Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 1939 Vastauksia
  • 220709 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Volvo V60 D6 Hybridi
« : 28.06.2015, 20:17:43 »
Löytyykö tästä.pistokehybridistä omakohtaisia kokemuksia? Toteutus on kiinnostava, mutta auto on kyllä hävyttömän hintainen.
Tesla S75D '17

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4517
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1 : 28.06.2015, 20:43:36 »
Juttelin perjantaina yhden D6 omistajan kanssa. Pistokelatauksella pääsee sen 40-50km ihan maantie nopeuksia. Jos ei käytä pistoketta niin kulutus 5.5l/100km.

Kontti on aika paljon pienempi kun hybridi systeemit nostaa lattiaa.

Mutta ihan tyytyväinen kuski oli :)
V70 2.5FT -09, 945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2 : 28.06.2015, 21:05:32 »
Tuo kuulostaa lupaavalle kulutuspuolella. Kontin koko on varmasti niukka koska ei se normi V60 konttikaan mitenkään jättimäinen ole. Voimareservi sekä mahdollisuus ajaa kohtuu pitkää matkaa sähköllä on mielenkiintoinen yhdistelmä, jota ei juuri ole tarjolla.
Tesla S75D '17

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3 : 28.06.2015, 21:47:26 »
Miten tuossa muuten AWD tila käytännössä menee? Takapyöriä pyörittää sähkömoottori joten jotta AWD voi toimia tarvitaan sähköä, mutta ilmeisesti D5:lla voidaan generaattorin avulla työntää virtaa takapyörille. Riittääkö tuo AWD:n päällä pitämiseen jos ajetaan maantievauhtia?
Tesla S75D '17

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4517
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4 : 29.06.2015, 06:38:37 »
Nii että jos ajat akut tyhjäksi ja sitten kiihdytät jäisellä maantiellä että toimiiko? Luulen että ei.
Eikös tuo käytä sitä samaa ajomoottoria lataukseen. Eli dieseli vetää autoa eteenpäin ja kun takarenkaat pyörii niin akut latautuu. Mutta siinä menee polttoainetta ja saavutettu hyöty häviää.
http://www.nettiauto.com/volvo/v60/7229013
107tkm ja 43600€. Ei enää niin pahan hintainen :).

Mutta yksi jännä juttu. Kesärenkaat on ensiasennuksena 235 leveet. Luulisi että tälläisessä olisi kapeat pienen vierintävastuksen renkaat :o
« Viimeksi muokattu: 29.06.2015, 06:43:13 kirjoittanut Huikkoster »
V70 2.5FT -09, 945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10215
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5 : 29.06.2015, 07:41:08 »
Nii että jos ajat akut tyhjäksi ja sitten kiihdytät jäisellä maantiellä että toimiiko? Luulen että ei.
Eikös tuo käytä sitä samaa ajomoottoria lataukseen. Eli dieseli vetää autoa eteenpäin ja kun takarenkaat pyörii niin akut latautuu. Mutta siinä menee polttoainetta ja saavutettu hyöty häviää.
http://www.nettiauto.com/volvo/v60/7229013
107tkm ja 43600€. Ei enää niin pahan hintainen :).

Mutta yksi jännä juttu. Kesärenkaat on ensiasennuksena 235 leveet. Luulisi että tälläisessä olisi kapeat pienen vierintävastuksen renkaat :o
Kutakuinkin noin se taitaa toimia. Taitaa enemmänkin ladata esim. moottorijarrutuksen yhteydessä, jne... Samalla tavalla toimii kaikki hybridit. Yllättävän paljon sitä energiaa saa kerättyä talteen kun katsoo noita ei plug in -hybridejäkin. Niissä kaupunki ja maantiekulutus on aikalailla sama. Parhaan hyödyn tuosta Volvon systeemistä vain saa kun on se lataus mahdollisuus. Silloin pystyisi suurimman osan ajosta ajella halutessaan sähköllä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #6 : 29.06.2015, 07:58:25 »
Nii että jos ajat akut tyhjäksi ja sitten kiihdytät jäisellä maantiellä että toimiiko? Luulen että ei.
Eikös tuo käytä sitä samaa ajomoottoria lataukseen. Eli dieseli vetää autoa eteenpäin ja kun takarenkaat pyörii niin akut latautuu. Mutta siinä menee polttoainetta ja saavutettu hyöty häviää.
http://www.nettiauto.com/volvo/v60/7229013
107tkm ja 43600€. Ei enää niin pahan hintainen :).

