KL-varaosat  Race.fi

TTL 960 Turbo. Edistyy hiljalleen.

  • 188 Vastauksia
  • 61850 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #75 : 07.01.2016, 19:25:19 »
Totta sekin  ;D
Ite käytin perääkin poissa toistamiseen sillon, kun vaihtelin iskareita. Tuli nakattua se lehtijousi välistä pois. Joku syy jos pitää keksiä niin hiukan helpompi ainakin niputtaa ilman. Omasta komposiittijousesta oli myös pitkittäin yksi kulma halennu irti. Katsastuksessa kerran mainihti että sais uuden vaihtaa, joten se on nyt poissa silmistä poissa mielestä.

Tuo lisätuki lehtijousesta voi pitää paikkaansakkin. Voi olla kylläkin että halkee joku paikka ilmankin, sen verta elää kori jäykemmällä alustalla äänistä päätellen.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #76 : 09.01.2016, 13:52:47 »
Tulipa koneistettua viimesenpäälle vehkeillä kierreholkki.  :D

Meinasin laittaa vakio kaasuläpän tulevaan imusarjaan, koska tps on valmiina näppärästi. Tuskimpa muutenkaan on pahin pullonkaula vakio läpästä tulossa.
Noh, vakionahan kaasuläppää kääntää vipu, minkä toinenpää on siinä kolmen kiekon hässäkässä etäämpänä. Sitte tuumin sen kiekkopaketin jäävän ylimääräiseksi, jotenka pitäsi saaha vaijeri suoraan kaasuläpälle kiinni.

Vaijerikiekko nipusta irti ja hahmottelemaan, miten sen saisi integroitua kaasuläppään. Akseli sen verta lyhyt kaasuläpässä, ettei yltänyt suorilla läpi.


Noh hetken aikaa katellessa hoksasin, miten pitkästä mutterista saa porakoneella ja rälläkällä kätevästi sorvattua tarvittavan kääkäleen. Ite koneistuksesta ei tullu otettua kuvaa, kun oli jo kädet täynnä.


Valmiina


Turhaan ne koneistamot sorveja investoi, kun saman voi hoitaa porakoneella ja rälläkällä.  :2funny:

Lisäksi pakosarjan laippa tuli oijottua hitsauksen jälkeen. Kanavaharvasta ja terässutilaikasta tuli tehtyä harja, millä sai varmistettua ettei hitsauksesta tullutta kuonaa jää sisäpuolelle pakosarjaan.  ( kuvat unohtu )
Joku maali tuli kans vetästyä pintaan ettei nyt välillä ruostu. Palaa kummiskin käytössä pois. Vielä kun tulee lämpönauhaa postissa, niin käärii ympärille. Myös keraamipinnoitetta mietin, vaan ei tullu tuosta sarjasta oikein mieluinen niin jätän pinnoitushommat seuraavaan pakosarjaan.


Myös ahtimelle vesiletkulähdöt liimasin tuohon alkuperäiseen vesiputkirakennelmaan. Koitin vakoilla räjäytyskuvista, miten on esim. T6 sessa tehtaalta lähtiessään tehty nuo letkulähöt. Eipä ne sen kummemin ollu sijoitettu siinäkään. Vähäsen hiekkaa + maalia niskaan ja odottelemaan tulevaa asennusta.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #77 : 09.01.2016, 18:23:35 »
Vakio kaasuläppä riittää ainakin 800hv asti, todennäköisesti reilusti pidemmällekin :) Samaa vikaa vakiossa imusarjassakin tosin...

Jääkö miten tilaa vielä rassata pakosarjan keskimmäiset mutterit auki kun paketti on autossa paikallaan?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa jjuty

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #78 : 09.01.2016, 18:38:54 »
Hienoa että muutkin alkaa ahtamaan näitä 960:siä, ite tuli tehtyä b6304:n turbotus tuossa viime kesänä ja hyvin rokkasi t16 mitsulla ja hiukan isommilla suuttimilla :) seuraava setuppi rakenteilla niin sen puolesta kyselen millä ohjauksella tämä tulee olemaan?

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #79 : 09.01.2016, 22:09:20 »
Muistelinkin, että olet ottanut suksen pois. Hyvä huomio nuo todetut rasitukset koriin, eli itse ainakin pidän komposiitista kiinni, toki hiottuna.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6616
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #80 : 09.01.2016, 22:18:01 »
Valmiina(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tulekko tuohon sitten vaijeri suoraan polkimelta? Jos näin, niin miettisin tuota välityssuhdetta toisenkin kerran :) Kaasu aukeaa alusta lähtien melkoisen nopeasti ja se tekee ajamisesta tökkivää. Tuo kiekko pitäisi saada akselille epäkeskeisesti, niin läppä aukeaisi aluksi hitaammin ja isommilla avautumilla nopeammin.

Toki jos ajelee kuin Bamse konsanaan, niin eihän siinä sitten muuta, kuin pitää vaan huolen, että kierrostenrajoitin toimii :idiot2:

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #81 : 09.01.2016, 23:46:57 »
Äsken olin dp:tä ja hukkaportinputkea mallailemassa ja tuli samalla kokeiltua vielä kerran nuo hankaleiden kohtien mutterit pakosarjaan. Kyllä ne sinne saa ja vielä yllättävän pienellä noitumisella vaikka huonolle voi kuvissa äkkiseltään näytästää. Ei vaan passaa ekana laittaissa julistaa tyyliin: voi ***** että on jyrgeni suunnitellu, tämä on niin made in germany.  ;D

Tuota kaasuläpän välitystä puntaroin itekkin tehdessä. Voi tosiaan tulla turhan terävä kaasusta, mutta sempä näkee käytössä sitten. Voi olla totuttelu kysymys myös. Epäkeskokiekon valmistus ei sinänsä älytön rasti olisi, jos vaikka varalle tekisi.

