Näyttäisi jopa vanne olevan hieman kiero, ei kuitenkaan ravista ajaessa.
Tarvike kannatinkumeilla ei pitäs edes ottaa kiinni. Alkuperäisillä kyllä on tarvike putki ottanu kiinni joskus. Taivuttaa niitä koukkuja missä kumit on kiinni niin että putki vähän laskee alaspäin. Molemmista pöntöistä.
Tätä mietin itsekin. Niitä olisi varmaan hyvä ensin lämmittää niitä koukkuja, ettei napsahda poikki?
Ihmettelin aiemmin huonohkoa kylmäkäynnistystä, vaikka pakkasta on n. -20 astetta, eikä minulla ole lämmitysmahdollisuutta autolle. Aiempi lankku lähti kerrasta tulille kovemmallakin pakkasella, mutta siinä olikin pari muuttuvaa tekijää, mm. parempi akku ja paremmat öljyt.
Tämän auton akun sain veljen seiskasta, jossa akku oli kokenut muutaman purkauksen, mutta silti ihme kyllä jaksaa pyörittää, vaikkei mitenkään jouhevasti. Tänään päivällä ennen kylmästarttia vilkaisin tikusta öljyt. Nehän oli pikimustaa siirappia!

Ei siis mikään ihme, ettei oikein jaksanut pyörittää kunnolla. Viime Motonetin reissulla olin ostanut uuden öljyn suodattimen, mutta öljyt olivat jääneet ostamatta. Kävin kaupasta hakemassa uudet öljyt ja ne vaihtelin seuraavaksi.

Saa nyt nähdä mitä tämä noista tykkää, vähän pienen riskin otin, kun valikoima oli heikkoa. Exäni, 240 ja V70 T5 tykkäsivät molemmat liikaakin tuosta nimenomaisesta öljystä.
Vanha öljy olikin tuollaista tervaa, olihan ne voidelleet jo 8500 kilometriä.


Seuraillaan auttaako notkeampi öljy kylmästartteihin. Tuo öljy oli Motoxin mineraalista 15W-40, kun nyt sinne meni Mobilin täyssynteettinen 5W-40.
