Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

240 1989 jarrupala ei irtoa

  • 8 Vastauksia
  • 2406 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
240 1989 jarrupala ei irtoa
« : 15.06.2011, 15:46:19 »
Olisko mitään vinkkiä. Takana sisempi pala ei irtoa, ei sitten millään. Voiko sinne ruikkia CRC:tä?
En ole moista ennen tehnyt, joten vähän h-moilasena tässä ollaan. Äsken kävin ajamassa pienen lenkin, että jarrut vähän liikkuisivat, ja väkivalloin ja tuskan kautta sain ulomman palan pois, mutta sisempi on jämähtänyt.

Auto ei siis mennyt katsastuksesta läpi kun oli liikaa heittoa takajarruissa. Niin josko uudet palat vaikka auttaisivat, tai ainakin nyt, että sais auki ja katsottua tilanteen...

 :-\

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 1989 jarrupala ei irtoa
« Vastaus #1 : 15.06.2011, 16:18:32 »
Pikkuhiljaa nytkyttelet pois. Meisselit kumpaankin tapin reikään ja vääntää. Välillä vasaralla takasin ja iskua sivuun Crc ei pahitteeksi. Pihditkin hyvät. Puolikin tuntia saattaa mennä, mutta aina tulee pois. Jos ei muu auta irrottaa satulan. Uudet palat kun laittaa, niin rälläkällä sivuista siivu pois.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 240 1989 jarrupala ei irtoa
« Vastaus #2 : 15.06.2011, 16:20:28 »
Uudet palat kun laittaa, niin rälläkällä sivuista siivu pois.

ai kui? eipä löydy rälläkkää :(

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 1989 jarrupala ei irtoa
« Vastaus #3 : 15.06.2011, 16:26:27 »
Uudet palat monesti jo valmiiksi ahtaat. Vaikka putsaa ruosteesta satulan ylä- ja alaosan, niin moneste vaikea saada paikalleen, ellei pikkasen ota ylhäältä ja alhaalta palasta pois. Ompahan myös helpompi poistaa pala ensi kerralla.

Poissa ilmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 216
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 1989 jarrupala ei irtoa
« Vastaus #4 : 15.06.2011, 17:01:08 »
mielestäni, jos satula ei palaudu että saisi jarrupaloja pois niin uusi koko satula tai kunnosta vanha,se on syyllinen jos on heittoa.joku mäntä on jumissa.laita vaan iso ruuvimeisseli väliin ja väännä,sopivia papukaijapihtejä voi myös kokeilla.jos ei kohtuudella irtoa niin ota tosiaan koko satula irti.muös vasaraa saa käyttää.osia voi joutua uusimaan jarruputkista lähtien jos ei ehjänä lähde irti mutta kyllä sen kuntoon saa.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 240 1989 jarrupala ei irtoa
« Vastaus #5 : 15.06.2011, 17:30:42 »
Isompi leka. Se autto äsken ruumarin palojen kanssa, harmi vaan että leka ei auta jumiutuneen männän kanssa, pitäs jumiutunu jarruputki oikeen irrottaa että saa jo vuoden takapaksissa odotelleen satulan viskottua paikalleen.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 240 1989 jarrupala ei irtoa
« Vastaus #6 : 15.06.2011, 19:19:29 »
Kiitoksia vaan. Kyllähän ne irti lähtivät.
Vasen pyörä tuntui ihan ok. Se oli se heikompi katsastuksessa. Oikealle en taas saanut ulompaa jarrupalaa mahtumaan, en millään. En uskaltanut vasaroida sitä sisään, ettei mäntä mene rikki. Tiedä sitten, kuvittelenko vain, vai oliko se oikean renkaan ulompi mäntä enemmän ulkona kuin muut.

Noh, kaks viikkoa aikaa ja kaikki korjaamot varmaan ihan täynnä tai lomilla :'(

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 1989 jarrupala ei irtoa
« Vastaus #7 : 15.06.2011, 19:25:21 »
Palojen pitää liikkua ilman väkivaltaa. Jos joudut lyömään uuden paikoilleen vasaralla niin ei sekään pelaa...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240 1989 jarrupala ei irtoa
« Vastaus #8 : 15.06.2011, 19:26:39 »
Koita saada ilmausruuvi auki varovasti siitä vasemmasta satulasta, ja palat (no lähinnä männät) liikkumaan kevyesti, ne pitää ehdottomasti liikkua sillain, että ne saa suhtkoht kevyesti papukaijapihdeillä puristettua sisään. Jos ei saa, on jotakin tarvis tehdä, monesti jos suojakumi on ehjä, auttaa kun oikein varovasti raottaa sitä suojakumia, ja laittaa jotakin sprayvaseliinia tms sakeeta liukastetta suojakumin alle, ja pumppaa jarrulla ja pihdeillä mäntää eestaas. Huom. Varo ettei se mäntä pääse pullahtamaan pihalle satulasta. Sama herkistelyoperaatio kannattaa tehdä kaikille jarruosille, myös etujarruissa tyypillisesti joku mäntä jäkittää...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Samppasport  Futurez