On aivan eri asia, että mikä sen pyörän pitää kiinni ja mikä sen keskittää.
Kyllä, ne pultit pitää sen pyörän ihan varmasti paikallaan ilman sovitettakin.
Ja kyllä, kartio keskittyy väkisinkin.
Mutta kun auto on 15v vanha ja siinä saattaa olla alkuperäinen napa ja pultit, ne kierteet on kuluneet.
Meneekö se pultti suorassa kun pyörän paino roikkuu siinä, no ei.
Navan ja vanteen välissä on siinä kohtaa jo liikaa kitkaa kun pultit alkaa kiristystä, ettei se pultti todellakaan keskitä sitä vannetta.
Ja kyllä, sen pyörän saa suunnilleen keskelle kun tarpeeksi kauan ährää ja kiristelee pultteja samalla kun pyörittelee pyörää, muttei todellakaan kunnolla.
Tästä on ihan omakohtaisesti kokemuksia ihan omista autoista ja työn puolesta.
Mitä perusteluja tähän vielä tarvitaan?
Ja kun kirjoitin, että "tästä on turha kinata enempää", se ei tarkoittanut, että tähän kuuluu nyt kirjoittaa monta viestiä putkeen ja puolustella omaa näkökantaa.