Kulkukoira  Proturbo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 5094 Vastauksia
  • 1318588 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 577
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5025 : 05.12.2024, 19:10:23 »
En osaa sanoa, laite sinällään toimi edelleen mutta kuulosti sirkkeliltä.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5026 : 05.12.2024, 21:48:37 »
Ihan loistavaa informaatiota, kiitos!
Taidan sittenkin uskaltaa lähteä näillä tiedoilla itse ropaamaan.

Tarviiko ohjelmalla nollata/kuitata viat että lähtee korjauksen jälkeen käyntiin?
Jos se ilmoittaa mittaristossa, että "pysäköintilämmitin vaatii huollon", niin silloin täytyy nollata vikakoodit korjauksen jälkeen.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3018
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5027 : 05.12.2024, 21:55:38 »
Yleensä ne koodit nollataan aina, jos laitteita löytyy niin testattuahan nuo komponentit saa paikoillaankin. Muutamia piirikortteja noista uudemmista on saanut kolvailla. Tt-v malleista harvemmin mutta tunteja saa niistä paiskoa nollille sitten liukuhihnalla  ^-^

Poissa Suosukeltaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5028 : 06.12.2024, 08:28:19 »
Yleensä ne koodit nollataan aina, jos laitteita löytyy niin testattuahan nuo komponentit saa paikoillaankin. Muutamia piirikortteja noista uudemmista on saanut kolvailla. Tt-v malleista harvemmin mutta tunteja saa niistä paiskoa nollille sitten liukuhihnalla  ^-^

Kuulostaa siltä että kannattaisi kuitenkin aloittaa vikakoodien luvulla ja nollauksella, ennen kuin availee paikkoja ja tilailee osia.

Saa laittaa viestiä jos löytyy laitteet tähän hommaan, Hyvinkäällä tai lähialueilla.

Poissa Konkursipesä

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5029 : 06.12.2024, 10:49:12 »
Moikka! Kolmatta vuotta omistanut tuollaisen 2017 vuoden V60 D6 Twin Engine hybridin. Autolla alkaa tulla kohta 120tkm täyteen, ja kilometrien kasvaessa on alkanut pelottaa, että koska alkaa tulla eteen kalliimpaa remonttia. Ei nyt valitettavasti aika riitä lukemaan läpi yli 300 sivua keskustelua, joten osaisiko joku suoraan sanoa paljon nuo hybridiakustojen uusinnat tähän malliin nykyään arviolta maksaa? Jostain 2019 vuodelta on pelottavia juttuja 10k€+ hinnoista, mutta hybridihuoltojen osaaminen on nykyään varmasti paljon yleisempää, niin onkohan hinnat tippunut vai vieläkö mennään samoissa lukemissa?

Loistava auto tuo on kyllä ollut, ja tähän asti täysin ongelmaton. Ainoa haittapuoli on tosiaan tuo jatkuva pieni stressi, että mitä jos siinä hajoaa jotain todella kallista.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2024, 10:51:34 kirjoittanut Konkursipesä »

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4516
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5030 : 06.12.2024, 11:04:05 »
10k€+ luokassa taitaa olla edelleen jos uuden haluaa. Käytettyjä näytti saavan 3-5k€. Jos varman hinnan haluaa niin pitänee kysyä marmoritiskiltä, netissä ei tullut vastaan nopealla osanumerohaulla. Noilla kilsoilla luulisi, että on huoletonta ajoa edessä vielä. e: SPA pohjaisen akku löytyi jenkkien volvokaupasta, 10-15k$. P3 kohdalla luki vain contact your dealer.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2024, 11:13:50 kirjoittanut Acke »

Poissa Konkursipesä

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5031 : 06.12.2024, 11:28:51 »
Melko kovissa hinnoissa näyttää siis olevan edelleen  :o Noh, täytyy toivoa että tuo kestäisi vielä pitkän aikaa.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3018
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5032 : 06.12.2024, 11:53:58 »
Kuulostaa siltä että kannattaisi kuitenkin aloittaa vikakoodien luvulla ja nollauksella, ennen kuin availee paikkoja ja tilailee osia.

Saa laittaa viestiä jos löytyy laitteet tähän hommaan, Hyvinkäällä tai lähialueilla.
Tottakai näin, ei noita summissa korjata niin kuin ei yleensä mitään muutakaan, osia voi tietty latoa uusia paikoilleen ja todetakseen sitten että ei vieläkään toimi  :-\

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5033 : 06.12.2024, 14:55:40 »
Aika komeat katteet on kyllä varaosahinnoissa, itse akkukennothan eivät ole enää kovin kalliita.