Ohjaukseksi en ole vielä hankkinut mitään, mutta aika varmaksi voin sanoa megan tulevan. Kovasti kiinnostaa perehtyä enempi moottorinohjaukseen. Mega on sitä varten lähtöjään keksitty, jotenka on aika helppo valinta.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #82 : 11.01.2016, 07:58:51 »
Toimii kuulema toi vakio ohjaus huonosti ahtojen kanssa (oliko ennakot vähän liian kovat). On nähty myös megan myötä hyviä polttoaine kulutuslukemia, eli varmaan ihan fiksua siirtyä johonkin ohjelmoitavaan jos meinaa vähänkään enemmän virittää

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #83 : 11.01.2016, 21:44:00 »
Joo vakiosta on jokatapauksessa siirryttävä pois. Monella moottorinohjauksista kiinnostuneilla varmasti käy mielessä, miten mukava olis päästä alkuperäiseen ohjaukseen kunnolla käsiksi. Valmis johtosarja, anturit eli kaikki tarvittava. Aika halvalla tarjolla alkuperäisiä boxeja purkuautoista kun kukaan ei halua. Toisella puolella puntarointia painaa kummiskin älytön tutkimustyönmäärä, minkä takia hommasta tulee monen mielestä kannattamatonta. Itselle löytyy varmasti tarpeeksi haasteita jo megasta niin ei tarvihe moista asiaa pitkään miettiä.  ;D

Volvo 960 2.5 -95

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #84 : 11.01.2016, 21:58:47 »
Joo vakiosta on jokatapauksessa siirryttävä pois. Monella moottorinohjauksista kiinnostuneilla varmasti käy mielessä, miten mukava olis päästä alkuperäiseen ohjaukseen kunnolla käsiksi. Valmis johtosarja, anturit eli kaikki tarvittava. Aika halvalla tarjolla alkuperäisiä boxeja purkuautoista kun kukaan ei halua. Toisella puolella puntarointia painaa kummiskin älytön tutkimustyönmäärä, minkä takia hommasta tulee monen mielestä kannattamatonta. Itselle löytyy varmasti tarpeeksi haasteita jo megasta niin ei tarvihe moista asiaa pitkään miettiä.  ;D

Joskus kattelin tota vakio motronikkia niin kyllä niillä jengi ahtaa ulkomailla. Joku 540 bemarin immu käy "suoraan" kun muuttaa kartat. Sittenhän se on vaan suuttimien skaalaus, bensa ja sytkäkartat kohdalleen.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #85 : 11.01.2016, 22:10:23 »
Vetäset vain aluksi motronicilla, ahtoja max0,4 ja t6 suuttimet. Noilla irtoaa semmonen 260hv, lankkuhan näitä on rakennellut ja aika monta otsikkoa on foorumille tullut säännösten muututtua :)

Kaikki siis vakio 2,5 osilla, paitsi suuttimet/turbo ja 14-15sek vartille. Se on jo aika reipasta menoa?
Ei varmaan 98:lla, mutta E85:lla

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #86 : 12.01.2016, 19:02:17 »
Sanotaanko että tehotavoite on jonkun verta enempi. Saa nähä mitä tulee kun joskus nippuun saa. Voi olla että tuo 68 pako/ 84 kompura siivillä oleva aahdin alkaa ahdistamaan ensiksi. Onko muilla ollu minkä kokoisilla siivillä ahtimet isommilla tehoilla tinakutosessa?

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #87 : 12.01.2016, 20:01:24 »
Mites ajattelit tuon voiman siirtää tiehen?

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #88 : 12.01.2016, 20:41:53 »
Jos meinaat voimansiirron osalta niin pitänee varmaan tuo t5 valurauta vp ja sre kytkin korvata esim. Blingfactoryn teräspyörällä. Paineasetelmaksi siihen sais vaikka -765 m5 asetelman ja t5 sintteri. Meinasin siis alkuun yrittää m90 sutturoida. Koneen osat kummiskin jonkun verran kustantaa niin ei tarvihe kaikkea kerralla hommata. Vakio periä ja vetareita on jonkun verran varalla. Näillä näkymin ei ole intressiä ottaa liimoilla lähtöjä, joten luulen että katurenkailla ei koidu perä tai vetarit ongelmaksi. Yhen vetoakselin oon saanut poikki, vaan sekin oli rikkoutuneen nivelen sokan syy, nivel ei siis ollut kunnolla akselilla. Lukko on ollu jo useamman vuoden kokonaan ilman vastapainoa, pelaa omasta mielestä ihan hyvin. Pysyy lukossa vaikka pumppaa kaasua, mutta kummiskin mukavempi, kuin kemppilukko.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10030
  • Teiden tukko
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #89 : 13.01.2016, 07:24:10 »
Tulipa koneistettua viimesenpäälle vehkeillä kierreholkki.  :D

Noh hetken aikaa katellessa hoksasin, miten pitkästä mutterista saa porakoneella ja rälläkällä kätevästi sorvattua tarvittavan kääkäleen. Ite koneistuksesta ei tullu otettua kuvaa, kun oli jo kädet täynnä.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mä tein kanssa töissä vastaavia osia akkuporakoneella ja nauhahiomakoneella. O0  :D Ei ole liki 40 vuoden aikana sorvia ilmestynyt tähän taloon, niin joutuu soveltamaan.  >:(
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Autoracing  KL-varaosat