ostettu
- rullavyöt eteen ja taakse
Reissu tehty peruskoneella.
Vaihe 1.1 (korjausta ja parannusta reissun jäljiltä)
- Kardaanin ja perän läpikäynti
- Koneen kalkatuksen löytäminen (kone atomeiksi)
- K-jet bensaa syöttämään - voi olla että laitan suoraan MS:n
- ohjaustehostin
- 164 sävylasit (takalasi ja taka sivulasit jo vaihdettu)
- 164 "okylistat" ovien ikkunoiden alle (takasivulaseissa jo paikallaan)
Vaihe 2 (lisää alavääntöä):
- Turbo ja sähköruisku
- Mittaristot ja loput härpäkkeet paikalleen
- Simons 2" putkisto