Uudempien valojen vaihto on suht' simppeli homma. Pari juttua noissa on mitä pitää "modata". Uudemmat säätömoottorit toimivat päinvastoin kuin vanhat, eli jos umpioden mukana tulee säätömoottorit niin säätö toimii päinvastoin. Liitin on kuitenkin yksi yhteen.
Toinen on sähköt, uudemmissa on erilainen liitin eikä tuohon ole saatavilla valmista adapteria. Eli semmoinen täytyy siihen nikkaroida. Museon puolelta löytyy kuvien kera miten piuhat menevät. Oli ihan helppo homma yleismittarin kanssa.
Tuon 30 humman vajauksen saa hoidettua helposti pois päiväjärjestyksestä ja suht' edullisesti. Eikä kyseessä tosiaan ole mikään isompi muutos, kaasuläpän avautumista muutetaan. Suosittelen, halvimmat hummat ja tän kokoisessa autossa ei tehoa ole koskaan liikaa

.
Iteki tykkään tosta "Muhkusta", tosin on sen alla saanut jonkin verran maatakin. Tänään vaihtui molemmat etupyörän laakerit, öljyt ja apparin alatukivarsi (kuskinpuolimmaisen vaihdoin jo hetki sitten). Loppui ns. rengasmelu samantien, laakereistahan sekin tuli, sekä meno jämäköityi. Ens viikolla pitäis vaihtaa kallistuksenvakaajatanko kun niitä runkoheloja ei tähän saa erikseen (tanko puslineen n.180€). Loppuu tuo takapään vetely.
Omalla rullattu jo 218tkm eikä moottorissa ole ollut mitään sanottavaa, vaikka monoa on kyllä saanut.
Noista listoista, olen pari hopeaa nähnyt listat maalattuna eikä mielestäni noilla vanhoila listoilla ja puskureilla näyttäny kovinkaan hyvältä. Alkuperästä spoileria etin tonne takaluukun päälle, se olis vielä jees.
Iteki olen miettinyt tommosta 05-> S60:stä, mutta ei tuosta nykyisestä raaski luopua. Mieluummin pidän itellä kun tietää millaisella huoltohistorialla on ja jossain vaiheessa vaihtaa ton S40:n semmoseen.