Futurez  Kulkukoira

Mikä volvo parilla tonnilla?

  • 59 Vastauksia
  • 17762 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa xxxfolioxxx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Mikä volvo parilla tonnilla?
« : 26.06.2015, 21:23:33 »
 Minkä mallisen volvon ostaisit jos budjetti olisi sen 2000+risat ja tähtäimessä olisi mahdollisimman kestävä ja halpakäyttöinen.

Olenko oikeilla jäljillä jos metsästän 850/S70:ppejä 90-luvun puolivälistä eteenpäin.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #1 : 26.06.2015, 21:31:08 »
Niin mikä hyvälle tuntuu. Kyllä itse 900-sarjaa tuohon hintaan etsimään todennäköisesti lähtisin. Kyllä sillä myös luulisi ainakin vaparikoneellisen 850:n saavan kivasti.
a car you can believe in

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #2 : 26.06.2015, 21:38:14 »
Kyllähän parilla tonnilla jo saa. Ku ei ihan mallisarjan hienointa havittele. Eikä kannatakaan, jos meinaa kestävää ja halpaa. 850:t ja ekat 70-sarjalaiset on toki miljoonasti parempia ajaa ku 7/900-sarjan takavedot, vaikka takaveto on takaveto...  :)
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9509
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #3 : 26.06.2015, 21:38:26 »
Onko tarkoitus päästä niin halvalla että huollot itse?

Minä ottasin 940:n. Etuna helpompi huollettavuus moottoritilassa. Ehkä vähän isompi kulutus kuin 850 mutta jos jakohihnarempassa säästää suuruusluokkaa 300 euroa (vinokoneen hihna+kiristin noin 50e itse asentaen vs. tinavitosen jakohihnan vaihto teetettynä korjaamolla) niin aika paljon saa ajaa että kulutuksessa voittaa sen takasin.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #4 : 26.06.2015, 21:43:51 »
Jos pääkriteeri on halpa ja varma niin ota tonni pois budjetista ja vapari 940:ia etsimään. Halvemmat ja helpommat huollot kuin etuvetoisissa.
Mutta 2000€ voit valita jo värinkin 850:stä tai siistin s70:in. On ne jonkunverran sivistyneempiä kuin vinokoneiset.

Ja 940:in matkakulutus on 8, jopa alle. 850 vie enemmän

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9509
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #5 : 26.06.2015, 22:00:55 »
Ja 940:in matkakulutus on 8, jopa alle. 850 vie enemmän

Kymppitappinen? Itsellä ei kokemusta niinkään kasipätkistä, mutta V70 (20V vapari) menee jopa alle seiskan maantiellä.

Dieseliä jos haetaan niin ei taida olla takapotkulla saumoja  :)  Ellei löydä sellaista mihin jälkiasennettu TDI/D5 pitkittäin, mutta tokko ne mahtuu tähän budjettiin.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #6 : 26.06.2015, 22:08:13 »
Tinakoneet ei oo mitenkään taloudellisia ennenkuin tuli esim muuttuva venttiiilienajoitus. S70 on taloudellisempi jo.

Poissa xxxfolioxxx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #7 : 26.06.2015, 22:19:25 »
940 kuullostaa kyllä ihan hyvältä jos on kerran ihan huomattava ero huoltojen helppoudessa. Oma piha vähän sellainen että jakohihnan vaihto vähän siinä ja siinä, mutta olisi helpompi kinuta apua kavereilta ja onhan se halvempaa reilussa huoltamossakin.
Ja olisihan se takavetokin ihan hauska talveksi.
http://www.nettiauto.com/volvo/940/7336902 Esim tollanen iski silmään näin äkkiseltään ja joku ton tyylinen olisi varmaan ihan ok.

Kulutuksessa ei ole niin litralla väliä kun matkat yleensä lyhyitä ja kaasua tulee kumminki paineltua. Tärkeempää on se ettei joka kauppareissun jälkeen tartte työntää autoa korjaamolle.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2264
  • Muoviämpäri
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #8 : 26.06.2015, 22:30:48 »
940 kuullostaa kyllä ihan hyvältä jos on kerran ihan huomattava ero huoltojen helppoudessa. Oma piha vähän sellainen että jakohihnan vaihto vähän siinä ja siinä, mutta olisi helpompi kinuta apua kavereilta ja onhan se halvempaa reilussa huoltamossakin.
Ja olisihan se takavetokin ihan hauska talveksi.
http://www.nettiauto.com/volvo/940/7336902 Esim tollanen iski silmään näin äkkiseltään ja joku ton tyylinen olisi varmaan ihan ok.

Kulutuksessa ei ole niin litralla väliä kun matkat yleensä lyhyitä ja kaasua tulee kumminki paineltua. Tärkeempää on se ettei joka kauppareissun jälkeen tartte työntää autoa korjaamolle.

