0
0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.
Kuinka paljon tuo pieni kompurakotelo voi vaikuttaa? Ja jos vaikuttaa niin voiko vain sitä vaihtaa suurempaan tjms.. Ainahan se on parempi jos saan käyttää vanhaa ahdinta. Se tarkoittaa, että säästin rahaa. Ja voin laittaa senkin kanteen.
Anton, ei oo rotolla mitattu. Vaasassa, en muista paikan nimee. Ei tullut 2.5 litraisesta kuin ~530 heppaa 1,7-1.8barilla.
Tervehdys!Työn alla on tässä Volvo 240 D24 ja ois turbotus eessä. Ahdin valinnasta vähän kyselisin..-12mm nestepää ja ahdonalainen syötönsäätö tulossa-cooler-vähän varmaan avartelen ja hiekkapuhaltelen kanavia.+ sachs sre kytkin...yms...lukemat pitäs saada +200hp/400NmGT32; imusiipi 47mm ja pakosiipi 54mm. AR 0,69. Tommonen ois suht edullisesti tarjolla (350€, uusi), mutta heräilee kuulemma vasta 3000 kieppeillä..ainakin vakiopakosarjalla.T3/T4 oon katellu, mut tahtoo olla niin harvassa niitä..tai no.. uutena tietysti mut tarkotus ois saada tuohon 400 € turbo (hukkaportilla)uudet, vähän käytetyt ja huolletut kelpaa..Kertokaa vinkkejänne.
Oleellisimpaan kyssäriin jäi vastaamatta. Eli mitä se isompi kompurakotelo vaikuttaa, tuossahan tuli vasta vaihtoehdot, mitä siihen "sovinnolla" sopii.
GT32; imusiipi 47mm ja pakosiipi 54mm. AR 0,69. Tommonen ois suht edullisesti tarjolla (350€, uusi), mutta heräilee kuulemma vasta 3000 kieppeillä..ainakin vakiopakosarjalla.
Höh, mä jo olin täällä fiiliksessä, että tulis jotain muuta ku hattudataa.
Anteeksi maalaisuuteni, tässä käyrät. Vihreä käyrä 14 pesällä, punainen 16 pesällä. Ei muita muutoksia. Ei varmaankaan oo kovinkaan väärin jos sanon että herääminen parani 400-500rpm ?
Jos kompurakotelo on julmetun pieni, se ei kyllä ole T04E. Pakopuoli voi olla. Joka tapauksessa 400 pätkähtänee rikki tuollakin.Kyllähän kaikki aina toimii missä tahansa, mutta onko se hyvä, onkin toinen juttu.Mä ehdottaisin tuohon MP R545-2:sta tai jotain hx35 asiaa. Ensin mainittu on edistyksellisempi.
Metästät sinne vaikka jonkun 18T mitsun 7 pesällä. Voi olla 16T tai 15G. Luulis sopivan budjettiin. Käyttöominaisuuksia kuitenkin haet tässä?
Kyllä HX35 on aika pieni ahdin yli 450 hevosvoimaiseen 2.5-litraiseen vinokoneeseen, jossa halutaan potentiaalia vielä jättää reserviin.Omassa 2.3-litraisessa (joskin huonommalla 8v-kannella varustetussa) oli HX35 #12-pesällä ja sehän meni aivan tukkoon. 1.5 bar ahtopaineilla pakopaineet huiteli reilusti yli ahtojen ja pakotti hukkaportin auki vaikka olisi mitä tehnyt.Tehot tämä rajoitti jonnekin reiluun 350 hevosvoimaan.
Ei tainnu olla ennakot ja mokot ihan kuosissa.