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5034 : 07.12.2024, 12:25:43 »
Pelottavan kallista tekniikkaa tässä autossa. Hirvittää jo pelkkä kompuran vaihdon hinta...  :idiot2: :nohnoh
Herran haltuun jätän asian ja pelon isoista remonteista.  :)
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5035 : 09.12.2024, 11:10:02 »
Onko teillä muilla ollut  öljyanturin kanssa probleemaa? Tai öljynkulutuksen? Aamulla näytti että on minimimerkin yläpuolella yhden verran. Millon sen pitäisi informoida, jos öljyä tarvii lisätä? Ostin varuiksi öljyä litran. Käytin polttomoottoria, sammutin ja katsoin samantien uusiksi, nyt näytti että puolessa välissä on. 5000km ajettu öljynvaihdon jälkeen, jollon pistettiin se 5,9 litraa. Kyllä ahdistava aparaatti kun ei ole dipstikkiä :idiot2:
Viime vuoden kesästä tämän vuoden kesään öljytilavuus pysyi auton mukaan kokoajan maximissa, eikä siitä laskenut.

« Viimeksi muokattu: 09.12.2024, 11:17:58 kirjoittanut Defenssi »
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10028
  • Teiden tukko
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5036 : 09.12.2024, 12:05:34 »
Onko teillä muilla ollut  öljyanturin kanssa probleemaa? Tai öljynkulutuksen? Aamulla näytti että on minimimerkin yläpuolella yhden verran. Millon sen pitäisi informoida, jos öljyä tarvii lisätä? Ostin varuiksi öljyä litran. Käytin polttomoottoria, sammutin ja katsoin samantien uusiksi, nyt näytti että puolessa välissä on. 5000km ajettu öljynvaihdon jälkeen, jollon pistettiin se 5,9 litraa. Kyllä ahdistava aparaatti kun ei ole dipstikkiä :idiot2:
Viime vuoden kesästä tämän vuoden kesään öljytilavuus pysyi auton mukaan kokoajan maximissa, eikä siitä laskenut.


Eikö näissä ole sitä minitikkua keskivaiheilla moottorin etupuolella? ???

Pykälä alle puolen välin ei vielä ilmaise öljyn vähäistä määrää, sitten vasta pyytää lisää kun jää enään tuo min-pykälä. Tuo puoliväli tai pykälä yli on hyvä määrä. Jos ollaan maximissa, se on liikaa. Dieseliä pääsee öljyn joukkoon DPF:n poltossa, niin silloin öljyn määrä voi nousta liikaa. Auto ilmoittaa kyllä siitäkin.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5037 : 09.12.2024, 12:32:10 »
Eikö näissä ole sitä minitikkua keskivaiheilla moottorin etupuolella? ???

Pykälä alle puolen välin ei vielä ilmaise öljyn vähäistä määrää, sitten vasta pyytää lisää kun jää enään tuo min-pykälä. Tuo puoliväli tai pykälä yli on hyvä määrä. Jos ollaan maximissa, se on liikaa. Dieseliä pääsee öljyn joukkoon DPF:n poltossa, niin silloin öljyn määrä voi nousta liikaa. Auto ilmoittaa kyllä siitäkin.
Joka puolelta kuullut ettei edes minitikkua ole, myyjä sano aikoinaan ettei tikun tikkua ole, autosalvassakaan eivät tajunneet ensin ettei öljymäärää voikkaan kattoa muualta kuin ajotietokoneelta. "Ai niin tää on tää hybridi*****" ::) Ei oikein validia tietoa anturi näytä, tasamaalla näyttää vähemmän öljymääräksi kuin aivan lievään ylämäkeen.
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5038 : 09.12.2024, 12:45:26 »
  Ei oikein validia tietoa anturi näytä, tasamaalla näyttää vähemmän öljymääräksi kuin aivan lievään ylämäkeen.
Tikussa näkyy kun tikku on öljytilan etureunassa niin ylämäessä näyttää vähemmän, tasaisellahan se öljymäärä aina pitääkin tarkistaa.
Että ei sen validimpaa. :D
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5039 : 09.12.2024, 12:57:58 »
Siis ööjh :2funny: Öljymäärä näytti kun nokka on ylöspäin, puolessavälissä. Tasamaalla alle puolenvälin. Eli siis anturi on sillätavalla? Mikäs on sitten tän 2,4l 5 sylinterisen koneen hyväksyttävä öljynkulutus? Tosin voi olla että vähän kulutti kun huudatin taannoin oikein huolella, 30km matkan  kierrokset aika kovilla ;D Sillon laski huomattavasti öljynpinta, sen jälkeen

Öljytraumat jätti reilut 4 kesää sitten S40 1.8l bensakoneella. Söi 300km matkalla öljyt ylärajasta alarajaan. Männänrenkaat sököt, moottorin koko lohko olis pitäny vaihtaa. :'( Sain kaupat purettua onneksi
« Viimeksi muokattu: 09.12.2024, 13:06:05 kirjoittanut Defenssi »
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

 

Elekma  Autoracing