Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 5094 Vastauksia
  • 1322855 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4875 : 30.04.2024, 06:09:58 »


Jäihän se Tampereen auto käteen. Huoltohistoria oli todella hyvä ja auto vaikuttaa muutenkin melko hyvältä. Viikon ajellut nyt töihin ja kulutus toistaiseksi melkolailla nolla tuolla dieselpuolella. Ei huono jos ajatellaan, että ennen meni vähintään 60 litraa dieseliä viikossa pelkästään työmatkoihin ja muut ajot vielä päälle.

Eihän tämä Jeeppi ole, mutta ei ole kulutuskaan sama

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4876 : 11.05.2024, 13:03:51 »
Muutama viikko takana yhteiseloa ja kaikki on mennyt niin kuin pitääkin. Ihmettelen vaan tätä kulutusta  :idiot2: joka on noin 1.8 l sataselle nyt. En vain pääse asiasta yli millään, että näinkin voi ajaa. Lataan toki joka päivä kun siihen on mahdollisuus ja työmatka on just sen vajaa 30 km joten ajoprofiili on just tehty plugarille.

Sen olen huomannut, että kuskin takaoven keskuslukko ei toimi ja se pieni lukkonappulan valo ei pala. Jokin naksahdus / ääni kyllä kuuluu, mutta ei mene kiinni. Täytynee tutkia ja antaa huollon tutkia koska ostin tähän sen 12 kk liikkeen turvan.

 
« Viimeksi muokattu: 11.05.2024, 14:09:14 kirjoittanut mista »

Poissa tps007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • V60 D6
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4877 : 13.05.2024, 17:19:43 »
Mikähän sisempi raidetangon pää tähän d6:seen sopisi, tuolla on 3 eri mittasta tarjolla..  335m, 315mm ja 297mm .. rekisterinumerollakin antaa nuo kaikki  :(

Poissa JoHu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4878 : 21.05.2024, 19:07:10 »
240+ sivua tästä keskusteluketjusta luettu ja loputkin vielä luen. Nykyinen auto (Jaguar X-Type) tänään katsastettu ja sitä myötä autokuume nousi niin kovaksi, ettei malta enää olla kirjoittamatta. ;D

Jagge ollut nyt lähes 8v ja tilalle olen haaveillut V60:iä ja tämä diesel-hybridi V60 kiinnostaisi todella kovasti, sillä tuommoista teho/ominaisuus/laatu/varustelu -kokonaisuutta ei taida löytyä mistään muusta lähellekään noilla hinnoilla. Haaveissa noin 15-18 tonnin yksilö ja näitä näkyisi saavan siihen hintaan vuosilta 2014-2017 ja kilometrit 110-170 tkm. Kilometrejä tulee itsellä 20-25 tkm vuodessa ja ajot pääosin 18-40km per päivä, josta 80 rajoituksen maantietä joku 80%.

Surullisen kuuluisa kompura on siis ollut se pahin murheen kryyni näissä, mutta ilmeisesti 2020 kesän jälkeen vaihdetut kompurat kestävät? Eli kannattanee hankkia sellainen, johon kompura vaihdettu tuon jälkeen?

Apulaitehihnan kireys toisena erityisen huomion kohteena? Ilmeisesti auto ilmoittaa asiasta, jos se turhan löysällä on ja sitä ei itse kannata kiristellä?

Mites nuo ISG, OBC ja regeneroituvat jarrut? Niissäkin joillakin ollut ongelmia, mutta eivät vissiin ole yhtään niin yleisiä kuin kompura ja apulaitehihna -ongelmat? Nämä kaikki vissiin ovat sellaisia tonnin-parin remppoja, jos sattuu kohdalle?

Mites diesel-moottorin suuttimien, dieselpumpun ym. kesto? Käsittääkseni on erittäin luja ja kestävä polttomoottori, mutta kestääkö suuttimet ym. nyky-dieseleistä menevät osat miten ja onko kuin kallista lystiä korjata?

Huolloista ainakin jakopääremontti on paljon kalliimpi kuin pelkkään dieseliin? Mites muut huollot, ovatko arvokkaampia ja vaativatko sähkön takia jotain erityis toimenpiteitä / purkamista tms.? Pitääkö käyttää merkkihuollossa vai joko nämä muuallakin osataan huoltaa? Onkos sähkömoottorissa mitä huoltokohteita?

