Uskallan kyllä väittää paskapuheeksi että olisi auton alkuperäinen pumppu enää tuon ikäisessä 
OEM-varaosahan siellä voi tietysti olla mutta aika huolimattomalla huolenpidolla saanut olla auto jos ei kertaakaan olisi pumppua vaihdettu
Autoni Volvo 940 GL 2.3 farmari (B230FD) on rekisteröity 7/1993, ostin sen maaliskuussa 2002 kun mittarissa oli 133000 km. Erittäin todennäköisesti siinä oli silloin alkuperäinen vesipumppu. Miksi se olisi vaihdettu? Viimeksi kun olin jakopään hihnan vaihdossa, korjaaja sanoi että vesipumppu ei vuoda, jätetään vaihtamatta. Nyt on mittarissa noin 420000 km. Netissä on ollut tietoa, että joskus on Volvolla (taisi olla 240) menty 520000 km alkuperäisellä vesipumpulla.
Myös syyläri ja lämmityslaite sekä esim. starttimoottori ovat alkuperäisiä. Lämmityslaitteen raana meni huonoksi, mureni käsiin poisotettaessa ja sen pari vuotta sitten vaihdettu Motonetin osaan, joka ei aukea tarpeeksi.
Tiedän kyllä aika tarkkaan mitä varaosia on mennyt autooni, sehän on ollut minulla jo 18,5 vuotta.
Miten kauan itse ajat samalla autolla?