Juu ei ollu nokipönttöä poistettu - olis ehkä ollu ihan hyvä että sitä ei olisi...

Joka tapauksessa, dpf on nyt käyty läpi, eikä mitään ihmeellistä ollut ei vikakoodeja ei mitään. Tekivät kuitenkin regeneroinnin ja sen seurauksena paine-ero tippui 20 mbar -> 11mbar ja nokigrammat tippuivat 17.8 -> 11.
No ehkä sen verran tuo vaikutti että tyhjäkäynti on tasaisempaa.
Mikähän tuo nokiloukun tilavuus grammoina on, tai mitkä noi paineet saa olla?
Luin kans ihan äsken tuon manuaalin pdf version ja totta tosiaan siellä sanotaan ettei siitä ilmoiteta merkkivalolla jos re-generoinnin vuoksi takalasin lämmitin on päällä.
On aika mielenkiintoinen ratkaisu ettei tuommosesta tapauksesta anneta mitään selkeää viestiä kuljettajalle. Ainakin mun mielestä olisi parempi kuin hyvä, että auto kuin auto jossa on dpf, antaa ilmoituksen kuskille kun re-generointi on käynnissä, että "Hiukkasuodattimen re-generointi käynnissä, älä sammuta autoa" tai vastaavaa. Ei tarvisi stressata että koska se nyt on käynnissä ja koska ei.