Ateho  Elekma

745 2.3 8v. 754hv 774nm

  • 135 Vastauksia
  • 53519 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543hv/654nm.
« Vastaus #30 : 10.05.2016, 21:20:18 »
Käytiin kiusaamassa Volvoa vähän penkissä tänään. Tehoa löytyi 543hv/654nm 2.3bar paineella. Nokkakauppaan seuraavaksi ja vielä pieni paineen nosto, niin jos päästäis jo lähemmäs kutosella alkavia lukemia.

https://www.youtube.com/watch?v=k3ylePwbWxU&feature=youtu.be




Renkaiksi löysin käytetyt M&H racemasterit 26x10.5-15. Vartille olis tarkotus lähteä parin viikon päästä kokeilemaan.



Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 631
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #31 : 10.05.2016, 21:38:25 »
Komiat lukemat! Ja hienoa että löytyi renkaatkin. Kalajoella nähdään...  ;)  :3/4 jättää sen:
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #32 : 29.05.2016, 11:39:14 »
Eilen ajettiin kalajoella varttimailia. Ajat jäi vähän huonoksi kuskin ja pidon takia, mutta pääasia että auto säilyi ehjänä, niin pääsee toisenki kerran yrittämään.



https://youtu.be/7eADWMY35wo
https://youtu.be/ykdml9UePnY

Yllättävän hyvin toimii ja kestää tuo G80 lukko, josta hitsattu vastapaino jumiin.


Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1430
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #33 : 29.05.2016, 18:16:43 »
Ai tää oli sun.. Tätäkin kattelin Black Smoke Racingin videon kautta, että on löylyä, mutta että sielä on noin paljo löylyä.  :o

Ihan on kelpo sleeper!  8)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #34 : 29.05.2016, 20:59:42 »
Ääntä oli, mutta voimaa ei riittävästi. Pieni ahtopaineen nosto tehtiin loppupäivästä, mutta jäi veto vajaaksi ku meni vaihdekeppi poikki :2funny:

Pitänee käydä jossain välissä Pudasjärvellä kokeilemassa isommalla ahtopaineella. Painoa tuosta pitäs saada pois. Nyt oli takapenkit ja peräkontin penkit poistettu. Pitää katsoa jos siitä vielä jonku kilon sais poistettua. Toinen bensapumppu on pakko laittaa ennen seuraavia vetoja ja varmaan saa kansipahvin vaihtaa kaiken varalta.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2016, 21:06:31 kirjoittanut pete881 »

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #35 : 28.07.2016, 23:41:56 »
Lauantaina ajamaan varttimailia Kalajoelle. Eturenkaiksi ostin 165/80r15 Toyot noihin varttihommiin entisten 215/55r16 tilalle. Tähän hätään ei kapeampia vanteita löytynyt, mutta eiköhän nuo noilla Pentoillakin mene.




Tupla -044 pumput laitoin siinä toivossa, että vois ajella korkeammilla paineilla viikonloppuna. Vakiolinjojen väliin tuli, mutta kyllä tuolla sen verran vaikutusta oli, että bensakarttaa sai säätää reilusti pienemmälle yläpäästä.

Joku käyntihäiriö tuntuu vaivaavan välillä, joka pitäs selvittää ennen lauantaita. 2bar paineella alkaa paukkumaan, tuntuu että kipinä loppuu. Tulpat vaihdoin. Pitää vielä koittaa toista puolaa. Megan lokeissa ainoastaan se pistää silmään, että akkujännite on alle 13v sillon ku paukuttaa. Laturin hiilipaketin vaihdoin, ku oli sellainen jäänyt talliin. Mitäs näissä on akun napajännite normaalisti käynnissä?



Torissa oli sopivasti myynnissä tähän takavanteet, jotka piti ostaa talteen. Näille pitäs löytää jonkulaiset koottavat kaveriksi eteen. Ovat kolmiosaiset Artec Me 10x18.

Auto myös katsastettu taas, vaikka eipä tule juurikaan tiellä ajeltua. Katsastukseen vaihdon lyhemmät iskarit eteen. Budjettiratkaisu eli Audi 80 etuiskarit. Ajettavuus parani selvästi tuolla muutoksella.


Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #36 : 30.07.2016, 17:55:02 »
Kalajoella ajettiin muutama veto tänään. Pito oli aivan eri luokkaa kuin edellisellä kerralla, vanhoilla lähtöpaukun asetuksilla hyytyi viivalle. Ensimmäisessä ja toisessa vedossa säädettiin polttoainekartta yläpäästä kuntoon. Ajat jäi huonoksi. Toisen vedon aika 12.39 ja 60ft +2s. Kolmanteen vetoon lisättiin paukkua reilusti. Sitä ei Volvon taka-akselin tuennat kestänyt enään. Toinen alumiinitukivarsi poikki. Toinen kiertynyt 90 astetta. Rauta mihin alumiinitukivarret tulee kiinni kiertynyt myös. Kardaani katkesi taka ristikosta tämän seuraksena.