Suurin pelko itsellä hybridi-Volvon hankkimisessa on tietenkin akuston kesto. Joitain hyvin huomiota saaneita juttuja lukenut ja joskus myynti-ilmoituksenkin nähnyt, joissa akuston vaihto tehty ja maksanut 9-13 tuhatta euroa. :buck2: Joissain ainakin akusto-ongelma ollut yhteydessä aiemmin ajettuun kolariin tai sitten hajonnut kompura särkyessään tuhonnut akuston myös? Vai olenko aivan hakoteillä? Onko tuo akuston vaihto kuinka harvinainen keissi todellisuudessa? Varmaanhan se kaikkiin tulee jossain vaiheessa eteen, mutta missä iässä tai millä kilometreillä? Vai tuleeko? Akkutakuu ollut vissiin 8v/160tkm ja useampia 2017-18 vuosien ja karvan alle 160tkm on myynnissä. Uskaltaako sellaiseen tarttua ihan luottavaisin mielin? ::) Myös 2013-14 vuosien alle 200tkm yksilöitä olisi alle 15 tonnillakin myynnissä. Onko näissä millaisia eroja uudempiin ja onko tuo 2-4v ikäero esim. akustossa kuinka merkittävä? Ajatus olisi Volvo ostaa seuraavan 5-10 vuoden käyttikseksi.

Toisena vaihtoehtona pitänyt D3 V60:iä, mutta olishan se D6 huomattavasti mukavampi ja tehokkaampi kokonaisuus. Mutta onko kalliimpi ylläpitää?

Ja mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?
« Viimeksi muokattu: 21.05.2024, 19:22:39 kirjoittanut JoHu »

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6703
  • 1% Hybridi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4879 : 21.05.2024, 20:25:27 »
T8 on hyvä vaihtoehto
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Odezo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • V60 D6 2015 R-Design
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4880 : 21.05.2024, 22:44:32 »
Itselläni V60 D6 vm2015 kilometrejä 204tkm mittarissa. Olen itse ajanut autolla nyt vajaa 4 vuotta ja aivan loistava auto ollut. Ainut musta pilvi tuli pään päälle tuossa n.195tkm kohdalla kun hajosi tuo OBC ja hinnaksi tuli tasan 2300€. Pari viikkoa tuo ahdisti mutta nyt jo päästy helposti asian yli kun osalle tuli kuitenkin itselleni ikuinen takuu.
Volvo V60 D6 R-Design my-15

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4881 : 22.05.2024, 08:51:56 »
240+ sivua tästä keskusteluketjusta luettu ja loputkin vielä luen. Nykyinen auto (Jaguar X-Type) tänään katsastettu ja sitä myötä autokuume nousi niin kovaksi, ettei malta enää olla kirjoittamatta. ;D

Jagge ollut nyt lähes 8v ja tilalle olen haaveillut V60:iä ja tämä diesel-hybridi V60 kiinnostaisi todella kovasti, sillä tuommoista teho/ominaisuus/laatu/varustelu -kokonaisuutta ei taida löytyä mistään muusta lähellekään noilla hinnoilla. Haaveissa noin 15-18 tonnin yksilö ja näitä näkyisi saavan siihen hintaan vuosilta 2014-2017 ja kilometrit 110-170 tkm. Kilometrejä tulee itsellä 20-25 tkm vuodessa ja ajot pääosin 18-40km per päivä, josta 80 rajoituksen maantietä joku 80%.

Surullisen kuuluisa kompura on siis ollut se pahin murheen kryyni näissä, mutta ilmeisesti 2020 kesän jälkeen vaihdetut kompurat kestävät? Eli kannattanee hankkia sellainen, johon kompura vaihdettu tuon jälkeen?

Apulaitehihnan kireys toisena erityisen huomion kohteena? Ilmeisesti auto ilmoittaa asiasta, jos se turhan löysällä on ja sitä ei itse kannata kiristellä?

Mites nuo ISG, OBC ja regeneroituvat jarrut? Niissäkin joillakin ollut ongelmia, mutta eivät vissiin ole yhtään niin yleisiä kuin kompura ja apulaitehihna -ongelmat? Nämä kaikki vissiin ovat sellaisia tonnin-parin remppoja, jos sattuu kohdalle?

Mites diesel-moottorin suuttimien, dieselpumpun ym. kesto? Käsittääkseni on erittäin luja ja kestävä polttomoottori, mutta kestääkö suuttimet ym. nyky-dieseleistä menevät osat miten ja onko kuin kallista lystiä korjata?

Huolloista ainakin jakopääremontti on paljon kalliimpi kuin pelkkään dieseliin? Mites muut huollot, ovatko arvokkaampia ja vaativatko sähkön takia jotain erityis toimenpiteitä / purkamista tms.? Pitääkö käyttää merkkihuollossa vai joko nämä muuallakin osataan huoltaa? Onkos sähkömoottorissa mitä huoltokohteita?

