Carcom Oy  Elekma

944turbo 300whp metsästys (kuvia lisäilty)

  • 97 Vastauksia
  • 41048 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #45 : 28.10.2015, 16:23:48 »
Vielä yks juttu jäi mietityttämään onko kaikki muutokset tehty karttoihin ajamalla vai?  :)


Ei ole ajamalla tehty. Sehän varmaan paljon helpompaa olisikin :D
Volvo 944 B230FT

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #46 : 28.10.2015, 16:33:11 »


Ei ole ajamalla tehty. Sehän varmaan paljon helpompaa olisikin :D

Joo ei näin :facepalm:
 iha oikeasti kaikki muutokset tehdään ajamalla tai penkissä kukaan oikea säätäjä ei niitä kotisohvalla tee koskee aivan kaikkia moottorinohjauksia.
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #47 : 29.10.2015, 15:57:45 »
jotenki samaa huttua kuuntelin kaverin merikontista kunnes lopulta antautu kansipahvi, oli syttölastuna XXX tekemä 16 valve missä ei sitte nakurikastus pelannu ollenkaa....
LH&ostrich

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #48 : 29.10.2015, 18:31:40 »
lopulta antautu kansipahvi, oli syttölastuna XXX tekemä 16 valve missä ei sitte nakurikastus pelannu ollenkaa....

Mitäs erikoista siinä on että kansipahvi pettää jos sen koneen päästää naulaamaan?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #49 : 29.10.2015, 19:09:55 »
Mitäs erikoista siinä on että kansipahvi pettää jos sen koneen päästää naulaamaan?
Eihän siinä olekkaan? Lähinnä vissiin oli vinkkinä auton omistajalle, että käy lastuntekijän luona nyt säädättämässä sen auton oikeasti säätöihin/ vaihtaa moottorinohjauksen ja hoitaa sen oikeasti säätöihin, ennenkuin käy vahinko.

Kukaan kuitenkaan huvikseen tuskin haluaa konettaan räjäyttää. :-\

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #50 : 29.10.2015, 19:29:53 »
Pääset pian sanomaan "ei mennyt niinkuin strömsössä".

Älä polje kaasua ennenkuin saat lastun joka toimii tai vaihdat moottorinohjauksen. Tää on jotenkin tutun kuuloista... Tonin lastu ja "vetää hienosti välillä" :facepalm:

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2264
  • Muoviämpäri
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #51 : 29.10.2015, 19:39:29 »
Jos saat sen lastun edes jossain vaiheessa kuntoon, lopeta se polttoaineen sekottelu, ei ainakaan helpota yhtään sitä lastun tekoa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #52 : 29.10.2015, 19:53:08 »
Melkein suosittelisin sen jännitemittarin asentamista EZK-LH boksien välille nakutuksen "juorupiuhaan". Eli siihen piuhaan, millä EZK kertoo LH:lle nakutusta tapahtuvan.

Pikaisella hakemisella löysin vain tämmöisen listan:
EZ116K ohjausyksikön liittimen pinnien toiminnot.

1: Diaknostiikka pistokkeelle
2: Moottorinlämpötila-anturille
3: Lambda-valon ohjaus (jaettu LH:n kanssa, pinnin 22 kanssa) 12V = off, 0V = valopalaa
4: Nakutustiedon lähtö LH:n pinnaan 28. 12V = esisytytys, ~7V = stabiili, 0V = nakutus
5: 12v jatkuva jännite
6: 12v jännite, virtalukolta.
7: Tyhjäkäyntikytkimeltä kaasuläppältä.
8: Kuormitustieto LH:lta, pinnasta 25.
9: ?
10: Asentotunnistimen signaali (kutsutaan virheellisesti myös YKK-anturiksi).
11: Asentotunnistimen suojamaadoitus.
12: Nakutustunnistin anturin maadoitus
13: Nakutustunnistin anturin signaali
14: ERG venttiilin maadoitus
15: EGR, Ohjaus
16: Sytytyspääteasteen ohjaus
17: Moottorin nopeustieto. 6.5V starttaus, >8 tyhjäkäynti
18: Sytytysennakon kiinteä säätö: 5v- off, Maadoitettu=kytketty
19: Sytytysennakon kiinteä säätö: 5v- off, Maadoitettu=kytketty
20: Signaalimaadoitusjohdin moottorille
21: Sytytysennakon kiinteä säätö: 5v- off, Maadoitettu=kytketty (varmistamaton)
22: EGR, lämpötila-anturi
23: ?
24: ?
25: ?

Viisaammat osannevat kertoa tarkemmin, miten ja mihin johtoon se yleismittari/jännitemittari kannattaa asentaa. Kuitenkin olisi melko halpa tapa varmistaa, tapahtuuko nyt moottorissasi nakutusta vaiko ei.


EDIT!:
Tämä ei koske sitten 208-biniä (16-tappisen). Joka ei osaa lisää leipää pyytää LH:lta!
« Viimeksi muokattu: 29.10.2015, 19:56:38 kirjoittanut Slerbahuuli »

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #53 : 29.10.2015, 20:19:21 »
jotenki samaa huttua kuuntelin kaverin merikontista kunnes lopulta antautu kansipahvi, oli syttölastuna XXX tekemä 16 valve missä ei sitte nakurikastus pelannu ollenkaa....
niin, juurikin tuota meinasin että jos lastut sinnepäin ja poletaan ku vierasta sikaa nii kyllä se viisain antautuu, tässä nyt näyttää nakurikastus pelaavan, vaan on niitä ollu lastuja missä se ei toimi.  kytke tosiaan tuo jännitemittari niin näet sen nakun ettei tuu ylläriä.

LH&ostrich

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #54 : 29.10.2015, 20:44:17 »
Pääset pian sanomaan "ei mennyt niinkuin strömsössä".

Älä polje kaasua ennenkuin saat lastun joka toimii tai vaihdat moottorinohjauksen. Tää on jotenkin tutun kuuloista... Tonin lastu ja "vetää hienosti välillä" :facepalm:

Ja tästä syystä... Seurantaan! :nälkä:
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Niilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #55 : 29.10.2015, 22:01:27 »
Kun tuosta jännitemittarista tuli puhetta, niin LH:n säätötopicissa oli tosiaan tällainenkin kirjoitus.

Testailimpa tuossa tälläistä kytkentää, joka on vedetty niin KISS-periaatteella, ettei sitä pysty enää yksinkertaistamaan.



Palikan idea on sytyttää ledi kun LH tekee nakutusrikastusta EZK:n käskemänä.

Kytkentä on helppo, eli tuo +12V kytketään EZK:n virtalukolta tulevaan plussaan ja tuo VSS pinni kytketään siihen EZK:n harmaa-punaiseen piuhaan (nakutusrikastuksen ohjaus).

Toiminta on yksinkertaista. Heti kun nakutusrikastuspinnin jännite laskee alle 4,7V jännitteeseen, niin ledi syttyy.
EZK pitää nakurikastuksen niin pitkään päällä sen alettua, kunnes LH:lta tulee tieto siitä, että moottorin kuormitusta on laskettu voimakkaasti (kaasu höllätty).

Kun virrat laittaa päälle, ledi syttyy ja jää palamaan. Startin aikana ledi tulee vilkkumaan koneen kierroslukua vastaavalla pulssisuhteella, kunnes moottori käy LH:n mielestä.

Seuraavan kerran startin jälkeen ledi syttyy naktusrikastuksessa tai moottorin sammuessa.

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #56 : 30.10.2015, 23:19:20 »
Pikaisesti luin topicin ja ihan rehellisesti: nyt ollaan menossa peräreikä edellä puuhun notta rutina käy..
Älä hyvä mies särje silkkaa tyhmyyttäsi moottoriasi!
Tässä vaiheessa kandee päättää teetkö autoa bensalle vai etanolille ja sen jälkeen valitsemaasi ainetta tankkiin ja auto säädettäväksi asiansa osaavalle taholle.
Tuommoinen yltiöpäinen polttoaineen sekoittelu ja hukkiksen virittely ei voi päätyä muuten kuin täystuhoon, tuhon mahdollisuus kun on näissä mahdollista vaikka tekisi kaiken "järkevästikkin".
Nuo kaikki ahtopuolen viritykset kuuseen ja perus rajapainevena ahtojen säätöä varten, toimii.

Ja kyllä: ei tule tuota otsikon 300whp tällä sähläämistasolla. Asioohin kannattaa hieman paneutua ja etsiä tietoa ennenkuin tekee ja kokeilee vailla ymmärrystä asiaan.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2015, 23:22:29 kirjoittanut ipijee »

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #57 : 31.10.2015, 15:31:04 »
Nyt vaihdettu paremmat klemmarit ahtoputkiin ja parempi bypass...
Enää ei tunnu siltä että "puhaltaisi ohi" ja vetää ihan hyvin. Ahtoja aika lailla tasan 1bar ja tankissa pelkkää re85. Toimii paremmin taas, seokset vähän yli 10 täys kaasulla vedettäessä.
Pysyy tyhjäkäynnillä ja ei sammu valoihin yms mitään muutakaan, eli ei tämä nyt ihan maailman huonoimminkaan toimi :)

Talven aikana olisi ehkä tarkoitus hankkia uusi pakosarja ja ulkoinen hukkaportti niin saisi enemmän ahtoja.

Mites on, voiko 2.5tuuman loppuputki ahdistaa näillä tehoilla vai antaako olla vaan? :D
Volvo 944 B230FT

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #58 : 31.10.2015, 16:31:02 »
Nyt vaihdettu paremmat klemmarit ahtoputkiin ja parempi bypass...
Enää ei tunnu siltä että "puhaltaisi ohi" ja vetää ihan hyvin. Ahtoja aika lailla tasan 1bar ja tankissa pelkkää re85. Toimii paremmin taas, seokset vähän yli 10 täys kaasulla vedettäessä.
Pysyy tyhjäkäynnillä ja ei sammu valoihin yms mitään muutakaan, eli ei tämä nyt ihan maailman huonoimminkaan toimi :)

Talven aikana olisi ehkä tarkoitus hankkia uusi pakosarja ja ulkoinen hukkaportti niin saisi enemmän ahtoja.

Mites on, voiko 2.5tuuman loppuputki ahdistaa näillä tehoilla vai antaako olla vaan? :D

Lisää ahtoja, ei niitä moottoreita tarvitse säätää.  ;D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #59 : 31.10.2015, 16:51:19 »
Mites on, voiko 2.5tuuman loppuputki ahdistaa näillä tehoilla vai antaako olla vaan? :D

Taitaa olla vähän tapauskohtaista mutten usko että ahdistaa
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy