Noniin. olipahan show

Irroitin laturin tänään ja purin sen, Heti ensimmäisenä tuli ongelma kun yksi niistä pitkistä ruuveista kanta korkkasi, hitsasin siihen mutterin niin johan aukesi. Ja olihan se vaihtovirtavehje, hiilet olivat täysin lopussa. Lähdin niitä metsästämään, no jokapaikasta sanottiin että tilaukseen menee, marssin sitten biltemaan ja ostin 55A kokonaan uuden laturin, joka olisi pitänyt muokkailla että saa kiinni, tulin takaisin autolle ja olin jo käymässä sahaamaan laturia niin mietin että näinköhän vielä Osaseilta kysyisi. No kiireesti osasille (kauppa sulkeutumisaika 10 päästä) ja siellä sitten rupesivat perehtymään ihan tosissaan

Etsittiin kuvastoista ja varastosta ja joka paikasta, selvisi että vanha laturi oli bosch. Sitten löytyi lähelle samanlainen, kiinnityksiltään, Talbotin 50A laturi. sovittiin että mallailen sitä ja jos ei käy niin saa palautettua ja etsitään vielä. Poistuin kaupasta lopulta tunnin sulkemisajan jälkeen

Takaisin autolla sitten Talbotin laturi osoittautuikin pienillä muutoksilla sopivaksi, alakiinnitystä piti porata suuremmaksi ja vähän viilata, yläkiinnitysrauta piti tehdä uusi. ja hihnapyörä ja tuuletin piti vaihtaa vanhasta. Mutta lopulta istui nätisti paikalleen, ja aikani sähköjä arpoessa sain toimimaan ja kyllä latasi hyvin kun löi tulille. Jännite pyöri 13.8V paikkeilla. Ajovalotkin alkoivat palaa
Ainut onkelma jäi että laturi kuumenee todella rajusti lyhyenkin tyhjäkäynnin jälkeen, tosin se on todella lähellä lohkoa ja pakosarjaa.. Pitää ostaa pidempi hihna että saa vähän hajurakoa enemmin. Ainakin toivon että se on kuumenemisen syy. Mutta nyt latausvalo pysyy visusti pimeänä heti kun kone starttaa !

Pitää toivoa että biltemassa on palautusoikeus

se laturi maksoi 95e kuitenkin..
Kuvia laturista on nyt:
http://kuvablogi.com/blog/25321/5/