Mutta yksi jännä juttu. Kesärenkaat on ensiasennuksena 235 leveet. Luulisi että tälläisessä olisi kapeat pienen vierintävastuksen renkaat :o

Juu, mietin että onko tuossa AWD tila (nelivedolle on oma nappulansa) suunniteltu lähinnä satunnaiseen käyttöön kun on mentävä joku huonokuntoinen pätkä, jolloin oletettavasti akuissa on sen verta virtaa.

Volvo ei selvästikään ole tehnyt tuota pihistelijöille ;)
Tesla S75D '17

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10215
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #7 : 29.06.2015, 08:19:24 »
Juu, mietin että onko tuossa AWD tila (nelivedolle on oma nappulansa) suunniteltu lähinnä satunnaiseen käyttöön kun on mentävä joku huonokuntoinen pätkä, jolloin oletettavasti akuissa on sen verta virtaa.

Volvo ei selvästikään ole tehnyt tuota pihistelijöille ;)
Ei ole semmoista nappulaa vaan taka-akseli vetää tarvittaessa. Tai siis on siinä Power-moodi jolloin takapää lykää koko ajan että saadaan maksimi tehot ulos.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8382
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #8 : 29.06.2015, 09:04:02 »
Eikös tässä pitäisi olla samanlainen toteutus kuin XC90T8 jota hämmästelin toisessa topicissa ja sain vastauksen että AWD toimii vaikka akut olisi kuollut koska moottori tuottaa sähkön akuille ja siten sen saa suoraan myös vedon toteutukseen...
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #9 : 29.06.2015, 09:10:21 »
Eli hybridi -ajotilassa se käyttää taka-akselia oman harkintansa mukaan? Power -tilassa taka-akselin on koko ajan vetämässä. Ja sähkökäyttö tilassa auto on takavetoinen.

Pitänee käydä tuota jossain autokaupassa ihmettelemässä ja kokeilemassa. Jos AWD toimii periaatteessa aina = voisin ajaa sitä kuten D5 moottorista AWD Volvoa halutessani (no kardaani puuttuu, mutta kuitenkin), niin voisi olla kiinnostava. Takakontin pienuus on sitten se kompromissi jota joutuisi miettimään.
Tesla S75D '17

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10215
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #10 : 29.06.2015, 09:28:37 »
Eikös tässä pitäisi olla samanlainen toteutus kuin XC90T8 jota hämmästelin toisessa topicissa ja sain vastauksen että AWD toimii vaikka akut olisi kuollut koska moottori tuottaa sähkön akuille ja siten sen saa suoraan myös vedon toteutukseen...
Minusta siellä etupäässä ei ole generaattoria ja samalla moottorilla jolla takapäätä pyöritetään, myös ladataan akkua. Joten ei toimisi jos ei ole sähköä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #11 : 29.06.2015, 11:20:07 »
Hintaa kauhisteleville tiedoksi, että hinnat on korkeat, koska firmat saa näihin investointitukea:

http://www.aldautomotive.fi/leasingautoilijan-ohjeet/vaihtoehtoiset-polttoaineet/sahkoautot.aspx

Sähköautoille ja niiden latauslaitteille on mahdollista hakea energiatukea. Ajoneuvojen osalta tuki on 30% leasing-maksun pääomaosuudesta, kuitenkin enintään 500 euroa kuukaudessa, ja latauspisteiden osalta 35% investoinnista. Työ- ja elinkeinoministeriö on päättänyt pidentää energiatuen tukisitoumuksen voimassaoloaikaa vuoden 2017 loppuun saakka. Vuoden 2014 aikana hankitulle leasingajoneuvolle on näin ollen mahdollista saada täydet 30% energiatuet koko sopimuskaudelle. Tämä tekee leasingautoilusta entistäkin houkuttelevamman vaihtoehdon, kun yritys harkitsee auton rahoitusmuotoa.

