Tarkennusta vielä tohon ylempään että tänään taas katottiin, otettiin pumpun hihna pois ni siinä tuntuu sellainen "tyhjä" alue +-2 hammasta kumpaankin suuntaan eli kun kellolla kattoo ni mviisari ei liiku mutta pumppu pyörii.
olisiko tuo pumppu jo kulunut vai mikäköhän lie.
kulutus on noin 7.5-8sekalaisessa ajossa kun edellisessä oli n. Litran pienempi
Se tyhjä alue kuuluu asiaan, aina ruuttausten välilä syöttöpumppu käy nollilla täyttymässä, vähän sama kuin nokka -akselin perusympyrä.
Nyt, jos sulla on pumpun ajoitus täysin hukassa, mutta sulla on heittokello pumpun ajoitukseen niin tee näin:
- etsi/hanki tietoosi oikea ruiskutusennakko, esim. 0,90 mm YKK
- nollaat heittokellon siihen pumpun "tyhjään " kohtaan (eli pumpun perusympyrälle)
- käännä syöttöpumpun hihnapyörää
normi pyörimissuuntaansa kunnes kello näyttää oikeaa männän liikettä (esimerkissä 0.90) ja tee oma merkki hihnapyörään ja pumppuun
- nyt voit näppärästi jakaa pumpun hihnapyörän hampaat viiteen osaan jolloin saat ainakin hampaan tarkkudella kaikki viisi ruiskutuskohtaa selville => eli sulla on viisi merkkiä hihnapyörällä tasavälein
-nyt sun tarvitsee vain kokeilla mikä niistä pumpun merkeistä natsaa vauhtipyörän YKK-merkin kanssa eli mikä niistä on ykkösen merkki
Jos et ymmärtäny niin vika voi olla minussakin, sit kehitellään paremmat ohjeet
