Samppasport  Futurez

tatech,hestec,maxecu ja muut jälkiasennus mosaohjaukset kokemuksia?

  • 43 Vastauksia
  • 18621 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa harrastaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Ei Bosch:it enään kovin kalliitakaan ole... lisäksi tuohon pitää kyllä ainakin loggerioptio lunastaa  :(
Manuaalia sentään löytyy satoja sivuja.





Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Ei Bosch:it enään kovin kalliitakaan ole... lisäksi tuohon pitää kyllä ainakin loggerioptio lunastaa  :(
Manuaalia sentään löytyy satoja sivuja.



Totta turiset. Tosin MS6.2 alkaa olemaan järkevillä optioilla ja maksaa jo sen 4.600 hujakoilla. Vakavasti otettava vaihtoehto tuo toki.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R

Poissa e0000333

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Mulla on tuo Motecin M84 ollut pari kautta nyt kilpa-autossa ja onhan se tälläiselle omasta kukkarosta rakentavalle näin jälkikäteenkin ajatellen paras leikkauskohta kustannusten ja ominaisuuksien suhteen. Vitoskoneeseen riittää tarkkaan tekemiseen (sytkäulostuloja 6kpl). Olosuhteiden pakosta kun oikeastaan kaikki optiot moottorin ulkopuolella on poissuljettu ihan jo kustannussyistä ainakin tällähetkellä niin kyllä tuolla perushinnalla saa hyvän ja muokkautuvan boksin pitkälle tulevaisuuteen. Dataloggauskin kuuluu mukaan vakiona, toki se on sit vaan sen osalta mitä oot optioita avannut. Mutta vakiona nyt pakolämpöjä ja paineita jne pystyy ihan riittämiin loggaamaan ihan suorilta. Ja datan siirto i2Pro analyysiohjelmaan toimii tässä hinnat alkaen mallissa myös.
Tähän asti oon ajanut vaparina, mutta rakenteilla on nyt vitos turbo. Ahtopaineen ohjaukselle on varauduttu jo niin että se on motecin ohjattavissa sekä hukkiksen avaus, että pitopaineen osalta.

Pitemmälle tulevaisuuteen jos kassa antaa myöten niin optiopaketista löytyy ignition cuttia vaiteille, antilagia, tractioncontrol, launch, dual lambda, dualbank suuttimet. Näillä mennäänkin jo sitten taas teknisesti auton kanssa todella paljon pitemmälle. Sanoisinkin että niin pitkälle, että jos noi kaikki on auton mekaanisten osien kanssa rahaa laittaa pänniin niin alkaa olla investointi vaikka johonkin M800 sarjan purkkinkin pikkuraha.... :D Eipä sillä ignitioncutilla ja flatshiftillä paljo mitään tee h-kaavalla jne jne.
Mutta peruspertille ihan hyvä paketti ja tuo laajennus muistaakseni oli satasia, ei tonneja... Tilataan salasana ja avataan optiot purkista jossa ne jo on piilossa....

Jos nyt jotain miinuksia haluaa sanoa niin laite ei oo enää entrylevel noin niinkuin asennuksellisesti ja ohjelmallisestikkaan. Pari liitintä jossa on miljoona pientä pinniä, valikkoja ja namiskoita on niin että riittää ja ihan oman tyylisensä käyttöliittymä. Hinta ehkä miinus myös varauksin, mutta itelle ainakin tuo purkki on sellainen, että se on ja pysyy vaikka auto vaihtuiskin, kun harrastuksesta on kyse. Investointi pitkälle eteenpäin ja on säätöpuolella sitten jotain tuttua ja turvallista. Uudemmissa vehkeissä jos haluaa sähköisen kaasuläpän säilyttää niin se sanottakoon miinuksena tähän myös. Sitä ohjausta ei purkista löydy. Samoin jatkuva ajoituksinen nokan ohjaus puuttuu.

Mutta ite voin kyllä varauksetta suositella. Vikatilasto tähänmennessä Motecin romujen osalta puhdas nolla.

Poissa kuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Heips.

Jos autoon laittaa vaikka Maxxecun Street version, niin mitä kaikkea tuohon purkkiin pitää oikein liittää että kaikki toimii normaalisti? Itsellä tuo 2.5 kutonen motronicin 1.8 eculla ja t6 ahtimet.

Lähinnä inputit mietityttää. lamba-arvo. nokka-akselin asento, MAP, TPS, Imulämpö, moottorin lämpö, ja jos Flexfuel niin polttoaineen etanolipitoisuus?

Outputit ilmeisesti suuttimien ohjaus, puolat, bensapumppu, tyhjäkäyntimoottori, mitä vielä? Ahtopainesolenoidi?


Sitten tulee mieleen että miten nuo auton omat johtosarjat voisi hyödyntää vai voiko? Jos uusi ecu tulee johtosarjalla niin pitääkö nuo auton omat piuhat vain katkaista ja liittää juottamalla tai abikoilla?

Valistakaas daijua!!!

