Elekma  Autoracing

V 70 2.5tdi

  • 0 Vastauksia
  • 1493 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wallesmanni

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
V 70 2.5tdi
« : 09.06.2015, 22:13:37 »
Kyseessä V70 2.5tdi 2001 "volkkarikoneinen". Kävipä tilanne että vein auton ammattitaitoiseen diesel korjaamoon kun pumpun tiiviste vuoti. No hepä vaihtoivat tiivisteen ja pumpun kuntoon, mutta olivat moittineet rahisevaa ääntä. Itse olin paikantanut sen jo aiemmin moniurahihnan kiristinpyöräksi. Eipä ollutkaan. Asiaa tarkemmin korjausmies tutkittuaan, löysi syyllisen ääneen. Jakohihnakotelon avattuaan oli ollut hihnan purua koko kotelossa ja hihna oli kaventunut yli puoleen. Hihna oli ajautunut alapäästä, kampiakselilta ulos ja hinkkautunut massapyörää vasten. Vaihtoivat uuden hihnan, kiristinpyörän ja vesipumpun. Sama homma. Seuraavaksi vaihdettiin kampiakselin hammaspyörä. Sama homma. Nokka-akselin pyörää ei vaihdettu, mutta tarkastivat että suora. Asiaa oltiin kyselty monelta taholta ja moni oli käynyt ihmettelemässä paikan päälläkin. Itsekkin henk.koht kävin kyselemässä asiasta ja kerrottiin ettei ole mahdollista että 5 pyttyinen kansi vääntelisi. Auton lämmöt ei ole kertaakaan noussut normaalia korkeammaksi. Ajon loputtua käytän hetken tyhjäkäynnillä lämpöjen tasaamiseksi. Kukaan ei osannut sanoa mikä vaivaa. Kaikki kun oli asennettu oikein. Seuraavaksi kansi kävi oikaisussa ja nokka-akseli tarkastettiin että on kannessa suorassa. Nyt auto on nipussa ja hihna kulkee suorassa, kuulemma. Onko kellään tai tietääkö kukaan ketään jolla ollut samoja oireita. Olisi kiva kuulla kuinka ne ratkesivat. :(

 

TamCar  KKD Motorsport