2 veto https://www.youtube.com/watch?v=nWvdib5Lmlc
3 yritys https://www.youtube.com/watch?v=IaYZfE7jzjU&feature=youtu.be








Sellasta tälläkertaa. Koitetaan saada vielä syksylle liikkumaan vahvemmilla perän tuennoilla.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2131
    • Kuvat.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #37 : 30.07.2016, 20:31:23 »
Sellasta tälläkertaa. Koitetaan saada vielä syksylle liikkumaan vahvemmilla perän tuennoilla.
Tuttu näkymä. Onko mimmosta vahvistusta suunnitteilla?
760 Turbo '84 B6284T  & GS6-53DZ
...ja muutama muu

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #38 : 30.07.2016, 21:05:46 »
Tuttu näkymä. Onko mimmosta vahvistusta suunnitteilla?

Ei mitään suunnitelmia vielä. Pitää hommata ehjät osat, niin helpompi suunnitella. Hirveitä tähän akseliin ei viitsi panostaa, ku varmaan seuraavaksi tulee sitten perän/vetoakseleiden kesto vastaan.

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 272
  • BBS & OZ Only
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #39 : 31.07.2016, 09:28:05 »
Ei tarvii suunnitella tuon häkin boksausta (koska sen takia tuo varsikin mennyt poikki kun tuo häkki antanut periksi) jos ostas tuommosen suoraan niin pääsee eroon noista alumiinivarsista. http://bakaxel.se/vaghallning/momentstag.html
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #40 : 07.08.2016, 16:28:39 »
Ei tarvii suunnitella tuon häkin boksausta (koska sen takia tuo varsikin mennyt poikki kun tuo häkki antanut periksi) jos ostas tuommosen suoraan niin pääsee eroon noista alumiinivarsista. http://bakaxel.se/vaghallning/momentstag.html

Kiitos vinkistä. Tuollainen tuki sinne nyt tulossa.


Ostin myös toisen perän varalle. Hiacen lukoton 8", mihin tulee spooli, jos tulee tähän alle. Välitys 4.3. Näyttäisi menevän alle kohtuullisen helpolla. Vanteet ja jarrut pitää vielä metsästää jostakin.



Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #41 : 07.08.2016, 17:23:14 »
Kiitos vinkistä. Tuollainen tuki sinne nyt tulossa.


Ostin myös toisen perän varalle. Hiacen lukoton 8", mihin tulee spooli, jos tulee tähän alle. Välitys 4.3. Näyttäisi menevän alle kohtuullisen helpolla. Vanteet ja jarrut pitää vielä metsästää jostakin.



onko 2wd vai 4wd akseli? 4wd akselissa on 6x139,7 eli useimmat jenkkimaasturien japsimaasturien vanteet käy suoraan=lähes rajaton ja halpa vannevalikoima käytössä 15"-> ja leveyksiä 6"-12"

jos takaveto akseli niin nelikon vetarit käy suoraan. levyjarruja etenkin kuusipulttisiin saa rakennettua erittäin helposti. itselläni ollut useita hiluxeja ja näiden akseleita eri kokoonpanoissa käytössä. lukkoja löytyy helposti räikkää, torsenia ja paineilmalla toimivaa ARB ja niiden kopioita.

jotkut moitii offoradissa heikoksi tätä 8" perää mutta itse en ole saanut yhtään välitystä enkä vetaria hajalle lähes 15-vuoden aikana, huolella kun kasaa murikan oikeilla välyksissä niin ei ongelmia.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #42 : 07.08.2016, 17:40:28 »
Takavetoisesta taitaa olla. Jako viispulttinen, eli 5x114.3? Käsittääkseni tähän jakoon menee myös jenkkijako 5x4.5? Weld Prostar 10x15 tulee, jos jostain sopuhintaan löytyy.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #43 : 20.08.2016, 16:38:16 »


Uusi perän tuki paikallaan.

Perä äänsi melko ikävästi koeajolla, joten piti se vielä avata. Toinen vetoakseli oli kiertynyt ja pinioni kiertynyt ja murtunut. Vaihdoin 4.1 välityksen tuon 3.54:n tilalle.







Jospa se kestäis päivän ajella taas parin viikon päästä.

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2271
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Pappa-sleeper 740 543Hv/654nm
« Vastaus #44 : 20.08.2016, 18:35:25 »
Itte pyöritellyt mielessä tota häkinkorvaaja tankoa myös.
Lähinnä omalla kohdalla (vakio korkeus = paljon joustovaraa) mietityttää vain tarvitseeko se uniball tai muuta takapään holkkien tilalle?  :-\
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

KKD Motorsport  Samppasport