Samppasport  Futurez

944turbo 300whp metsästys (kuvia lisäilty)

  • 97 Vastauksia
  • 38865 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #15 : 23.09.2015, 21:27:07 »

Monella on riittänyt pienemmätkin suuttimet, että kokeillaan nytten noilla ensiksi :D

Tällä hetkellä kun on vielä puolet polttoaineesta bensaa ja ahtopaineita ei vielä hirveästi (1.1bar), niin käy todella rikkaalla. :buck2: Hukkaportti tosiaan joku aivan surkea kun ahtopaineensäätimen tilalle laittaa pelkkää letkua niin ahtaa vain 0.5bar..

Epäilen suuresti kyllä suuttimien riittoa, mitä näitä muutaman viinakoneen nähnyt.

jos sun pakosarja ja turbo hehkuu niin varmaan on toi sytytys liian myöhäsellä ja siitä johtuu myös toi tehottomuus ?? ;) itellä e85 keitti jo tyhjäkäynnillä ollessa koska sytty myöhäsellä  ;D

Ilman syttylastua jo sen verran naulannut kone että syttymyöhäköt maksimissa ja rikastukset käytössä.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #16 : 24.09.2015, 11:30:49 »
jos sun pakosarja ja turbo hehkuu niin varmaan on toi sytytys liian myöhäsellä ja siitä johtuu myös toi tehottomuus ?? ;) itellä e85 keitti jo tyhjäkäynnillä ollessa koska sytty myöhäsellä  ;D

No pitääpä varman hankkia se syttylastu sitten seuraavaksi ???
Volvo 944 B230FT

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #17 : 25.09.2015, 06:39:38 »
No pitääpä varman hankkia se syttylastu sitten seuraavaksi ???
suosittelen laittamaan oikeat lastut purkkeihin ennen kun polet justrempatun  koneen paskaksi ::)
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #18 : 25.09.2015, 07:37:09 »
suosittelen laittamaan oikeat lastut purkkeihin ennen kun polet justrempatun  koneen paskaksi ::)

Niinhän se pitäisi  ;D
Volvo 944 B230FT

Poissa Possue

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #19 : 15.10.2015, 12:35:14 »
Ootko jo säädettävän panhardin tehny? Itelle pitäis väsätä, taino väsäyttää samanmoinen. Mietin vaan noita mittasuhteita. Paljonkohan siitä väliltä pitäis/kannattais sitä tankoa ottaa pois? Ja minkälainen kierretanko siinä kestää? 10.9 varmaan? Kerro kaikki mitä pitää tietää! :D
740 GLT B234F -89

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #20 : 16.10.2015, 08:41:18 »
Ootko jo säädettävän panhardin tehny? Itelle pitäis väsätä, taino väsäyttää samanmoinen. Mietin vaan noita mittasuhteita. Paljonkohan siitä väliltä pitäis/kannattais sitä tankoa ottaa pois? Ja minkälainen kierretanko siinä kestää? 10.9 varmaan? Kerro kaikki mitä pitää tietää! :D

En oo sitä vielä saanu tehtyä ::)
Joku täältä foorumilta semmosen kummiski on tehny, kun siitä sen idean varastin. Mut joo varmaa mahdollisimman paksu ja kestävä siitä olisi hyvä tehdä :P
Volvo 944 B230FT

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #21 : 16.10.2015, 15:54:31 »
Alustan osissa on hyvä muistaa sekin että aineen kovuus ei välttämättä ole aina hyvästä. Itse ainakin haluaisin että omatekoiset alustan osat tällin saadessaan mieluummin taipuu kuin katkeaa kerrasta. Esim. raskaiden perävaunujen aisan silmät ovat pehmeää rautaa juuri siksi että kärryn kaatuessa tms. ääritilanteessa antaa periksi eikä missään tapauksessa katkea. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #22 : 18.10.2015, 18:33:06 »
Alustan osissa on hyvä muistaa sekin että aineen kovuus ei välttämättä ole aina hyvästä. Itse ainakin haluaisin että omatekoiset alustan osat tällin saadessaan mieluummin taipuu kuin katkeaa kerrasta. Esim. raskaiden perävaunujen aisan silmät ovat pehmeää rautaa juuri siksi että kärryn kaatuessa tms. ääritilanteessa antaa periksi eikä missään tapauksessa katkea. ;)

