KKD Motorsport  Samppasport

Slerbahuulen laukaus lumpioon +855

  • 758 Vastauksia
  • 97621 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8371
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon +855
« Vastaus #750 : 14.08.2019, 08:18:31 »
Mulla oli edellinen omistaja ostanut volvolta orkkis pakosarjan ja putkiston... luulen ihan rehellisesti että minun ei tartte omassa kasipätkässä murehtia pakoputkesta tuon auton elin aikana, varsinkin kun sillä ajetaan päivittäin.
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3973
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon +855
« Vastaus #751 : 14.08.2019, 09:11:49 »
Mulla oli edellinen omistaja ostanut volvolta orkkis pakosarjan ja putkiston... luulen ihan rehellisesti että minun ei tartte omassa kasipätkässä murehtia pakoputkesta tuon auton elin aikana, varsinkin kun sillä ajetaan päivittäin.
Hyvinkin todennäköistä. ;D
On muuten ihan kiitettävä summa rahaa saattanut vaihtaa omistajaa tuossa "huollossa". :idiot2:

Aeromotorsilla oli vuosi sitten pakosarjoja saatavilla. Muistaakseni  ~120-130€ olisi maksanut pakosarja joustoineen, mutta eipä ole ennää.
Onhan jouston asentaminen suoraan pakosarjaan ennen lambda-anturia hieman "hassu" (tämän ikäisissä autoissa), mutta nyt kun miettii, niin eipä välttämättä. Tuommoinen "joustosukka" löytyy melkein kaikista autoista sieltä pakoputken alkupäästä ja vaikka näitä on volvoistakin mennyt, niin aika vähän minusta. Kun alkaa miettimään, että tälläkin on ajettu jo yli 350tkm ja ikääkin on se 23 vuotta, niin siihen nähden tuo on kestänyt minusta hyvin.

Se joustohan rasittuu sitä vähemmän, mitä lähempänä se on moottorin kiertymisen akselia. Eli mitä lähempänä moottoria, sen parempi. 850:ssä se on todella lähellä, minkä vuoksi se varmaan vielä ei ole revennyt irti, vaikka se kuori-punos on jo kauttaaltaan irti.

Kuinka varovainen pitää näiden tinakoneiden kanssa olla pakosarjan irroituksen suhteen? Monelta olen kuullut, että ei muutaku irti vaan! Se vain, kun tuommoisia 23 vuotta tulikuumassa märkiintyneitä pultteja alkaa availemaan alumiinikannesta, on aina kylmä rinki **rseessä, että kuinka monta korkkaa/katkeaa. Tilaa siellä lienee ihan hienosti, jahka purkaa lämpösuojat edestä pois?
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2821
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon +855
« Vastaus #752 : 14.08.2019, 10:49:44 »
Kannattaa liottaa niitä auki kunnolla etukäteen, mulle peloteltiin korjaamolla.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1152
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon +855
« Vastaus #753 : 14.08.2019, 11:47:29 »
Kolmesta tai neljästä tinakoneesta oon irrottanu pakosarjan, helposti ovat lähteneet ilman korkkaamisia. Pari kappaletta noita 20-tappisen pakosarjoja olis miullakin tuolla tallissa joutilaana, en oo tosin ihan varma minkä kuntoisia ne oli. 10-tappiseen tilasin uuden tarvikepakosarjan skruvatilta, silloin kun vielä toimittivat Suomeen.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 965
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon +855
« Vastaus #754 : 14.08.2019, 14:29:01 »
Romppareilla näyttää olevan, mutta ovat hurjan näköisiä ja hintaisia.

https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Osat/Volvo/VOLVO-850/1991_1997/Pakokaasujärjestelmä/Pakosarja/Kaikki/
ent.142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nyk. AMAZON -70, 965 "nokkis" -92, V40 T4 -99.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1152
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon +855
« Vastaus #755 : 14.08.2019, 22:35:35 »
Jaa, noi minulla olevat olikin näköjään kartiotiivistyksellä eikä joustolla...





Kaksikin tuollaista sarjaa siis olisi ihan joutilaana. Niihin löytyy katitkin, jos vaikka haluaisit tehdä konversion. Jos olisi jollakin täälläpäin eli Lappeenrannassa käyntiä tai jotakin muuta kyytiä keksittävissä niin sais hakea ihan ilmaiseksi.

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3973
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon +855
« Vastaus #756 : 15.08.2019, 06:22:45 »
Eikös nuo ole 10V motista, missä on tuo kartio?

Näin olen ainakin kataloogeja läräämällä ymmärtänyt.
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1152
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon +855
« Vastaus #757 : 15.08.2019, 11:48:02 »
Vaikuttaa siltä, että noita on Volvomaisesti asenneltu ristiin miten sattuu... Ainakin minun 10-tappisessa on jousto-osa ja nelipulttilaippa, ja nuo kaksi kartiollista ovat 20-tappisista. Nehän tunnistaa mm. pakoaukon muodosta, joka toistuu pakosarjoissakin: 10V pyöreä, 20V ovaali.

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3973
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon +855
« Vastaus #758 : 15.08.2019, 12:41:03 »
Vaikuttaa siltä, että noita on Volvomaisesti asenneltu ristiin miten sattuu... Ainakin minun 10-tappisessa on jousto-osa ja nelipulttilaippa, ja nuo kaksi kartiollista ovat 20-tappisista. Nehän tunnistaa mm. pakoaukon muodosta, joka toistuu pakosarjoissakin: 10V pyöreä, 20V ovaali.
joo, minäkin sain tietooni aamulla, että olisi joutilaana kartiomallin pakosarja 20V:een.

Alkoi muuten polttoaineen paineentasaaja vuotamaan. Eli siis kalvokello, joka on suuttimien 1/2 välissä.

Burn it with FIRE! Kattotaan palaako. :D
« Viimeksi muokattu: 16.08.2019, 22:24:44 kirjoittanut Slerbahuuli »
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

 

KKD Motorsport  Samppasport