Carcom Oy  Elekma

Volvo 740 Ruumisvankkurista lauluauto + muuta tekemistä

  • 103 Vastauksia
  • 42540 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3761
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 760 + 960 + b6254T projekti
« Vastaus #15 : 12.07.2015, 12:35:52 »
Ne tapit on 8mm halkasijalta ja ne on myös lyhyemät :(
Mitkä satulat sulla oikein tuossa mahtaa olla  ???
1llä isolla männällä olevat girlingit?

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 760 + 960 + b6254T projekti
« Vastaus #16 : 12.07.2015, 13:03:36 »
Mahtaisikohan -90 745 B234:ssä olla sellaset?
No kun halvalla sai.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 760 + 960 + b6254T projekti
« Vastaus #17 : 12.07.2015, 13:19:50 »
Ite laitoin S/V40 tapit, on muistaakseni sentin lyhyemmät, toiminu hyvin.

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 760 + 960 + b6254T projekti
« Vastaus #18 : 12.07.2015, 15:57:32 »
Ne tapit on 8mm halkasijalta ja ne on myös lyhyemät :(

Ite oon ostanu biltemasta tapit jotka sopi.

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 760 + 960 + b6254T projekti
« Vastaus #19 : 12.07.2015, 19:35:59 »
En tiedä taas mitkä noi jarrut edes on... Girlingit nuo taitaa olla, no kuitenkin 960 yks mäntäsen tappi meni kun siitä sorvas (porakoneella ja viilalla) yhen kauluksen pois ja lyhens sentin, nyt toimii.
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 760 + 960 + b6254T projekti
« Vastaus #20 : 12.07.2015, 20:49:12 »
En tiedä taas mitkä noi jarrut edes on... Girlingit nuo taitaa olla, no kuitenkin 960 yks mäntäsen tappi meni kun siitä sorvas (porakoneella ja viilalla) yhen kauluksen pois ja lyhens sentin, nyt toimii.
Ei se ufo ole, kaiva se vini sieltä ja tarjoa sitä johonkin nettikauppaan.
Muistaakseni tyyppikilvestä löytyy merkintä jos osaa tulkita sen.
 ::) ::)

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 760 + 960 + b6254T projekti
« Vastaus #21 : 15.07.2015, 22:07:02 »
Heissan heissan.

Taasen 760 on jäissä muuten paitsi että 960 saatiin hinattua pihaan. Nyt pihassa on (oli) 3 harmaata volvoa josta yksikään ei toimi xD

No ei vaan. 960 pitäis alkaa purkamaan, niin btw siitähän jää sitten palasta jonkunverran yli jos jollain on tarvetta 960 peltiosille/muulle kun tekniikalle, oville, sisutalle, puskureille ja helma levikkeille niin yv:tä kehiin. Löytyy myös toimiva automaatti niillä winter ja sportti asennoilla.

760 oli kasassa, jarrut toimii, tosin en on huonot, varmaan pitäis jarrutella niillä ni lähtis rokkaamaan, niissä on kyllä hyvä tunto ettei tunnu että ilmaa olis mutta yksinkertasesti tuntuu vaan että kitka puuttuu levyjen ja palojen välistä.



Niin se miksi se ei kauaa ollut kasassa niin venakopan välistä vuos öljyä, no koppa auki ja kappas ei sielä ollut mitään tiivistettäkään... Samalla hipostelin vähän koppaa ja laitoin kiinni uusilla liimoilla (kyllä oikea tapa olisi ollut ostaa tiiviste yli 30e hintaan, jäi nyt ostamatta koska... selviää myöhemmässä tekstissä) Noh, tiivistys jopa piti, ei pisaraakaan tihkunut, ainakaan vielä 30km ajolla. Mutta harmikseni huomasin että välikannen välistä vuotaa edelleen...

No samalla kun jakopään avaa / nokat vaihtaa, pitää ottaa välikansi auki ja tiivistää se.



Venakopasta nyt tuli ihan jees omaan makuun ainakin, auton väriteemaks tulee nyt koneen puolelle sit perus sininen, samoin sisustan ledien väriksi. Siniharmaa sopii minulle ainkin passelisti.

Niin, aivan se tärkein, tekniikka.

Tällähetkellä bensalastu homma vireillä ja sytkälastua + suorasytkä on suunnitteilla. Suuttimet jota kaavailin tuohon meni. Kaverilla on vaparin nokat mutta eipä se niistä luovu kun sillä on 2 kokonaista 16v kantta.

Ostoslista:

-Suuttimet 550-750cc?
-Kirkkaat etuvilkut
-Uudet jarrukilvet(ei kiireinen)
-Eteen isommat levyt ja satulat (ei kiireinen)
-740/760 vakio spoileri must have
-Mustat kangas/nahka takaverhoilut ja penkit
-Keskikonsoliin kansi (musta)
-Alucooleri (saa tarjota järkevän hintasia, uusi maksaa 119e joten turha tarjota käytettyä 600x300x76 mihinkään 150e hintaan...)
-Joku pätevä ilmansuodatin
-16v pakosarja, ylös eteen mallinen (saa tarjota järkevän hintasia, ei tarvitse olla mikään HI-TEC rosteri sarja)
-Kirkkaat sivuvilkut
-Jotkun pätevät kohtuuhintaset takapamput, paremmat kun vakiot
-Vaparin nokkia!!! tietysti ehyet ja mahollisimman halvat
-+300hv riittävää ahdinta mieluiten kiiinteällä hukkiksella, bypassikaan ei ole haitaksi
-3" putkiston osia / putkistoa aihioksi

Huhhuh, no kaikkea ei ole varaa kerralla ostaa, jos nyt alkuun sais noi nokat ja ton öljyvuodon korjattua. Eipä muuta tähän väliin

-VinskiMo
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 760 + 960 + b6254T projekti
« Vastaus #22 : 16.07.2015, 09:08:01 »
Jos kuitenkin hukkakipinää jos LH:lla meinaat ajaa?

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 760 + 960 + b6254T projekti
« Vastaus #23 : 19.07.2015, 20:09:43 »
Jos kuitenkin hukkakipinää jos LH:lla meinaat ajaa?

Sytkäboksiin tulevalla lisäkortilla :)



Nyt ois sit kapeakaista ainakin väliaikaisesti seoksien katteluun, vaikkei sillä tarkasti nääkkään niin ainakin helvetin ohuen ja paksun erottaa.



Umpiot käytin irti, otin pesurit pois, kuidutin/kittasin reijät listoista umpeen ja sipasin teipit päälle. Nut on parempi.

Eipä tässä oo oikein mitään kerinnyt tekemään kun ollu synttäriä ja rippijuhlaa ym. Talliakin pitää välillä siivota ja sitten on vielä pari moottoripyörää. Nooh, kyllä se siitä.

-VinskiMo
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 760 + 960 + b6254T projekti
« Vastaus #24 : 20.07.2015, 12:26:50 »
Sytkäboksiin tulevalla lisäkortilla :)

Eli juurikin hukkakipinä

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 760 + 960 + b6254T projekti
« Vastaus #25 : 25.07.2015, 22:19:16 »
Eli juurikin hukkakipinä

Juuwikin se.

740 osalta:

Viikko meni tikkurila festivaalejen järjestelyjen merkeissä ja tuli töissä oltua 8-9 asti joten ei paljoa kerinny Vulvalle tehrä. Perjantaina pää neljäntenä jalkana juoksin purkaamolle jossa minulle oli varattu jotain jännää.......



Tosiaan täydellinen jenkkikeula. No maksohan se yli 100 euroa mutta noita on niin harvoin tarjolla niin oli pakko sijoittaa, onse vaan (omaan silmään ainakin) perkeleen hieno! Sumarit vielä kusikalvolla ja aejae!

Samaan syssyy tuli myös kirkkaat sivuvilkut.

Tuli tilattua 2 palaa 3mx0.5m tummennus kalvoa, muistaakseni sillä 15% valon läpäisyllä, sillä pitäis vedellä taka ja takasivu ikkunat. Saapa nähdä onnistuuko kalvotus itse, ite oon teippaillu metri tavarasta esim. Enska pyörän katteet jne kaikennäköistä.

Tekniikan puolelta kaverilla vois olla vaparin nokat tarjolla, en vaan tiedä paljonko niistä viittis maksaa. Kun sais nokat vois tehä seuraavan "piristys paketti 1"

Nokat, välikannen tiivistys, bensalastu, suuttimet, 50% e85 käymään.

Sitten jahka innostun sijoittamaan ahtimeen ja löydän pakosarjan jostain tulis "piristys paketti 2"

pakosarja, ahdin, hukkakipinä, cooleri, putkisto, ahtoputkisto

Ulkonäkö alkaa IMO olla aika pirteä, mitä nyt jotain snowcappia ja vulvan vakio vaahtomuovi takalippaa jne. ois vielä vailla. Niin ja tietysti myllytystä ja sitäennen maalivirheiden korjailua.

Muuten mitä suunnilleen maksaa tehdä jakopää tohon 16-tappiseen? Voiko sen tasapaino hihnan jättää sieltä pois, ilmeisesti ei ole kestävimmästä päästä? Oliko tossa 16v jakopäässä joku paikka mihin pitäis vaihtaa joku vahvempi pultti tai jotain vai muistelenko ihan harhoja lukeneeni?

760 osalta

Jahka nyt sais ton 740 semmoseen kuntoon ettei sille tarvis tehä vähään aikaan mitään pääsis 760 kimppuun tosissaan.

Niin ja tähän 760 ois vireillä kaupat mega 1 v2.2 jossa mukana 6 mukisen sytkävehkeet, toisaalta jos megaan sortuu niin aivan sama sitten samantien laittaa se alakertakin ja männät ja ottaa enempi voimaa... Tai vaikkei ottais enempi voimaa ni ainakin olis reservissä kestävyyttä kun se 300hv alkaa kuitenkin tuntumaan siltä että tarvis lisää voemaa.

760 tarvis muutenkin vielä hitsausta jonkun verran ja sitten pitäis alkaa katselemaan tuentoja ym. saako niitä 960 palikoita nyt upotettua sinne miten vaikeasti.

Juu ei muuta tälläkertaa  :pomo:

-VinskiMo
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Volvo 760 + 960 + b6254T projekti
« Vastaus #26 : 25.07.2015, 22:25:29 »
Ei kyl kuulosta pahalta, jos yli satkun makso, vai menikö paljonkin yli? :D

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 760 + 960 + b6254T projekti
« Vastaus #27 : 25.07.2015, 23:08:05 »
Ei kyl kuulosta pahalta, jos yli satkun makso, vai menikö paljonkin yli? :D

150 ekua koko setti ja sivuvilkut, polttimo kannat ym. mukana :D
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 760 + 960 + b6254T projekti
« Vastaus #28 : 26.07.2015, 16:16:00 »
Noniin, tänään oli taas pussihousupäivä ja tuli osteltua vähän palasta  :2funny:



Nokat, tiiviste silkkarit välikannen ja venakopan väliin ja uudet stefat nokille.

Niin sit pitäis kerää motivaatiota ruuvata nokat kiinni ja etsiä suuttimet ja käydä teettämässä suuttimille optimoitu lastu.

Jaksaakohan vakio bensapumppu antaa vielä painetta siinä 300hv tuntumassa?  :o

Mitenköhän ton jakopään tekeminen, jos vaihtais nyt pelkän hihnan se tuskin mahdottomia maksais, kuumottelen vaan edelleen sitä tasapaino akselia ja sen hihnaa.

On kyllä sateella veikeä peli kun meinaa perse lähteä luistelemaan kun ahdoille hyppää :D

Tarjota sais 500-750cc suuttimia 4 kipaletta ja hintakin sais olla kohdallaan, mieluusti tietysti e85 yhteensopivia  ::)

-VinskiMo
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 760 + 960 + b6254T projekti
« Vastaus #29 : 27.07.2015, 21:06:57 »
Morjesta taas...

Jotain pitää aina värkätä, vähän on ollut kipeä olo ja voimat vähissä älyttömän ylityö putken jälkeen niin otin vähän rennommin ja ajattelin kikkailla lisä mitsku telinettä, tai lähinnä vähän kokeilla minkä kokonen siihen edes sopii.



Alkuun vähän piirtelin ja mittailin pellille millasen kotelon sitä tekis ja paukuttelin tommosen laatikon. No sit se piti vielä sovittaa kojelaudan kaarevuuksiin, no oli taas tyhmä idea tehdä pellistä... No mietin hetken ja tajusin että mähän voin käyttää tota peltikikkaretta muottina lasikuidulle, no tein muovilevystä kyljet tuohon peltikoteloon, epoksilla kiinni, teipit kotelon ympärille ja kuitua kehiin.



Sitä en tiedä tuleeko siitä hieno ja hyvä ja mahtava mutta kokeillaan nyt ainakin. Onhan tässä se hyväpuoli että tuo sama muotti käy sitten mulle molempiin autoihin.

Tietysti lasikuituseen versioon pitää itse mittari reikiin liimata/keksiä joku niitti patentti ja laittaa holkit että mittarit pysyy paikallaan ja tilata ebaysta niitä aurinkolippoja. Kuidun voi tietysti kitata ja maalata tai mielessä käväsi myös teippaus.

Nooh, katsotaan nyt millanen kikkare siitä tulee. Niin ja mitkä kolme mittaria tohon nyt sitten tulee niin AFR, ÖLJYNPAINE (mulla ei nimittäin toimi öljynpainevalo koska anturista piuha nipat katki...), ehkä pakokaasujen lämpötila?

Joo, ei mulla muuta  :D

-VinskiMo
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron