No mikä nyt enään on pahasti pielessä?
No siiis..
Kun haetaan tehoja niin niitä
EI HAETA kiristämällä hukkiksen jousta. Tehoja haetaan optimoimalla autoa, eli käydään käymällä käsiksi auton ECU:n polttoainekarttoihin (sekä myös syttykarttoihin) ja muuttamalla sieltä osakuormia eri osa-alueilta, jolloin mötöööri saa enemmän soppaa. Syttykarttoihin käsiksi käymällä määritellään milloin seos sytytetään, tällöin saadaan optimaalisin teho/vääntösuhde
Hukkiksen tarkoitus on suojata moottoria ylipaineelta ja siltä, että seos menee laihalle, jolloin pääsee mahdollisesti naulaamaan. Jos hukkiksen jousta kiristetään lisäpaineistuksen toivossa, niin kyllä, ahdot nousee (ja saattaa tulla jopa lisää tehoakin) mutta seos menee laihalle, koska moottori saa ilmaa enemmän suhteessa polttoaineeseen ja tuolloin kannattaa oikeasti rukoilla ettei pistiäinen tule kylään..

Hukkiksen jousen kiristys on sallittua siinä tilanteessa, kun kajotaan samalla myös polttoaine/syttykarttoihin, koska tällöin moottori saa
ENEMMÄN KAIKKIA SAMASSA SUHTEESSA