Carcom Oy  Ateho

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 113583 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2302
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #480 : 14.04.2017, 00:22:49 »
Ilmiö (äänen puolesta) on kaikkein kovin tyhjäkäynnillä.

Juu kun et kuullut noilla uretaaneilla koskaan ajossa. Aika mökä.  :P
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 899
  • Lensu Power Shop
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #481 : 14.04.2017, 07:02:45 »
Mulla on itsellä 4 zf laatikkoa ajossa ja tosiaan tyhjäkäynnillä ropisee kaikki paitsi tuo tdi joka on vakio tuplamassalla. Se on täysin hiljainen.

Pahin ongelma tulee siitä että kytkimessä ei voi olla tarpeeksi löysiä jousia jotka ottaisi vastaan edestakaiset liikkeet, eli joudutaan käyttämään levyjä joissa on, joko liian jäykät jouset tai sitten kokonaan kovaa kytkinlevyä, nykyisin moottoreissa vaan on niin paljon momenttia että alkaa perus osat olemaan hieman heikkoja.

Itselläni oli käytössä sellainen levy jossa oli astetta liian löysät jouset, se oli lähes äänetön, mutta jouset hakkasi 600-700nm väännön takia pohjaan ja lopputulos oli se että jousi pomppasi pesästään pois ja meni kytkimen väliin (ei hyvä). 

Kovalla levyllä esim. isolla vaihteella, pienillä kierroksilla vedätys aiheuttaa resonointia. Löysällä jousitetulla levyllä ei. Muistan hyvin kun oli käytössä jousitettu levy. Pystyi tirvasemaan kaasun pohjaan vaikka 1500rpm isolla vaihteella ja ei minkäänlaista ääntä. Kovalla levyllä resonointi on kovaa, periaatteessa alle 2000rpm ei kannata vedättää. 

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 899
  • Lensu Power Shop
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #482 : 14.04.2017, 07:09:46 »
Sama ongelma on M90 laatikossa ja Tremeceissä. Kokeiltu on.   Se ei riitä perusteluksi että toisella laatikolla jousitetulla levyllä ei ropise ja toisella ropisee. Kaikki on kiinni siitä kuinka paljon jousitus antaa periksi.

Jos jouset on löysät niin kuin vakio levyissä, ropinaa ei ainakaan ajossa tule esille. Mutta minulle voi kiikuttaa sellaisen levyn jossa on löysä jousitus ja kestää minun ajotyylin.  Epäilys on että ei sellaista ole olemassakaan.

Olen kokeillut hyvinkin montaa kytkin asetelmaa, levyä, laatikkoa yms. Voisin jopa väittää että tietoa on noista jopa normaali harrastajaa enemmän.

Todellisuus on että mitä enemmän viritetään sitä enemmän viritetään. 

Suosittelen laittamaan tähän autoon tuplamassa pyörän niin resonoinnit häviää.

Eikös tässä ollut joku ACT valmistama race kytkinlevy?

« Viimeksi muokattu: 14.04.2017, 07:12:42 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2302
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #483 : 14.04.2017, 09:50:09 »
Ei tässä oo enään mitään ongelmaa vakio pitkittäisillä tangoilla, nuo uretaanit vain aiheutti tuon resonanssin.

Vakio kumipuslilla ei mitään ääntä, aika varma että tuo kärrynpyörä akselisto jäykillä puslilla ja joku muu (kytkin levy?) ei vain tykkää toisistaan.

Tässä bakaxeldelarin jousitettu massalevy. Oliko tenaci tai joku vastaava.

Edellisessä oli deekun massa, m90 ja uretaanit. Ei ääntänyt normi ajossa vaan täyskaasulla ja vedättäessä se ihan järjetön tunnettu m90 tärinä.

Itse en ymmärrä mistä tuo normiajon n. 2000rpm resonanssi tuli uretaaneilla, mutta vakio puslilla se poistui. Oletan vain johtuvan askista tai juurikin kytkinlevystä.  :)

Väitän edelleen että vinokoneen tutinat ja perän rakenne moninkertaistaa ongelman.

Aina yleensä kaksoismassasta poistuessa tulee ääntä tyhjäkäynnillä, se ei ollut ongelma tässä. Vaan tuo outo perän kautta runkoon muodostunut resonanssi.

Joka tapauksessa kumit on back, eikä resonoi. Aski toimii ja en vaihtaisi pois mistään hinnasta.  8)
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2302
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #484 : 19.04.2017, 17:46:12 »

Vaihtelin FUCHS SINTOFLUID (bmw mtf lt-3 luokituksen omaavat) öljyt askiin. Lämpimillä öljyillä (huoneenlämpöistä)  pelasi jopa redlineä paremmin, aamulla näkee auttoiko kylmä kankeuteen. Samoiten askin meteli hiljeni niin että huomasi. Redlinet oli kyllä taas melkoinen pettymys...

Litrahinta fuchsille oli 15e kun bmw orkkis n. 33e litra.  :idiot2:

Kl varaosista saa tuota. Nyt vain tarkkaillaan miten pelittää.  :)
« Viimeksi muokattu: 19.04.2017, 18:25:34 kirjoittanut puliukk0 »
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Juho_

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 406
  • vapari
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #485 : 19.04.2017, 17:51:17 »
Jaa, aika mielenkiintoista.. Onko vaihteiden päälle kytkeytymisessä eroa vs. Red line (MT-90?) ?
Meinasin ite nimittäin koittaa jossain vaiheessa Red line MT-90 öljyä ZF 260Z laatikossa, viimeistään huollon jälkeen (nyt jotku mobilin lootaöljyt muistaakseni..kyllähän se "toimii", mut voisiko paremminkin toimia :D )

Niin ihan mielenkiintoista olisi tietää, millaisia muita eroja satut huomaamaan. ;)
Kansityöt
Volvo 960 B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 B200F+M47

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2302
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #486 : 19.04.2017, 18:18:54 »
Jaa, aika mielenkiintoista.. Onko vaihteiden päälle kytkeytymisessä eroa vs. Red line (MT-90?) ?
Meinasin ite nimittäin koittaa jossain vaiheessa Red line MT-90 öljyä ZF 260Z laatikossa, viimeistään huollon jälkeen (nyt jotku mobilin lootaöljyt muistaakseni..kyllähän se "toimii", mut voisiko paremminkin toimia :D )

Niin ihan mielenkiintoista olisi tietää, millaisia muita eroja satut huomaamaan. ;)

En noista vanhemmista(?) askeista tiedä, kuulemma nekin kranttuja. Se tarrahan askissa noissa vanhemmissa päättää mitä laittaa ja yleensä tais olla atf? Toisissa taas varmaan mt-2.

Pistä mielummin oikeaa kuin redlineä. Yhdenkään (ford, volvo, vw, bmw joku vanha aski vm 86) askissa huomannut mitään eroa muuta kuin jäykkää kylmänä ja kallista. Joitakin parannuksia kytkeytymiseen tullut, mutta vaihtamalla kuuluvat UUDET öljyt on ollut aina parempi kokonaisuus.

Ainoa poikkeus nissanin aski mikä tungettiin 70% seoksella shockprooffia. Se tuntu paljon paremmalta, mutta tähän mennessäkin henk koht mielipiteellä parhaimman tuntuinen aski takapotkuista muutenkin. Sitä en tiedä pelastiko öljyt sen askin vai ei, kesäkäytössä kun kylmä tahmeutta ei ole niin siinä oli ok. Tosin ainoa näistä mitä "orkkiksella" koittanutkaan redlinen jälkeen...

Mutta edelleen nämä vaan mun kokemuksia.  :)

Eli redlinellä full race tavoitteena voi toimia varauksella. Ja pitäisi kestää enemmän rattaiden välissä... :D

Mulla oli redlinen suosituksen mukaan tähän askiin mtl ja d4 atf 50/50 seos.

Boost (ja moni ulkomailla) suositteli royal purplen syncromaxia mutta maahantuojan vaihtuessa hinta (41e 0.9l) kipusi pilviin... Ei luonto anna periksi ostaa sitä.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Juho_

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 406
  • vapari
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #487 : 19.04.2017, 21:11:28 »
Tarrasta riippuu, kumpaa öljyä sinne kuuluu laittaa. ;)
Tuohon 260Z ainakin menee ihan normi vaihteistoöljy.. ja jotku suositelleet Red line MT-90 öljyä (lähinnä rata-ajoa ajatellen).
Kansityöt
Volvo 960 B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 B200F+M47

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 899
  • Lensu Power Shop
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #488 : 21.04.2017, 08:15:24 »
Itse juuri pari viikkoa sitten laitoin sisään AMS oil synkkalisäaineellisen öljyn ja pelaa kylmänä ja lämpösenä erinomaisesti.
Tuota saa multa.



1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2302
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #489 : 21.04.2017, 11:02:54 »
Itse juuri pari viikkoa sitten laitoin sisään AMS oil synkkalisäaineellisen öljyn ja pelaa kylmänä ja lämpösenä erinomaisesti.
Tuota saa multa.

Täytyy seuraavaksi koittaa vaikka tuota. Nyt toimii ok. Kylmänä kolmonen ja nelonen ei niin sulavat kuin muut pykälät, mutta harvassa bmw:ssäkään on sulavia kylmänä, mitä töissä kokeillut kymmeniä. Joissain jopa rutisee vaihteet.  Liekkö runnottu hulluna?

Tässä kuitenkin näillä öljyillä alkaa pelaamaan täydellisesti väh. 5km matkan päästä kuin taas redlineillä piti ajaa n. 15km ja jos pakkasia niin silloinkin oli vielä kankeaa.

Ongelma vähän kun askissa enään tarraa eikä autosta tietoa että meneekö lt2 (eli mtf) vai lt3 (atf tapaista litkua) n. 05-07 vaihtunut lt3.  :(

Mutta ajellaan noilla ja tunnustellaan. Kunhan ei pahene niin tämä aski on juuri kuten pitääkin. Ei muuta pelkoa tai mitään vikaa ole, ja ainakin redlinet oli kirkkaat ilman metallihilettä.  :)
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 899
  • Lensu Power Shop
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #490 : 21.04.2017, 16:50:13 »
Mulla oli laatikossa Royal Purplet ja vaihdoin testiin nuo AMS oilit ja pelaa yhtä hienosti.  Kylmänä menee täysin samalla tavalla pykälä sisään kuin lämpösenä.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2302
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #491 : 21.04.2017, 16:51:27 »
Mulla oli laatikossa Royal Purplet ja vaihdoin testiin nuo AMS oilit ja pelaa yhtä hienosti.  Kylmänä menee täysin samalla tavalla pykälä sisään kuin lämpösenä.

Sellaista siis seuraavaksi!  :)
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2302
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #492 : 08.07.2017, 23:02:17 »
Myyty, saa lukottaa.  :)
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Autoracing  KL-varaosat