Voisiko nyt olla kyse niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin:
Alkuperäisten pyöränmuttereiden rosterinen peitekuppi hakkautunut muodottomaksi koska käytetty hieman väljää hylsyä ja pulttipyssyä. Kun näin tapahtuu niin 19mm hylsy ei mene mutterin päälle muuten kuin väkivallalla sekä usein kuppi/mutteri jää hylsyyn kiinni ja se täytyy hakata siitä irti esim. tuurnalla.
Jos pelkkä kuppi irtoaa, niin mutterin saa senjälkeen irti/kiinni 18mm hylsyllä.
Mikäli hylsyä asetettaessa mutterille näyttää että se ei ota kiinni vanteeseen niin kyse on todennäköisesti tästä.
Luultavasti tästä selviää 5kappaleella uusia muttereita.
Tavallaan offtopic mutta:
S40, ajettu 150tkm ja vasen etu pyöränlaakeri meni vaihtoon. Huoltokirjassa ei merkintöjä muista vaihdoista, täytyy tsekata kuittipinkka läpi..
Vaihdettu KlonksWagen liikkeessä, uskoisin että oikeilla työkaluilla.
Hinta 100e, liike maksoi loput.
edit. Katselin alkuperäisen kyselijän viestihistoriaa ja sieltä oli havaittavissa että vas. etupyöränlaakeri olisi vaihdettu hiljattain jossakin volkswagen liikkeessä? Löytyisikö sieltä maksajaa uusille muttereille? jos vaihdettu kiviepisodin jälkeen.