Suurin pelko itsellä hybridi-Volvon hankkimisessa on tietenkin akuston kesto. Joitain hyvin huomiota saaneita juttuja lukenut ja joskus myynti-ilmoituksenkin nähnyt, joissa akuston vaihto tehty ja maksanut 9-13 tuhatta euroa. :buck2: Joissain ainakin akusto-ongelma ollut yhteydessä aiemmin ajettuun kolariin tai sitten hajonnut kompura särkyessään tuhonnut akuston myös? Vai olenko aivan hakoteillä? Onko tuo akuston vaihto kuinka harvinainen keissi todellisuudessa? Varmaanhan se kaikkiin tulee jossain vaiheessa eteen, mutta missä iässä tai millä kilometreillä? Vai tuleeko? Akkutakuu ollut vissiin 8v/160tkm ja useampia 2017-18 vuosien ja karvan alle 160tkm on myynnissä. Uskaltaako sellaiseen tarttua ihan luottavaisin mielin? ::) Myös 2013-14 vuosien alle 200tkm yksilöitä olisi alle 15 tonnillakin myynnissä. Onko näissä millaisia eroja uudempiin ja onko tuo 2-4v ikäero esim. akustossa kuinka merkittävä? Ajatus olisi Volvo ostaa seuraavan 5-10 vuoden käyttikseksi.

Toisena vaihtoehtona pitänyt D3 V60:iä, mutta olishan se D6 huomattavasti mukavampi ja tehokkaampi kokonaisuus. Mutta onko kalliimpi ylläpitää?

Ja mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?
Hyvin olet perillä asioista ja oikea kuvakin on autosta. Molemmat moottorit (d5+sähkö) ja akku on näissä niitä jotka kestää.
Huollot on peruskauraa muualla kuin merkkiliikkeissä, ja huoltojen mahdollinen hintaero tulee kyllä kulutuksessa moninkerroin takaisin.

Niihin to do/kannattaa tarkkailla asioihin lisäisin että Jakopääremontin yhteydessä kannattaa vaihtaa se moniurahihnapyörä joka on kampiakselilla sekä tarkkailla vähintäänkin renkaanvaihtojen yhteydessä takapään vetoakselin pulttien kireyttä.
xc70 D5AWD -06

Poissa JoHu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4882 : 24.05.2024, 09:51:35 »
Kiitokset vastauksista!

Vielä muutamia huomioita ja kysymyksiä jäänyt askarruttamaan.

Onko noilla ISG, OBC, regeneroituvat jarrut jne. jotain tiettyä km-haitaria, jolloin niitä menee vai onko noissa mitään logiikkaa? Onko esim. 300+ tkm ajettuja joihin ei ole mitään noista vaihdettu?

Onko D5 hybridissä ja D6 hybridissä eroa dieselin kulutuksen suhteen polttomoottorilla ajettaessa? Ja onko koneissa muuta eroa kuin teho lukemat?

Autoa ostaessa olisiko järkeä käyttää autoa akkutestissä ja missä sellainen olisi mahdollista tehdä? Mitä tällainen maksaisi itselle, jos liike ei suostu käyttämään? Vai riittääkö akkutestiksi se, että ajaa sen kerran täydestä tyhjäksi ja katsoo kuinka pitkälle pääsee? Ja kuinka pitkälle pitäisi päästä näin kesäkelissä, että ovat kunnossa?

Onko sähkömoottorissa / akustossa mitään huoltokohteita vai korjataanko niitä vasta, jos/kun jotain menee rikki?

Onko esim. 2014 vuoden ja 2017 vuoden autoissa eroja? Esim. jos samaan rahaan saa 150tkm ajetun 2014 vuotisen tai 200tkm ajetun 2017 vuotisen yksilön niin kumpikohan olisi sähkömoottorin ja akuston kestävyyden kannalta järkevämpi ostos? Riippuu toki auton historiasta ja miten paljon kummallakin voimalinjalla on ajettu jne. mutta onko akustolle ja sähkömoottorille enemmän ”myrkkyä” aika vai ajetut kilometrit? Olisiko tietoa tai valistuneita ajatuksia asiasta?  :)
« Viimeksi muokattu: 24.05.2024, 12:44:56 kirjoittanut JoHu »

Poissa Janssonii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4883 : 02.06.2024, 20:21:52 »
Tänään meni koko auto täysin mykäksi, ei avautunut enää ovet kaukosäätimellä ja mittaristo pimeänä. Latausportissa välkkyi punainen valo. Ei auttanut apuvirta mitään. RedGon lavetilla auto pajalle. Onko kellään foorumilaisella käynyt vastaavaa? Mahtaa tulla kallis remontti ???

