Eli -86 740 2.3 automaatti. Rele temppuillut jo jonkun aikaa. Nyt sitten availin sulakeboxia tarkemmin, ja totesin että releen sininen kanta ihan päreinä?! Ja koko rele oli ihan helv kuuma. Sormin ei pystynyt koskemaan liittimiin.
No piuhat kiinni uudestaan kokelin lähteekö käyntiin..Lähti pienen räpläilyn seurauksena.
Eli siis sammui totaalisesti ennen tätä, ja arvasin missä vika on. Sammuili koko ajan matkalla kotiin.
No, äsken availin taas ja räpläsin piuhoja. Hetkellisesti lähti taas käymään kun hieman käänteli relettä..Hapettuneet ja huonot liittimet.. Ja tummumista havaittavissa ite releessä. Sitten loppui kokonaan toiminta. Ei sanonut enää yhtään mitään. Varmasti releessäkin vika, mutta onko mitään muuta elintärkeää piuhaa voinut lähteä irti, miksi ei edes yrittänyt? Esim punainen hieman paksumpi piuha oli irrallaan, ei mitn hajua mistä irronnut. Joku helv musta mötikkä siinä piuhan varressa? Jotain turhaa vai tärkeää?
Vai onko niin että se vaan pimeni koko rele nyt lopullisesti? Äsken vielä ennenkuin kaikki toiminta lopahti, rele kuitenkin naksahti virrat käännettäessä päälle.
Ehkä vaikeasti selitetty ja kenties tyhmä kysymys, mutta nyt ei vaan luonnistu iteltä.
Kellään mitään kaavioita tai kuvaa miten noi releen piuhat pitää olla? Kuitenkin 6 eriväristä piuhaa. Ite rele on vihreä.
Eli mikä todennäköisyys on kun ostan uuden releen, ja laitan uudet liittimet, että Volle heräisi taas henkiin? Ei muuten muuta leimalle olisi ihan just kiire. Mulla on vaan fiilis että toi laiva ei sano yhtään mitään, kun lyön uuden releen kiinni.
Motonetistä löytyy varmaan uusi.
Edit. Kokeillaan ensin miten lähtee räplääminen sujumaan. Sitten huutelen apua. Sori, pari kaljaa alla!
