Autodiagnoosi  Carcom Oy

745 2.3 8v. 754hv 774nm

  • 142 Vastauksia
  • 58016 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 391
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #135 : 16.10.2019, 23:01:23 »
Käytiin penkissä Motorsetillä tänään. Voimaa ei edelleenkään ole. 758hv/788nm tällä kertaa 2.8bar ahtopaineella. Tarkoitus oli ajaa reilusti korkeammalla paineella, mutta ei vaan nouse penkissä tuon yli. Harmi ku olin kerennyt myydä tuon Lensulta ostetun paineensäätimen. Nyt ois voinut koittaa uudestaan tuota yläpuolista ohjausta, kun viime penkkireissulla ei saatu sitä pelaamaan muista ongelmista johtuen.



Ei paljoa tullut muutosta Hx50 vs Hx55



Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 337
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #136 : 17.10.2019, 23:37:27 »
oma kokemus on että yläpuolisella ohjauksella käyrä lähtee aikasemmin nouseen ja jytkyä tulee paremmin tuonne alapäähän ja keskelle   :o, ootko muuten mittaillu pakopaineita?
« Viimeksi muokattu: 17.10.2019, 23:39:03 kirjoittanut sp69 »
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm rojekti
volvo v70 -99 2.4 20v
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 500hp?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5242
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #137 : 18.10.2019, 00:40:15 »
Yläpuolinen ohjaus on ollu kyllä hyvä, vaikka itellä onkin käytössä vain paineilmalinjaan tarkoitettu säädin.

Inertiapenkissä tarvii olla aika iso rulla tai sitten jarrudynossa hyvä jarru, että varsinkin isommilla turboilla herää samalla tavalla kuin "kadulla". Miten lie tuon penkin kanssa? Poikkeuksetta on joutunut ruuvaamaan hukkaportin ohjausta paljon enemmän penkeissä kuin mitä samalle paineelle tarvii muuten. HX55 isolla pakopesällä tuntui reagoivan kaikkein huonoiten säätöön samassa penkissä, jossa pienemmällä pakopuolella oleva K31 totteli selvästi paremmin. Sähköisellä ohjauksella sitä ei tietysti niin huomaa.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 337
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #138 : 18.10.2019, 18:31:16 »
Juu sellasta paineilma säädintä itekki nyt rupesin käyttään ja toimii kyl hyvin lensun ohjeilla....jarrulla täytää liimaa työntää meillä kemissä ainaki renkaisiin että tulee säätämisestä yhtään mitään..kyllä se silti kadulla tieten hiukan on eri  :P
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm rojekti
volvo v70 -99 2.4 20v
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 500hp?

Paikalla pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 391
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #139 : 18.10.2019, 19:34:36 »
Portissa on nyt vakio jousi. Taitaa olla 0.5-0.7bar paikkeilla ja ohjataan vain alapuolelta. Ohjauspaine menee kalvolle vasta, kun haluttu paine on saavutettu. Venttiili ei aukea tuolla säädöllä, eli portti aukeaa penkissä pakopaineesta tuossa 2.8bar kohdalla. Pitää nyt katsoa tarviiko tuota edes muuttaa, vai mennäänkö samalla hyväksi todetulla systeemillä. Vartilla paine tosiaan pysyy +3bar koko vedon. Mittarin lukeminen vartilla hankalaa ja mappi pohjaa 405kpa, niin en tiedä paljonko yli. Vissiin tuolla paremmalla ilmansaannilla on vaikutusta tähän, tai näin ainakin kuvittelisin.

Pakopainetta ei oo tällä setillä mitattu. Menty sillä oletuksella, ettei ois ongelmaa sen kanssa, ku ei ollut Hx40:llä 2.2bar. Kuvittelisin myös, että jos pakopaine ois ongelma, pitäisi olla muutosta enemmän noiden ahtimien välillä. Muistaakseni muuta ei muuttunut kuin kannen kanavat, palotilat ja ahdin. Ahtimen kompressori 69mm->71mm ja turbiini 72mm->77mm.

https://www.youtube.com/watch?v=x7DQYVojiNg

Videosta näkyy hyvin missä kohtaa portti aukeaa, kun alkaa liina lepattaa. Yläpuolisella ohjauksella ei paineennousun nopeuteen ollut vaikutusta ainakaan edellisellä kerralla.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2019, 19:50:31 kirjoittanut pete881 »

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 337
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #140 : 18.10.2019, 21:12:48 »
Mulla säädettiin bleedillä ja 3tie kinukki haaroilla 2.02bar ja kotona muutin yläpuolelle ja lensunohjeella nii soppaa sai lisätä jo 1.5bar lisää....ens kesänä mennään rajumilla setupeilla ja tarkotus ois tuohon northblackkäriinki osallistua jos se nyt vielä järkätään, autona tuo e36comppa ~1100kg ja jod voimat sais sinne 500-600hp huitteille
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm rojekti
volvo v70 -99 2.4 20v
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 500hp?

Paikalla pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 391
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #141 : 18.10.2019, 21:23:37 »
Mulla säädettiin bleedillä ja 3tie kinukki haaroilla 2.02bar ja kotona muutin yläpuolelle ja lensunohjeella nii soppaa sai lisätä jo 1.5bar lisää....ens kesänä mennään rajumilla setupeilla ja tarkotus ois tuohon northblackkäriinki osallistua jos se nyt vielä järkätään, autona tuo e36comppa ~1100kg ja jod voimat sais sinne 500-600hp huitteille

Mehän päästään sitte ajamaan kilpaa  :)

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 337
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #142 : 18.10.2019, 21:44:01 »
Kyllä  ,talonin porukassa oon pudiksella ja ranaualla pyöriny nyt ois mukava jo päästä itekki ajamaan
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm rojekti
volvo v70 -99 2.4 20v
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 500hp?

 

Carwist  Race.fi