Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S60 2.4 170HP automaattilaatiko öljyt

  • 36 Vastauksia
  • 12014 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: S60 2.4 170HP automaattilaatiko öljyt
« Vastaus #30 : 24.09.2015, 09:56:35 »
Hienoa. Bilia heittää tuon softan Essential huollon yhteydessä sisään. Pisteet kotiin meni tästä heille.  :)
Tarkensivat vielä, että ne ovat omat softansa.

Siis juuri näin sen pitikin mennä. Hyvä juttu. :tykkää:

EDIT: sen verran toki vielä lisään, että välttämättä tuo NC:n poisto ei tee mitään kovin radikaalia muutosta laatikkoon. Plus että vikoja se ei tietenkään korjaa. Omasta ajotyylistä ja laatikon kunnosta muuten riippuu paljon, kuinka suuri vaikutus tuolla on.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2015, 09:58:30 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Petsku73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 170HP automaattilaatiko öljyt
« Vastaus #31 : 24.09.2015, 10:06:51 »
Ei se tietenkään korjaa. Mutta isoin ongelma tuossa kotterossa on se, että valoista lähdettäessä kestää, ennenkuin vaihde kytkeytyy, ja D asennossa laitos myös humppaa eestaas, aivan kuin vaihde kytkeytyisi vapaalle ja takaisin ajoittain. Vaihdot on todella siistejä, ja voisi sanoa, että jos kiihdyttää ihan normaalisti, ei tuossa niitä välttämättä huomaa. Vaihdot on nopeita ja pehmeitä. Eli mitään isompaa vikaa siellä ei vielä ehkä toivottavasti ole. :)

Poissa Kakspuoltee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 170HP automaattilaatiko öljyt
« Vastaus #32 : 02.10.2015, 15:40:56 »
Kysytääs täällä kun liittyy aihetta hipoen. Kyseessä 2.5t -07 5v geartonic johonka siis öljyt vaihdettu hiljattain. Vaihto ei vaikuttanut laatikon toimintaan mitenkään joka sinänsä on hyvä asia.

Kysymys kuuluu voiko tuota 5v geartronicia sopeuttaa/uudelleenohjelmoida tms jotta sen saisi vaihtamaan pehmeämmin?

Välillä vaihdot on pehmeitä, mutta välillä vaihto tapahtuu nopeasti töksähtäen. Sateisilla keleillä tuntuisi toimivan paremmin  :idiot2: Täyskaasulla tai lähellä sitä vaihdot on aina pehmeät, nopeat muttei luistavat. Ikään kuin laatikko vaihtaisi kevyelläkin kuormalla niinkuin ajettaisiin täyskaasulla. Voiko tuon aiheuttaa joku anturi jos moottori saa esim. väärää tietoa kuormituksesta? MAF? Lambat? joku muu anturi? Vikakoodit luettu, ei löytynyt. Laatikko resetoitu Volvolla, ei vaikutusta. Eivät tienneet sopeutuksesta mitään.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60 2.4 170HP automaattilaatiko öljyt
« Vastaus #33 : 02.10.2015, 18:13:18 »
Olis taas pitänyt jättää tämäkin ketju lukematta, nyt saa taas arpoa tukisiko paikallisia yrittäjiä ja metsästäisi 20l atf320:iä tai fluid e:tä (koska aw50-42) ja maksaisi tuplasti vai laittaisko kotisohvalta tilauksen menemään ulkomaille ja säästäis vaivan lisäks vielä vähän rahaakin...

Kysytääs täällä kun liittyy aihetta hipoen. Kyseessä 2.5t -07 5v geartonic johonka siis öljyt vaihdettu hiljattain. Vaihto ei vaikuttanut laatikon toimintaan mitenkään joka sinänsä on hyvä asia.

Kysymys kuuluu voiko tuota 5v geartronicia sopeuttaa/uudelleenohjelmoida tms jotta sen saisi vaihtamaan pehmeämmin?