Poissa Odezo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • V60 D6 2015 R-Design
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4884 : 02.06.2024, 23:25:50 »
Kerran kävi noin, tosin en huomannut että paloiko punainen valo latauspaikassa mutta syy oli se että jostain syystä auto oli tyhjännyt täysin 12 voltin akun eikä nykyaikaisilla älylatureilla saanut akkua edes ladattua. Hain vain kiireellä uuden akun ja kaikki palasi normaaliksi. Myöhemmin tutkin sitä vanhaa akkua, niin sain ladattua sen sellaisella n.30 vuotta vanhalla analogisilla mittareilla varustetulla laturilla täyteen ja akku näyttäisi kuitenkin olevan kunnossa ja pitää virrat 12,7 voltissa. Tämä tapahtui siis niin että kun ajoin auton edellisenä iltana talliin, niin juuri pihaan saavuttua hybridiakustosta loppui virta ja laitoin auton yöksi lataukseen.
Volvo V60 D6 R-Design my-15

Poissa Janssonii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4885 : 03.06.2024, 10:31:58 »
Kerran kävi noin, tosin en huomannut että paloiko punainen valo latauspaikassa mutta syy oli se että jostain syystä auto oli tyhjännyt täysin 12 voltin akun eikä nykyaikaisilla älylatureilla saanut akkua edes ladattua. Hain vain kiireellä uuden akun ja kaikki palasi normaaliksi. Myöhemmin tutkin sitä vanhaa akkua, niin sain ladattua sen sellaisella n.30 vuotta vanhalla analogisilla mittareilla varustetulla laturilla täyteen ja akku näyttäisi kuitenkin olevan kunnossa ja pitää virrat 12,7 voltissa. Tämä tapahtui siis niin että kun ajoin auton edellisenä iltana talliin, niin juuri pihaan saavuttua hybridiakustosta loppui virta ja laitoin auton yöksi lataukseen.

Itseasiassa juuri samanlainen tilanne itsellä. Pihaan tultaessa akku meni tyhjäksi ja kerkesi juuri käynnistää moottorin kun ajoin parkkiin. Auto yöksi laturiin ja aamulla mykkä. Pariakin eri boosteria kokeiltiin apuvirran antoon. Noh jospa se pikkuakun vaihdolla tulisi iskuun ::)

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4886 : 04.06.2024, 12:25:25 »
Heissan. Itellä ollut viime syyskuusta D5 2016 vuosimallia, ostettuna oli ajettu 132 500km ja nyt mittarissa 138 890km.

Määräaikaishuolto edessä viimeistään 23.kesäkuuta. Missä olette teidän vastaavianne huollattaneet? Aikasmoosia hintapyyntejä kun Lahdessa asun ja autojerryn kautta kilpailluttanut. 396-510e välille on 4 tarjousta asettunut.
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa Aeroad

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4887 : 04.06.2024, 15:58:06 »
Mitäs tuossa huollossa on tarkoitus tehdä? Itse olen käynyt merkkihuollossa, koska siellä on kokemusta näistä hybrideistä. Tuskin ihan kaikilla nyrkkipajoilla onnistuu apugeneraattorin remmin kireyden tarkastus...

Viimeksi essential-huollossa vaihdettiin öljyt ja kaikki suodattimet (öljy, ilma, polttoaine, raitisilma) ja se maksoi noin 400€.
V60 twin engine D5 AWD 2017

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4888 : 04.06.2024, 18:02:45 »
Mitäs tuossa huollossa on tarkoitus tehdä? Itse olen käynyt merkkihuollossa, koska siellä on kokemusta näistä hybrideistä. Tuskin ihan kaikilla nyrkkipajoilla onnistuu apugeneraattorin remmin kireyden tarkastus...

Viimeksi essential-huollossa vaihdettiin öljyt ja kaikki suodattimet (öljy, ilma, polttoaine, raitisilma) ja se maksoi noin 400€.
Moottoriöljy + kaikki suodattimet, jarrunesteet ja tarv. glykoli,ainakin ne.
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa Odezo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • V60 D6 2015 R-Design
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4889 : 04.06.2024, 22:52:30 »
Olen aina (4 vuotta tähän mennessä) vuosihuollon teettänyt Volvon merkkiliikkeessä Vaasassa Automaa ja omamekaanikko tekee aina homman. Essential huolto ja kustantaa 200€. Jos jotain vikoja löytyy Volvo huollossa, niin sitten korjautan viat/muut huollot yhdellä pienellä pajalla jolla on kokemusta ja pätevyyttä Volvoista ja "halpa" tuntihinta eikä tee mitään ylimääräistä ja tarvittaessa korjaa myös eikä aina vaihda uutta osaa (ei tosin sähköosia korjaile). Tosiaan viimeksikin tuli jokin softapäivitys ja se kuului tuohon 200€ hintaan. Raitisilmasuodattimen olen hakenut Volvolta (alkuperäinen aktiivihiilisuodatin) ja sen vaihdoin ihan itse.
Volvo V60 D6 R-Design my-15

 

Samppasport  Futurez