Samppasport  Futurez

TTL 960 Turbo. Edistyy hiljalleen.

  • 188 Vastauksia
  • 61970 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10033
  • Teiden tukko
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #90 : 13.01.2016, 07:26:04 »
Tulekko tuohon sitten vaijeri suoraan polkimelta? Jos näin, niin miettisin tuota välityssuhdetta toisenkin kerran :) Kaasu aukeaa alusta lähtien melkoisen nopeasti ja se tekee ajamisesta tökkivää. Tuo kiekko pitäisi saada akselille epäkeskeisesti, niin läppä aukeaisi aluksi hitaammin ja isommilla avautumilla nopeammin.

Toki jos ajelee kuin Bamse konsanaan, niin eihän siinä sitten muuta, kuin pitää vaan huolen, että kierrostenrajoitin toimii :idiot2:

Tämä vinkki täytyy pitää Mieletmssä tulevaa imusarjaa silmälläpitäen. -H- Siis tuon kaasuläpän suhteen.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #91 : 13.01.2016, 10:34:10 »
Toisinaa saa soveltaa kun ei ole kaikkia tarvittavia vehkeitä.  :)

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #92 : 13.01.2016, 14:58:21 »
Mä tein kanssa töissä vastaavia osia akkuporakoneella ja nauhahiomakoneella. O0  :D Ei ole liki 40 vuoden aikana sorvia ilmestynyt tähän taloon, niin joutuu soveltamaan.  >:(

Itsehän "lyhensin" etuiskaria samalla tavalla. Sorvi on kyllä käytössä, mutta mallia porkkana niin ei tuo iskari mahtunut siihen  :D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #93 : 13.01.2016, 18:37:51 »
Jos meinaat voimansiirron osalta niin pitänee varmaan tuo t5 valurauta vp ja sre kytkin korvata esim. Blingfactoryn teräspyörällä. Paineasetelmaksi siihen sais vaikka -765 m5 asetelman ja t5 sintteri. Meinasin siis alkuun yrittää m90 sutturoida.
Koneistuttaa siihen vakioon vitosen vauhtipyörään pulttijaon ja upotuksen -765 asetelmalle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #94 : 13.01.2016, 21:03:48 »
Onnistuu niinkin, teräs vp ei ehkä tule niin todennäköisesti tunnelin läpi. Vaikkakin sorvaamaton vakio kestänee luistamista aika pitkään ennen kuin halkeaa läpi asti.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2016, 21:33:42 kirjoittanut TTL »

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #95 : 14.01.2016, 14:39:09 »
Eikös kytkin normaalisti valita sen mukaan, ettei ylimääräistä luistoa tule ??? En näe ongelmaa vakio vp:n käytössä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #96 : 14.01.2016, 14:45:30 »
Taitaa jokin muu pettää ennen vauhtipyörää/kytkintä :)


Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #97 : 14.01.2016, 20:33:21 »
Juu emmä meinannutkaan että pitäs saaha sopivasti luistava kytkin sulakkeeksi.  ;D Lähinnä mahdollista luistoa jos tapahtuu, ettei tule valurautavp silmille sieltä.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #98 : 17.01.2016, 23:27:33 »
Imusarja pienenty jonkun verta ensimmäisestä visiosta. Lopullinen muoto alkaa hahmottua.



Kaasuläppä tulee turhan pitkälle, mutta menettelee. Kun saa coolerin niin näkee minkälainen käyrä pitää ahtoputkesta tehdä.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #99 : 18.01.2016, 10:15:38 »
Miksi eri mittaiset runnerit?

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #100 : 18.01.2016, 12:24:29 »
Tilaa oli pakko tehdä vähän eteen jatkamalla putkia.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #101 : 31.01.2016, 20:42:31 »
Ja sama kikkare liimattuna kutakuinkin kasaan.


Tälläkertaa kone oli parhaimmistoa, vaan ikinä ennen en ole alumiinia hitsannu. Tämä voi paikoitellen näkyä saumoissa  ;D

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6194
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #102 : 02.02.2016, 12:50:14 »
Onko kuristukselle jokin syy?
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw G31 530e LCi M-Sport 2021 (Käyttis)

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #103 : 02.02.2016, 19:58:48 »
Kuristuksella tarkoitat kartiota kaasuläpän kiinnikelaipan takana?
Kaasuläpän rungon koko vaikutti moisen kuristuksen tekoon. Ahtoputket tulossa pienemmät kuin tuo imusarjan pyöreä muoto, joten siinä kansa tulossa lisää kuristusta.  ;D

Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #104 : 03.02.2016, 15:54:33 »
Tämän näköinen ahdin tulossa.  Ei mitään super hienoa tekniikkaa, pelkästään billetti kompurasiipi ja NTN keraaminen kuulalaakerointi.



Onko kukaan käyttänyt lohkossa pakopuolelta imupuolelle poikittain menevää öljykanava aihiota? Tämän saa siis porattua auki pitkällä terällä imusarjan puolelle kanteen nousevaan öljykanavaan. Tuosta saisi ahtimelle öljytulon kätevästi. Ei tartteis suodatinjalalta haarottaa.

Volvo 960 2.5 -95

 

Autoracing  KL-varaosat