Hyvä pointti! Eipä tullut itse mietittyäkään tuota :o
Volvo 944 B230FT

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #23 : 26.10.2015, 17:30:05 »
Pitkästä aikaa tännekki jaksaa kirjotella.
 Nyt on sytkä lastu ja hyvä polttoaine lastu, jota käyty "pari" kertaa säätämässä tonin luona :D Uusi cooleri myös asenneltu kiinni.
Tankissa noin 50/50 e85/95e10 ja oikein hyvin pelittää. Ahtoja semmonen 1.3 bar ja ihan suht hyvin vetää... välillä.
Elikkä vikana on semmoinen että välillä kun vedättää niin kuulostaa ja tuntuu kuin puhaltaisi puolet ilmoista johonkin pihalle? kaikki letkut tarkistettu yms.
ahtomittari kuitenkin imusarjassa ja näyttää normaalisti paineet. ja alakierroksilla tuntuu todella tukkoiselta.
Kuvia on paljon :D laitan myöhemmin taas.

EDIT. Letkuhan siellä kuitenkin vuoti...
« Viimeksi muokattu: 01.11.2015, 23:27:06 kirjoittanut Strömsö »
Volvo 944 B230FT

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #24 : 26.10.2015, 17:57:00 »
Tankissa noin 50/50 e85/95e10 ja oikein hyvin pelittää.
Saanko kysyä miksi tuommosella seoksella ajelet??  :)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #25 : 26.10.2015, 22:27:34 »
Saanko kysyä miksi tuommosella seoksella ajelet??  :)

No sanotaanko näin että ihan kokeilun vuoksi, jos siitä jotain hyötyä olisi :D
Ei viitsi näin kylmillä säillä ajella pelkällä e85.
Volvo 944 B230FT

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #26 : 26.10.2015, 22:30:32 »
Mitenköhän onnistuisi tuohon vakio pakosarjaan laittaa ulkoinen hukkaportti? Onko kellään kokemuksia? Vai pitääkö pakosarja laittaa uusiksi myös samalla.
On meinaan aika lailla ongelmia noiden ahtopaineiden kanssa, kun ei oikein saa säädettyä sopivaksi:p
Välillä piikkaa aivan liikaa ja sitten taas välillä ei ahda juuri mitään.
Käytössä siis säädettävä sisäinen hukkaportti ja turbosmartin ahtopaineen säädin.
Volvo 944 B230FT

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #27 : 27.10.2015, 09:00:58 »
Kyllähä se vaan kielii että asiat on päin veetä jos pitää latrata bensaa/viinaa..

Aika hankalaa siihe vakio sarjaan on saada ulkosta hukkista. Kerran näin kuvan ku oli hukkaportti (ulkone) hitsattu ahtimen pakopesään.
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #28 : 27.10.2015, 09:43:02 »
Kyllähä se vaan kielii että asiat on päin veetä jos pitää latrata bensaa/viinaa..

Aika hankalaa siihe vakio sarjaan on saada ulkosta hukkista. Kerran näin kuvan ku oli hukkaportti (ulkone) hitsattu ahtimen pakopesään.

Eipä tuo polttoaine varmastikkaan vaikuta turbon oudosti käyttäytymiseen? Seokset suht hyvät, mitä nyt vieläkin vähän rikkaalla vetää. Pysyy käynnissä hyvin yms.
Volvo 944 B230FT

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #29 : 27.10.2015, 11:14:18 »
Eipä tuo polttoaine varmastikkaan vaikuta turbon oudosti käyttäytymiseen? Seokset suht hyvät, mitä nyt vieläkin vähän rikkaalla vetää. Pysyy käynnissä hyvin yms.

Kenenkäs valmistajan hukkiksen kello sulla on??
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

 

KL-varaosat  Race.fi