Tuen hyödyntäminen edellyttää hakeutumista energiatuen piiriin, tutustu hakuohjeisiin:

http://sahkoinenliikenne.fi/energiainvestointituki/

Alla olevan linkin kautta voit tarkistaa, mitkä sähköautot ja ladattavat hybridit kuuluvat tuen piiriin:

http://sahkoinenliikenne.fi/ajoneuvot/


Kannattaa siis listalla oleva auto ostaa jotenkin sillä tavalla, että saa investointituen, muuten "maksaa liikaa".

Jos katsoo esimerkiksi Teslan rekisteröintejä, yli 80% menee tällä tavoin...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10215
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #12 : 29.06.2015, 12:16:33 »
Hintaa kauhisteleville tiedoksi, että hinnat on korkeat, koska firmat saa näihin investointitukea:

http://www.aldautomotive.fi/leasingautoilijan-ohjeet/vaihtoehtoiset-polttoaineet/sahkoautot.aspx

Sähköautoille ja niiden latauslaitteille on mahdollista hakea energiatukea. Ajoneuvojen osalta tuki on 30% leasing-maksun pääomaosuudesta, kuitenkin enintään 500 euroa kuukaudessa, ja latauspisteiden osalta 35% investoinnista. Työ- ja elinkeinoministeriö on päättänyt pidentää energiatuen tukisitoumuksen voimassaoloaikaa vuoden 2017 loppuun saakka. Vuoden 2014 aikana hankitulle leasingajoneuvolle on näin ollen mahdollista saada täydet 30% energiatuet koko sopimuskaudelle. Tämä tekee leasingautoilusta entistäkin houkuttelevamman vaihtoehdon, kun yritys harkitsee auton rahoitusmuotoa.

Tuen hyödyntäminen edellyttää hakeutumista energiatuen piiriin, tutustu hakuohjeisiin:

http://sahkoinenliikenne.fi/energiainvestointituki/

Alla olevan linkin kautta voit tarkistaa, mitkä sähköautot ja ladattavat hybridit kuuluvat tuen piiriin:

http://sahkoinenliikenne.fi/ajoneuvot/


Kannattaa siis listalla oleva auto ostaa jotenkin sillä tavalla, että saa investointituen, muuten "maksaa liikaa".

Jos katsoo esimerkiksi Teslan rekisteröintejä, yli 80% menee tällä tavoin...
tai ostaa ulkomailta.En usko että toisen maan verottomaan hintaa Suomessa maksettavat tuet vaikuttaa :)

Edit: piti ihan katsoa. Nyky kurssilla Ruotsissa D6 Summum maksaa about 60 tuhatta ja suomessa  58 700€. Eli ei nyt niin paljoa ole tähän autoon tuet vaikuttanut hintaa nostavasti. Tietty pieniä eroja voi olla mitä Summum pitää sisällään, mutta pikaisesti katsottuna suomessa halvempi.
« Viimeksi muokattu: 29.06.2015, 12:23:06 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa TPK1980

  • Pyykkääjä
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: -4744
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #13 : 29.06.2015, 12:48:51 »

Kannattaa siis listalla oleva auto ostaa jotenkin sillä tavalla, että saa investointituen, muuten "maksaa liikaa".

Tuki tais olla tältä vuodelta jo täynnä/käytetty.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #14 : 29.06.2015, 13:23:41 »
tai ostaa ulkomailta.En usko että toisen maan verottomaan hintaa Suomessa maksettavat tuet vaikuttaa :)

Edit: piti ihan katsoa. Nyky kurssilla Ruotsissa D6 Summum maksaa about 60 tuhatta ja suomessa  58 700€. Eli ei nyt niin paljoa ole tähän autoon tuet vaikuttanut hintaa nostavasti. Tietty pieniä eroja voi olla mitä Summum pitää sisällään, mutta pikaisesti katsottuna suomessa halvempi.

Ruotsissa on toki inasen suurempi ALVi :)

Mutta silti, kyllä se sähköauto pitäisi firman kautta ostaa... kun muutaman vuoden päästä tuettuja autoja myydään käytettynä, asettaa se omat hintapaineensa yleisesti saman mallin käytetyn hinnalle ja silloin yksityisenä täyden rahan maksaneena kärsii.

 

KKD Motorsport  Samppasport