Elekma  Autoracing

Röpöttää täysillä ahdoilla (oli Bsanhajua käynnistyksen yhteydessä, T-5R)

  • 29 Vastauksia
  • 7257 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tervari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Terve kaikki Volvoilijat!

Tuli hankittua farmari T-5R (kilometrit n. 220tkm), jossa näyttäisi olevan hieman laitettavaa.

Eli ongelma on, että kännistettäessä kierrokset nousevat n. 2000:aan ennen kuin tippuvat tyhjäkäynnille (melkein saman tien) ja toisinaan sylkäsee bensan hajut kabiiniin aika vahvasti. Kone pyörii muuten kyllä pehmeästi ja tuo bensan haju katoaa ajossa, eli asia vaikuttaisi vahvasti liittyvän vain käynnistysvaiheeseen.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2011, 22:46:00 kirjoittanut Tervari »

Nercs

  • Vieras
Vs: Bensanhajua käynnistyksen yhteydessä, T-5R
« Vastaus #1 : 18.06.2011, 08:49:37 »
Turbo koska on huollettu ja se kierrokset karkaa viittaa ilmavuotoon jossan onko imusarjan tiiviste tai jokin alipaineletku.Bensanhajua tarkista kaikki liitokset eli se bensaletkun tulo/meno polttoainesuuttimille.Sekä suuttimet eivät vuoda mistään kun niiden kaulassa on sellainen kuminen tiiviste että se on kunnossa .Sekä myös jos autossa on siellä vasemalla puolella siellä lokarin seutuvilla se aktiviivihiilisuodatin  joka kerää bensahöyryt talteen ettei siellä missään ole vuotoa.Mutta auto pihassa konepelti ylös ja ei muuta kuin tutkimaan.Et huomannut sitten näitä vikoja ostettaessa autoa jolloin olisi mennyt myyjä "piikkin" nämä murheet.

Poissa supa87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanhajua käynnistyksen yhteydessä, T-5R
« Vastaus #2 : 18.06.2011, 10:38:44 »
eikö noi kierrokset käy normaalistikki siinä 2000 ku käynnistää?

Nercs

  • Vieras
Vs: Bensanhajua käynnistyksen yhteydessä, T-5R
« Vastaus #3 : 18.06.2011, 10:51:51 »
Kuten tiedät kun siihen  kaasupolkimeen ei kosketa ollenkaan niin ei ne kierrokset saisi nousta yli 1100 jonka jälkeen kone palautuu siihen 850.Muutaman auton tuossa käynnistellyt elämän aikana.

Poissa Tervari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanhajua käynnistyksen yhteydessä, T-5R
« Vastaus #4 : 18.06.2011, 13:28:42 »
Ei ollu bensan hajua ostettaessa, mutta ei sillä niin väliä, tiesin jo katsomaan mennessä että lähtee mukaan. Tästä on hyvä lähteä parantamaan. Jotain letkuja siitä on aivan viimeaikoina vaihdettu kun näyttävät niin tuoreita, niitä jotka menevät siihen suutintukille ja bensanpaineensäätimille.

Mites manuaalilootan vaihdekepin löysyys, onko kukaan vaihdellut vaijerinpäähän puslia, vai miten saisi jämäkkyyttä takaisin?

Nercs

  • Vieras
Vs: Bensanhajua käynnistyksen yhteydessä, T-5R
« Vastaus #5 : 19.06.2011, 09:32:22 »
Onko vaihdekepissä sanomista eikö vaihteet mene päälle jouhevasti 3 silmään kun vain työtään eteenpäin vai onko sellaista hakemista kokoajan.Katso sinne konetilaan vaihteistoon näet kaksi valitsinvaijeria jotka laittaa niitä vaihteita silmään.Jos niissä ei ole sanomista niin irroita se vaihdevipu ja tarkista onko kiinnityksessä sanomista tai muuta vikaa. Keskikonsoli irrota että se jälkeen tulee kepin vuoro 4 pultilla kiinni ja poikittaistuki 2 pultilla kiinni(mallista riippuen).Nosta valitsinnvipu ylös ja irrota vaijerit ja täten teillä on vaihdevipu kädessä voit tutkaillaa missä väljää.Näissä asennuhommissa muistetaan aina irroitaa  aluksi akun navassa oleva- kaapeli .Muista radionkoodi jos sellainen poppivehe autossa on.Auton vuosimalli mikä kun noin vähän ajettu yksilö kyseessä.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2011, 10:08:17 kirjoittanut Nercs »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Bensanhajua käynnistyksen yhteydessä, T-5R
« Vastaus #6 : 19.06.2011, 11:11:27 »
Veikkauksena voisin arvata, että kaasuläppä on jotakin töhnää täys, eli ei tahdo mennä täysin kiinni asti, tai tyhjäkäyntiluisti takeltelee. Oma T5 nykäsee startissa kierrokset 1200, laskee ne heti 1100 ja siihen ne sitten jääkin muutamiks minuuteiks. Vaihdekepin väljyyteen on haettava syy ihan etsimällä, mistä se antaa periks, vaijerin molemmat päät on tuettu "joustavasti", jotenka jos sieltä on joku kuminpala irronnu tahi rikki niin se selittää kyllä välyksen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Tervari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanhajua käynnistyksen yhteydessä, T-5R
« Vastaus #7 : 19.06.2011, 14:46:36 »
Kiitos vastauksista, tutkitaan hommia. Vielä tarkennukseksi, että laatikko toimii erittäin hyvin, jokainen vaihe napsahta ja pysyy päällä ilman ongelmia, mutta tuntuu kuin nimenomaan tikku olisi hieman kuin lusikka puurossa eteen-taakse suunnassa (tärkeämpi minusta tuntuman kannalta) ja tietysti sivuttainkin. Täytyy tsekata nuo vaijerit ja kumit.

Poissa Tollo5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanhajua käynnistyksen yhteydessä, T-5R
« Vastaus #8 : 05.07.2011, 07:13:36 »
Oisko kellään heittää kuvaa/karttaa noista alipaineletkuista, itellä kun kans kierrokset nousee startissa 2000r/min tuntumaan. Yritin jo tarkastella alipaineletkut mutta näyttivät ehjiltä, tiedä sitte löysinkö kaikki...

Poissa Tervari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanhajua käynnistyksen yhteydessä, T-5R
« Vastaus #9 : 05.07.2011, 16:23:14 »
Seuraavana projektissa tuo läppärungon irrotus ja putsaus kun saatiin uusi tiivistekin hankittua sille, katsotaan vaikuttaako kierroksiin. Samalla pitää laittaa ruiskuihin uudet tiivisteet.

Öljyvuotoa löytyi, noita putkia tuolla oikealla puolella konehuonetta edessä, pitää laittaa.

Vaihdekepin tuntuma oli tosiaan suurimmalta osin kiinni niistä konehuoneen puolella olevista puslista, olivat mössööntyneet. Pitää vielä tuolta kepin päästä uusia renkaat mutta jämäköity jo ihmeesti kun mätääntyneiden kumien tilalle laitettiin ruostumattomasta teräksestä osat.

Löytyisikö kellään faktatietoa noista etujousista? Ollaan laittamassa Bilsteinia alle ja jouset laitetaan samalla. Lesjöforsin katalogista en löydä etujousia T-5R:lle tai 850R:lle, mutta tarvikeliikkeen koneet tarjosivat ilmeisesti ihan vakiojousta tilalle. Onko kellään faktatietoa ovatko tosiaan aivan samat jouset kuin jossain perus 850:ssa? Ei olisi kiva jos etupää muuttuu pappamalliksi.

Poissa teeviisärrä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanhajua käynnistyksen yhteydessä, T-5R
« Vastaus #10 : 05.07.2011, 20:10:27 »
ei ole samat ku normi 850 jos t5-r jousia tarjos,30mm tais olla matalemmat ja huomattavasti jäykemmät,ihan hyvälle toi oma on tuntunut ajaa vakio alustalla vaikkakin viel turhan korkeella on

Poissa Tervari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanhajua käynnistyksen yhteydessä, T-5R
« Vastaus #11 : 06.07.2011, 14:30:46 »
Pirun omituinen homma, kun soittelin jousista Bilialle niin tuon konehuoneen lätkän mukaan tuossa pitäisi olla jouset jotka sopivat autoon joka on automaatti ja jossa ei ole ilmastointia, tokihan auto on manuaali ja ilmastoinnilla (kaikissa T-5R:issä oletan). Osanumero on 3546640, näyttäisi sama osa käyvän C70, V70 ja S70 -malleihin.

Poissa Tervari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanhajua käynnistyksen yhteydessä, T-5R
« Vastaus #12 : 06.07.2011, 15:32:01 »
Jousen koodi siis oli kilvessä S2. Onko kellään nurkissa pyörimässä T-5R manuaali farkun etujousta ja tuota C70:n jne. jousta, että onko sama tosiaan?

Poissa Tervari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanhajua käynnistyksen yhteydessä, T-5R
« Vastaus #13 : 06.07.2011, 17:23:00 »
Entä tietääkö kukaan onko T5:n jouset samanlaiset kuin T-5R:n? Lesjöforsin katalogissa ovat 7mm matalemmat kuin perus 850:n.

Poissa teeviisärrä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanhajua käynnistyksen yhteydessä, T-5R
« Vastaus #14 : 07.07.2011, 21:28:10 »
nyt kyl vähän mututuntumalta mut ei ainakaan ole samanlainen ajaa vakiojousilla toi t5,eli veikkaisin et hieman eroa on,soita volvon liikkeeseen ja kysäse,niitte pitäs tietää siel

 

Elekma  Autoracing