Oma piha ei vakuta vinokoneen jakopäähän mitenkään, tekee jotakuinkin puolessa tunnissa missä vain.
On se toi pitkittäin oleva kone suurella tilalla mukavempi huollella kuin täyteen tungettu etuveto 5 pyttysellä koneella.
Osatkin varmasti halvempia ysiin, alkaa vaan osa tavaroista hävitä jo varaosa liikkeistä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #9 : 26.06.2015, 22:33:40 »
Oma valinta olisi myös 940.

Onhan se vähä  "traktori", mutta konehuoneessa on huolloinne reilusti tilaa, varaosat edullisia ja tekniikka kestävä. Lisäksi täälläkin foorumilla on erittäin runsaasti hyviä neuvoja ja asiantuntioita 940:n tekniikan vikojen suhteen. Neuvoa saa lähes aina kun vain kysyy.

Itelle tuo traktorimaisuus on plussaa, kun välillä tulee ajettua sellaisia ryteikköjä (ihan rehellisesti metsässä) että itteäkin hirvittää. Hyvin tuo sen on kestänyt...

Oikeastaan kaikista ärsyttävin huolto mitä koko härveliin on joutunut tekemään, on ollut lämpöanturin vaihto ja huohotussäiliön vaihto. Molemmat imusarjan alla piilossa.

Poissa xxxfolioxxx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #10 : 26.06.2015, 22:53:30 »
Kun olette saaneet minut aika vahvasti käännytettyä 940 puoleen (vaikkakin katson vielä S70:jäkin jos oikein hyvä tulisi vastaan), niin oisko mitää erityistä mihin kannattaisi kiinnittää huomiota tälläistä ostaessa. Että onko jotain tyyppivikaa ja mitkä kilometrit alkaa oleen tälläiselle jo liikaa (myynnissä paljon 450+ tuhatta ajettuja että onko riskit jo liian suuret).
« Viimeksi muokattu: 26.06.2015, 22:55:23 kirjoittanut xxxfolioxxx »

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #11 : 26.06.2015, 22:57:27 »
...tähtäimessä olisi mahdollisimman kestävä ja halpakäyttöinen.
Annetaan vielä yksi ääni ysisatkulle. Osat pääpiirteissään halpoja ku saippua ja lääniä tehä mitä vaan. Tosin elektroniikkaa alkaa jo olla sähköallergiselle riittävästi... ::)

Ja voihan tehdä kuin minä, ostaa satasilla 740:n raadon ja tehä uuvelleen. Tosin siihen ei taida pari tonttua riittää...  :2funny:
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #12 : 26.06.2015, 23:04:23 »
Tuo sun linkkaama on kallis. Kilometreillä ei ole niinkään väliä kunhan alle puolimiljoonaa. Yli kun mennään niin voimansiirron laakereita voi päästä vaihtamaan. Eipä nekään kalliita ole. Koeajolla kuuntele kolinoita ja rahinoita. Ja pitäisi mennä maantiellä suoraan kuin juna raiteilla. Ruostetta ei löydy yhtään tai sitten löytyy yksi reikä tai sitten läpilaho. Riippuu ihan miten paljon kiviä ja hiekkaa on auton pohjaa hieronut.
http://www.nettiauto.com/volvo/940/7320076
Tuo on ainakin ilmoituksessa ihan mielenkiintoinen.

Rikkinäisiäkin kannattaa katsoa. Käytettyjä osia on niin paljon että vaihdelaatikonkin saa alkaen 50€.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2015, 23:07:24 kirjoittanut Huikkoster »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #13 : 26.06.2015, 23:06:25 »
Vinokoneen (eli 900 löytyvä) kannentiiviste aika usein alkaa nuilla +400tkm lukemilla fuskaamaan. Aina pieni vuoto ei
edes vaadi toimenpiteitä, senkun lisää vettä. Näin oli itselläkin, mutta vaihdoin tiivisteen kuitenkin oman mielenkiinnon vuoksi. Oliko yläpään tiivistesarja jotain 70e luokkaa ja kannen purkaa osaavampi kaveri puoleen tuntiin irti.

Ysisatku kestää melko hyvin koriltaan, mutta helmojen takaosat ja tunkin nostopisteet kannattaa tarkistaa. Samoin varapyöräkotelon pohja.

Mittariston häiriöt ovat erittäin yleisiä. Yleensä polttoaine-/lämpömittari ei toimi tai näyttää mitä sattuu, mutta tähänkin on ratkaisu. Lähes aina kyseessä on kylmäjuotos ja vika poistuu käymällä kolvilla mittariston piirilevyn juotokset läpi.

Lämmityslaitteen kenno näissä joskus antautuu. Jos auto on lämppärin manuaalisäädöillä ilman ilmastoinnin esivalmiutta/-ilmastointia, on kennon vaihto tunnin, parin homma. Ilmastoidussa/-esivalmiudella olevassa päivän homma.

Tonverran ajettuun saattaa myös joutua vaihtamaan sytkäosat jA lämpöanturin.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #14 : 26.06.2015, 23:11:49 »
Siis. Näissähän hajoaa aivan kaikki elinkaarensa aikana mutta kun ei osta huonokuntoista niin aika huoletonta menoa.

 

Proturbo  Autodiagnoosi