Hyvä juttu. Tosin näistä ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä.
Viat voivat olla vanhan abs-yksikön ajalta, ellei ole silloin muistia nollattu?
Nyt jos alkaa ABS-valo loimottaa taulussa vielä niin sitten uudestaan lukuun.
Se kertoo todellisen vian järjestelmässä.
Jos ABS-valo ei syty herätevirtojen yhteydessä ja aina läimäys mittaristoon sytyttää kuitenkin valon niin
tästähän voi maalaisjärjellä jo päätellä, että mittaristossa tinaukset/komponentit epäkunnossa vai mitä?
Vanhan mittariston tinauksesta ei kannata maksaa 150€.
Toinen asia on jos kolvi pysyy omissa käsissä ja osaa käyttää yleismittaria.
Käytettynä noita saa n. 60€ ja jopa edullisemminkin.
Kuitenkin kannattaa samalla uusia kaikki polttimot jos kerran sen raapaisee auki.
Mittaristoja on 850 sarjassa kahden eri valmistajan eli VDOn ja Yazakin mittaristoja.
Ylhäällä VDO, alhaalla Yazaki
http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/107/1969/58135544/ki-vdo-und-yazaki-003-3864812609432689820.jpgJos tähän päätyy, älä hommaa Turbollisen (T-5/R) mittaristoa, sillä näissä lisänä vielä ahtopainemittari.