Edellisen auton lämmitin ei kyllä noin käyttäytynyt... toiminta autoni lämmittimessä on seuraavanlainen: Liekin kuvasta lämmitin päälle jolloin sisäpuhallin ja kiertovesipumppu alkaa surista. Menee jonkun aikaa jonka jälkeen alkaa bensapumppu naksumaan., sitten hetken päästä syttyy lämmitin vohisemaan. Vohinaa kestää 2-3min jonka jälkeen lämmitin sammuu ja myös bensapumppu hiljenee, vesipumppu ja sisäpuhallin jatkaa toimintaa. Hiljaisuutta kestää 1-2min jonka jälkeen bensapumppu aloittaa uudelleen naksutuksen ja lämmitin syttyy uudelleen., tämän jälkeen lämmitin jää vohisemaan niin pitkäksi aikaa kunnes ns.aika tulee täyteen tai liekin kuvasta sammutetaan... Sen huomasin että ennen ekaa sammumista lämpöhanalle menevä letku kuumeni todella paljon.. Uudelleen syttymisen jälkeen ko.letku ei lämmennyt lähellekkään niin paljoa kun parin ensimmäisen minuutin aikana.. 
vaikuttaisi siltä että ardic lämmittää nesteen sinne termostaatin ylärajalle eli 90
oC ja sitten odottaisi takaisin alarajaan eli 60
oC ja sitten jatkaisi sen lämmityksen loppuun.
eli vaikuttaisi ettei neste kiertäisi aluksi kunnolla... ilmalukko,tukos tms

mutta tuo nyt taas ei kyllä selitä miksi se alkaa sen ensimmäisen tauon jälkeen toimimaan moitteetta

itsellähän on samainen 091-B tuossa allekirjoituksen ärrässä siellä taka-akselilla ja kyseisen vermeen ilmaaminen oli kyllä melko pirullinen homma, vesiputkistoa kun on varmaan se 5m

mutta tuossa kun laittaa lämmityksen päälle niin kyllä se kovalla pakkasella puhisee melko pitkään ennen ensimmäistä taukoa eli ei se neste ihan 1-2 minuutissa sitä 90
oC saavuta