Välillä vaihdot on pehmeitä, mutta välillä vaihto tapahtuu nopeasti töksähtäen. Sateisilla keleillä tuntuisi toimivan paremmin  :idiot2: Täyskaasulla tai lähellä sitä vaihdot on aina pehmeät, nopeat muttei luistavat. Ikään kuin laatikko vaihtaisi kevyelläkin kuormalla niinkuin ajettaisiin täyskaasulla. Voiko tuon aiheuttaa joku anturi jos moottori saa esim. väärää tietoa kuormituksesta? MAF? Lambat? joku muu anturi? Vikakoodit luettu, ei löytynyt. Laatikko resetoitu Volvolla, ei vaikutusta. Eivät tienneet sopeutuksesta mitään.

Oliko tuo "resetointi" vain vikailmoituksia koskeva, vai tyhjennettiinkö laatikon muistista opittu vaihtamiskaava?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Kakspuoltee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 170HP automaattilaatiko öljyt
« Vastaus #34 : 02.10.2015, 20:36:57 »
Oliko tuo "resetointi" vain vikailmoituksia koskeva, vai tyhjennettiinkö laatikon muistista opittu vaihtamiskaava?

Tämä onkin hyvä kysymys. En tiedä. Olisi pitänyt haastatella ihan sitä asentajaa, kun nyt vain pyysin tarkistamaan viat ja nollaamaan laatikon siinä tiskillä. Testasihan tuo asentaja sen kuulemma pienellä lenkillä resetoinnin jälkeen ja "normaalisti" toimi silloin. Ei se laatikko kuitenkaan muuttunut mitenkään joten tuskin sieltä mitään vaihtamiskaavaa nollattiin.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60 2.4 170HP automaattilaatiko öljyt
« Vastaus #35 : 03.10.2015, 11:19:51 »
Tämä onkin hyvä kysymys. En tiedä. Olisi pitänyt haastatella ihan sitä asentajaa, kun nyt vain pyysin tarkistamaan viat ja nollaamaan laatikon siinä tiskillä. Testasihan tuo asentaja sen kuulemma pienellä lenkillä resetoinnin jälkeen ja "normaalisti" toimi silloin. Ei se laatikko kuitenkaan muuttunut mitenkään joten tuskin sieltä mitään vaihtamiskaavaa nollattiin.

Ei kannata liikoja odotella siltä adaptaatiolta. Itse säästäisin sen rahan ja ajelisin menemään. Kannattaa muuten tarkistaa moottorintukien kunto. Itse vaihdoin kaikki tuet hiljattain ja ens alkuun en huomannut mitään vaikutusta mutta nyt kun kilsoja on jo takana niin on myönnettävä että vaihdot sujuvat hieman nätimmin. Tuet eivät ole ihan halpoja, alkuperäiset tuet ulkomailta reilu 500eur..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Petsku73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 2.4 170HP automaattilaatiko öljyt
« Vastaus #36 : 10.10.2015, 11:31:10 »
Vulva kävi eilen huollossa ja samalla tehtiin NC poisto. Nopealla testillä, laatikon toiminta parani entisestään. Valoissa ennen ollut humppaus kierroksissa D vaihteella katosi.
Vaihdot ylöspäin lähes huomaamattomia normaalikiihdytyksellä.
Alaspäin ajoittain tuo on hieman liian hidas mielestäni vaihtamaan, mutta ehkäpä sekin paranee kun kottero sopeutuu ajotyyliin. Eli jos esim lähestyn mutkaa, ja jarrutan. Siitä kun siirtyy kaasulle, niin laatikko vaihtaa pienemmälle vasta siinä kohtaa. Loogisesti mietittynä, tai oman ajatusmaailmani mukaan, sen pitäisi tapahtua paljon aiemmin.....

Ainiin. Sain hyvää palvelua Hertsikan Bilialla. Pisteet vetivät kotiin. Autokin oli pesty kaupan päälle. :)

 

KL-varaosat  Race.fi