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1047
  • Volvo koska pituus riittää niin ei BMW tarvetta.
    • Facebook
Terve, pakko kysästä viisaammilta infoa. Eli koska alkaa menee hermo ton ME7 magneti kaasuläpän kanssa ku kokoajan hajoaa niin onko mahdollista päästä tuosta kaasuläpästä eroon ja pystyykö ME7 ohjauksen tilalle asentaa megan, hestecin tai muut ohjemoitavan ruiskun? Löysim halvalla megan ja hestecin niin onnistuisiko sen asentaminen mun autoon mk1 00 V70R? Tietysti säätö tehdään ammattilaisella ja anturit autossa ln valmiina. Vai onko jotain toista tapaa päästä eroon magneti marelli kaasuläpästä kuten vaikka vaijeri ohjauksella? Se kaasuläppä haittaa virittämistä ku kokoajan saa pelätä hajoamista ja ei oo halpa osa. Kiitos vastauksista toverit.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta 350hv/450nm
2 Käyttis: Renault Grand Scenic 2.0 16v - 05 7 paikkanen

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • www.vrcf.fi
Osta ruisku jossa on sähköisen kaasuläpän ohjaus. Jos siitä magneetista täytyy päästä eroon.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 376
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
hestecin x32sessa ainaki on sähköinen kaasuläpän ohjaus, käytettyä purkkia ostaessa ois hyvä nähdä varman toimivuus..ite ostin purkin käytettynä ja siinä triggaus sekoili lähetin sen hariselle nii ei hyövänny korjata vaan myivät uuden 550e.. aikalailla uuden hintoihin tuli..jos nyt ostasin uudelleen nii haluaisin kyllä tarkistuttaa harisella sen käytetyn boxin tai nähdä jotain käyntivideota.
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm rojekti
volvo v70 -99 2.4 20v
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 544whp

Poissa Juzi

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1663
  • Vᵒˡᵛᵒ
Mulla on t6:ssa maxxecu sportti ja siinä uudempi boschin kaasuläppä marellin tilalla.
Kaasupoljin on myös s80 vakio.
Jälkeenpäin ajateltuna olisi ehkä pitänyt ostaa race versio, mutta menee se tuokin.
Mitä näitä romuja nyt on.. 240 classic jokkis edition, 240 -85, P220 -69 + jotain raatoja.

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1817
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Eikös Maxxeculla ollut ihan bolt on-johtosarjakin tarjolla tinavitoseen? Liekö tuo mekaanisella vai sähköisellä läpällä tarkoitettu käytettäväksi?
Käyttiksenä - Audi A3 2.0tdi quattro '06
Harrasteena - 740 B230FT/M90 '87
Ikuisuusprojektina - 242 ??? '80

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
hestecin x32sessa ainaki on sähköinen kaasuläpän ohjaus, käytettyä purkkia ostaessa ois hyvä nähdä varman toimivuus..ite ostin purkin käytettynä ja siinä triggaus sekoili lähetin sen hariselle nii ei hyövänny korjata vaan myivät uuden 550e.. aikalailla uuden hintoihin tuli..jos nyt ostasin uudelleen nii haluaisin kyllä tarkistuttaa harisella sen käytetyn boxin tai nähdä jotain käyntivideota.

ei se toimi uutenakaa X32.ssa. kaverilla oli v1600 luokan sitikassa ja aika monta kertaa tuli kisoissa keskeytys ku kaasu jäi täysille. melkein heti harisen asennuksen jälkeen kävi auto harisella korjuutuksella ja eikä ne löytäneet mitää vikaa siihen

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 376
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
ei se toimi uutenakaa X32.ssa. kaverilla oli v1600 luokan sitikassa ja aika monta kertaa tuli kisoissa keskeytys ku kaasu jäi täysille. melkein heti harisen asennuksen jälkeen kävi auto harisella korjuutuksella ja eikä ne löytäneet mitää vikaa siihen

no joo onse tullu itelläki huomattua kun räpläilee ohjelmaa välillä tökkäsee ja välillä alkaa ittekseen kyseleen talletetaanko eculle....suomalainen laatutuote :D
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm rojekti
volvo v70 -99 2.4 20v
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 544whp

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1047
  • Volvo koska pituus riittää niin ei BMW tarvetta.
    • Facebook
Kiitoksia tiedoista eli o. Tutkittavan arvoinen asia. Tuo ME7 on todella hyvä ruisku mutta tuo magneti kaasuläppä pilaa sen. Muita ongelmia siinä ei ole.. En vaan haluaisi ostella monta kertaa kaasuläppää niin siksi ajattelin että jos saisi sihen jollai konstilla bosch kaasuläpän niin olisi hyvä. Koska kuitenki volvo niitä käyttää ja älysi siirtyä magneti kaasuläpästä boschiin vähän myöhemmin niin eiköhän se onnistu myös vanhemmassa.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta 350hv/450nm
2 Käyttis: Renault Grand Scenic 2.0 16v - 05 7 paikkanen

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1047
  • Volvo koska pituus riittää niin ei BMW tarvetta.
    • Facebook
Sen verran viel niin onko mega vaihtoehto tähän autoon koska tulevaisuudessa on viritys ajatuksena heti kun manuaali svappi on valmis.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta 350hv/450nm
2 Käyttis: Renault Grand Scenic 2.0 16v - 05 7 paikkanen

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Sen verran viel niin onko mega vaihtoehto tähän autoon

Tarvitset 429e maksavan sähköisen kaasuläpän ohjainboksin ja MS3-prosulla varustetun megan jos et laita vaijerikaasua. Megalla ei pysty suoraan ohjaamaan sähkökaasuläppää.

https://www.protoparts.fi/product/798/dbwx2-sahkoisen-kaasulapan-ohjain-megasquirt-3

Maxxeculla pystyy ohjaamaan sähkökaasua ilman lisäbokseja, kuten on jo mainittu.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo