KL-varaosat  Race.fi

V70 2006 jenkkituonti ja valojen korkeussäätö

• 10 Vastauksia
  • 4378 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bttmsport

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Eli kertokaapas viisaammat kuinka tuommoiseen V70 USA- tuontivolvoon saa asennettua sähköisen korkeudensäädön? Alkuperäinen kun on käsisäädöllä ja leimamies vaatii sähköisen. Olisi jopa hieman kiirekin asialla ja jos joku nuita on tehnyt niin hyvillä mielin tuommoisen homman antaisin urakaksi.

Poissa MK-73

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2006 jenkkituonti ja valojen korkeussäätö
« Vastaus #1 : 22.06.2015, 18:24:47 »
Eli kertokaapas viisaammat kuinka tuommoiseen V70 USA- tuontivolvoon saa asennettua sähköisen korkeudensäädön? Alkuperäinen kun on käsisäädöllä ja leimamies vaatii sähköisen. Olisi jopa hieman kiirekin asialla ja jos joku nuita on tehnyt niin hyvillä mielin tuommoisen homman antaisin urakaksi.
Onkos autossasi xenonit..? meinaan niissä pitää olla kyllä VÄHINTÄÄN käsirullalla varustettu sähkösäätö.. eli sisältä säädettävä. Ihan oikein jos ne säädöt halutaan pelaamaan niin sitten pitää olla tunnistimia auton edessä ja takana jotka sitten kuormituksen muuttuessa säätää valoja.. Mutta jos halogen valot niin mitenhän se tuo ikä vaikutti noihin "säätöhommiin"..? (enpä muista mutta varmaan googlella löytyis..) Mulla on kans USA:n tuonti vm.-03 (halogen umpioilla) ja ei siinäkään ole muuta kun umpioissa ns.käsisäädöt... mites se katsastus ennen on sitten autossasi onnistunut? tässähän saattaa pukata jännitystä päälle seuraavan kerran kun katsastus osuu meikäläisen kohdalle että mites käy.. meinaan edellinen katsastus suoritettiin myyjäliikkeen piikkiin...  ???
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa Lentäjä

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 22.06.2015, 21:47:29 »
Tere.
On tuo ohjaamosta tapahtuva ajovalojen korkeudensäätö ollut pakolinen jo yheksänkytä luvun puolelta.
Minulta tuosta s-80 vollesta puuttui ja väsäsin sen ihan itse.
Hankaluuksia tuotti kun volvon omat korkeudensäätömoottorit toimivat niitä lin/kan väyliä pitkin.
Ratkaisin asian,ostin kaksi volvon moottoria ja kaksi vanhan opelin moottoria.
Purkamalla kaikki moottorit ja siirtämällä Opelin moottoreiden piirilevyt Volvon moottoreihin sain moottorit toimimaan Hellan potikan kanssa.
Sitten vaan johdotukset,potikka kojetauluun ja konttorille,läpi meni.
Reklamoin maahantuontikatsastuksen suorittaneelle katsastusasemalle ja sain kaikki ko.muutoksesta aiheutuneet kustannukset takaisin.
En siis ole ajoneuvoa itse tuonut maahan,edellinen omistaja sen oli maahantuontikatsastanut ja siksi olin mahdollisuudessa saada tuo korvaus.
Volvo S80 t6-99,  volvo 940 -98 2.3fk

Poissa MK-73

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 22.06.2015, 22:19:29 »
Tere.
On tuo ohjaamosta tapahtuva ajovalojen korkeudensäätö ollut pakolinen jo yheksänkytä luvun puolelta.
Minulta tuosta s-80 vollesta puuttui ja väsäsin sen ihan itse.
Hankaluuksia tuotti kun volvon omat korkeudensäätömoottorit toimivat niitä lin/kan väyliä pitkin.
Ratkaisin asian,ostin kaksi volvon moottoria ja kaksi vanhan opelin moottoria.
Purkamalla kaikki moottorit ja siirtämällä Opelin moottoreiden piirilevyt Volvon moottoreihin sain moottorit toimimaan Hellan potikan kanssa.
Sitten vaan johdotukset,potikka kojetauluun ja konttorille,läpi meni.
Reklamoin maahantuontikatsastuksen suorittaneelle katsastusasemalle ja sain kaikki ko.muutoksesta aiheutuneet kustannukset takaisin.
En siis ole ajoneuvoa itse tuonut maahan,edellinen omistaja sen oli maahantuontikatsastanut ja siksi olin mahdollisuudessa saada tuo korvaus.
Eli kärjistettynä: jos leiman saanti tyrehtyy tuohon säädön puuttumiseen niin auto esim.volvolle ja säädön rakentaminen ja maksaja on joku muu kun minä...?
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa bttmsport

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 23.06.2015, 00:26:52 »
Onkos autossasi xenonit..? meinaan niissä pitää olla kyllä VÄHINTÄÄN käsirullalla varustettu sähkösäätö.. eli sisältä säädettävä. Ihan oikein jos ne säädöt halutaan pelaamaan niin sitten pitää olla tunnistimia auton edessä ja takana jotka sitten kuormituksen muuttuessa säätää valoja.. Mutta jos halogen valot niin mitenhän se tuo ikä vaikutti noihin "säätöhommiin"..? (enpä muista mutta varmaan googlella löytyis..) Mulla on kans USA:n tuonti vm.-03 (halogen umpioilla) ja ei siinäkään ole muuta kun umpioissa ns.käsisäädöt... mites se katsastus ennen on sitten autossasi onnistunut? tässähän saattaa pukata jännitystä päälle seuraavan kerran kun katsastus osuu meikäläisen kohdalle että mites käy.. meinaan edellinen katsastus suoritettiin myyjäliikkeen piikkiin...  ???
Auto on normihalogeeneilla vironkilpinen ja pitäisi se tullata nyt Suomeen. Olen jokusen kymmentä Volvoa jenkkilästä tuonut ja aina sama ongelma (siis SUOMIongelma), tämä tosin ensimmäinen mikä päätyy Finlandiaan. Mutta tosiaan hr Lentäjän idea näyttää toimivalta, pakko alkaa askartelemaan. Omiin johtosarjoihin turha alkaa yrittämään. Lentäjä, eikö Volvon oma moottori toiminut tavallisella potikalla?

Poissa Lentäjä

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 23.06.2015, 21:18:29 »
Tere.
Joo ei toimi,siksi tein tuon risteytyksen.
Omastani puuttui myös johdotukset ja volvolla koko remppa arvioitiin yli 2,5tontun arvoiseksi johtosarjojen uusintoineen,sekä ohjelmistopäivityksineen.
Riski oli olemassa,että rekkula ei tuota toivottua tulosta siksi tein halvimman mukaan.
Kannattaa tutkia onko omassasi johtosarjoissa valmiudet olemassa koska silloin kannattaa
hoitaa homma eritavalla.
Vuosimallierosta en tiedä mutta omassani meni myös umpiot uusiksi koska manuaalisäätöiseen umpioon ei käynyt sähkösäätöisen moottorit.
Kaikkineen minulla kustansi alle kuusisataa euroa koko homma,tarvikeosilla toteutettuna.
Volvo S80 t6-99,  volvo 940 -98 2.3fk

Poissa HTK

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 23.06.2015, 22:28:52 »
Kaikissahan tuota säätöä ei ole, mutta niissä ilmeisesti nivomat vastaa säädöstä. Eli periaatteessa erillistä säätöä ei tarvita koska alusta korjaa korin muutokset.

Paikalla Ribbe

• Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
« Vastaus #7 : 24.06.2015, 07:30:17 »
Kaikissahan tuota säätöä ei ole, mutta niissä ilmeisesti nivomat vastaa säädöstä. Eli periaatteessa erillistä säätöä ei tarvita koska alusta korjaa korin muutokset.
Kyllä EU-malleissa on säädöt eikä pelkkä nivomat.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Stade

• VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Sherwoodin iloinen veikko.
« Vastaus #8 : 28.06.2015, 13:41:50 »
Mulla oli Espanjasta tuodun Volvon rekisteriotteessa näin: "Ajoneuvo on rekisteröity päätöksellä AKE 704/203/2001, ILMAN AJOVALOJEN KORKEUDENSÄÄTÖLAITETTA" .
XC70 D4 MY2016

Poissa Nortti

• Grand Luxe Touring
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
« Vastaus #9 : 28.06.2015, 14:54:00 »
Muutamaan ameriikanautoon olen laittanut säädöt niin että toisesta puolivalosta 0 ja 12V molemmille säätömoottoreille sekä kojelautaan noin 1-2k potentiometrille. Sitten potentiometrin keskinavasta säätömoottorine  ohjaukseen. Saattoi tuossa olla joku parin sadan obmin vastus vielä 12v ja potikan välillä.

Poissa pile jr

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #10 : 30.06.2015, 18:20:51 »
Ei mullakaan ollut mitään korkeudensäätöjä, S60 T5 -06 ja aina meni hienosti läpi jokavuosi
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Autoracing  KL-varaosat