Ja vastaavasti jos haluaa pitää auton parkit + takavalot päällä samaan aikaan päivävalojen kanssa, mikä on toinen laillinen kytkentä tapa,
niin kytketään heräte eli 86 ajovalon johtoon, jolloin päivävalot palavat parkkien kanssa ja sammuvat kun ajovalot syttyvät.
Itsellä on kytketty juuri näin eli parkit + päivävalot palaa yhtäaikaa ja ajovalot päällä päivävalot himmenee.
Tuossa on vain se ongelma kun etusumuvalot toimivat myös parkkienkin kanssa. Eli päiväajovalot palavat halutessa yhdessä etusumuvalojen kanssa. Mutta itse heittäisin sumarit mäkeen ja laittaisin päiväajovalot niiden paikalle jolloin tuo ongelma poistuu.
Mulle katsastusmies ei sanonut mitään tuosta sumuvalohommasta, kiinnitti vain huomiota siihen kun päivävalot muuttui kirkkaaks kun laitto pitkät päälle. Asia jolla ei ole mitään merkitystä.

Noh, joitakin kymmeniä minuutteja leiman jälkeen, oli kytkentä muutettu. Silti piti mennä kirjaamaan tuo epäkohta otteeseen.
Itse kokeilin releellä sammuttaa noi päivävalot silloin kun ajovalot on päällä, tuloksena oli se että rele veti ilman ohjausta jossainkohti kun ajo päivävalot päällä.

Ratkaisuna, rele romukoppaan, lyhyiltä ja pitkiltä ohjausnarut diodien kanssa päivävalojen himmennyskarvaan ja ongelma on poistettu ilman yhtäkään relettä.

Päivävalojen virkaa toimittaa Hämeen Autosähköstä ostetut huomattavan edulliset 24 LEDiä/per "valaisin" omaavat päivävalot. Nämä ovat hintaansa nähden erittäin laadukkaat ja huomattavan kirkkaat.
Eli, omassa kytkentä on seuraavanlainen:
-Etuparkin + johdosta tulee päivävaloille käyttöjännite, jolloin päivävalot palavat kirkkaina aina kun ajetaan parkit päällä.
-Ajovalojen, eli puolikkaiden + johdosta menee jännite päivävalojen himmennysjohtoon, jolloin päivävalot putoavat parkkivaloiksi
-Pitkien + johdosta menee jännite päivävalojen himmennysjohtoon, jolloin päivävalot putoavat parkkivaloiksi
-Päivävalojen miinus auton runkoon
Oliko riittävän epäselvästi ilmaistu?