Eli auto ei tosiaan inahtanutkaan aamulla, näyttöön ilmestyi teksti: "Sähköjärjestelmän testaus, paina nappia uudelleen 60s päästä." Soitin 6:25 vakuutusyhtiöön, että hinausta tarvitsisi. No, lompsin takas kämpälle odottelemaan hinausautoa jonka oli tarkoitus tulla 7:00-7:30. Puolentoista tunnin odottelun jälkeen päätin soittaa uudelleen, että missä se mun hinausauto viipyy kun töihinkin pitäisi vielä ehtiä. Sieltähän tomerasti tyttö vastasi, että auto on kirjattu käynnistyneeksi. Tässä vaiheessa mulla paloi käämi totaalisesti ja rähjäsin puhelimessa kevyen 10 minuutin ajan. Lopuksi asiakaspalvelija pahoitteli tilannetta niiskuttaen ja sanoi, että hinausauto tulee pihaan 30 minuutin sisällä. Sanoin etten liikahdakaan ulos ellei hinauskuski soittele minulle n. 10 minuuttia etukäteen (aika, joka kestää takin laitosta parkkiluolan nosto-ovelle kävellessä). Hinaaja soitti kuin soittikin 10 minuuttia ennen ja satuimme samaan aikaan nosto-ovelle. Tässä vaiheessa se tuntui olevan jo voiton puolella. Kello oli tässä vaiheessa noin 9:30. Hinausauto ei ollut se pienin minkä pyysin koska parkkiluolaan mahtuu max 2,1x2,4m auto ja sekin vaivalloisesti kääntyy kaarrekiveysten yli hipoen palo-ovien karmia ja muita rakenteita. Kysyin kuskilta jo tässä vaiheessa lopen uupuneena koko helvetin touhuun, että miten aioit tämän kuorma-auton survaista tuonne alas. Kuski sanoi ettei aiokaan.

Tässä vaiheessa lähdin muita kyselemättä kävelemään takaisin kämpälle täysin luovuttaneena. 45 minuuttia tästä, tuli uusi puhelinsoitto, että nyt on pieni hinausauto nosto-oven edessä. Sanoin, että kestää noin kymmenen minuuttia tulla siihen. Riemastuin jopa hieman kun näin, että kyseessä oli tosiaan noin puolet pienempi auto kuin ekalla yrittämällä. Ajeltiin kuskin kanssa hinattavan hybridin luokse ja kuski kysyy voiko tuota hinata. Ensimmäisenä tuli mieleen, että ei mitään hajua, luulin että te tietäisitte ja pläräsin hollanniksi olevan käyttöohjekirjan läpi tuloksetta. Soitto Biliaan ja kysymys hinauksesta tuli kuin apteekin hyllyltä; saa vetää takapyörät maassa tai lavetille nostamalla. Tässä vaiheessa kello oli noin 10:40. Kuski pelasi varman päälle ja ajeli hiljempaa kuin yleensä hinattavien kanssa. Herttoniemen Bilian saapuessa kello oli noin 11:30. Aikaa oli mennyt hukkaan useampi tunti. Tästä varmasti kiertää tieto Lähitapiolalle, kiitos erittäin pahasta virheestä.

Seuraavaksi oli tarkoitus käydä hakemassa sijaisauto myyjäliikkeen Herttoniemen toimipisteestä. Alle antoivat sieltäkin Volvon, V70 malliltaan vm. 2007, jolla rullailtu ruhtinaalliset 562tkm. Tästäkin tulee reklamaatio, koska jarrua painaessa auto hakeutuu vastaantulevia kohti hurjan jarrupolkimen tärinän kera. Eikä nuo puoliksi sileät kitkarenkaat etuakselilla hirveemmin houkuttele ajamaan.
Myyjäliike pitää edelleen radiohiljaisuutta siitä miten tämä huolto toteutetaan / kustannetaan. Jos autolle tilataan akuston vaihto, pääsee sillä ajamaan vasta ensi vuoden puolella. Kuluttajasuoja-asiamieheen on tarkoitus ottaa yhteyttä ensiviikon loppupuolella oli vastausta tai ei myyjäliikkeellä tähän.
