Moro,
ostin ensimmäiseksi autoksi s40:sen tuossa vuosi sitten keväällä. En autoista ollut vielä silloin pahemmin kiinnostunut tai takavetosista, kunhan pystyi vaan liikkumaan pisteestä A pisteeseen B

Mutta joo, ollut tämä auto yksi ongelmapesä. Lambda-valo palanut ostohetkestä asti ja viime syksyn katsastukseen lambda-anturin liittimet uusittiin jolla saatiin valo pimeäksi katsastukseen, ja yllätys yllätys meni läpi. Pari viikkoa katsastuksen jälkeen se taas alkoi palamaan mutta en pahemmin siitä välittänyt. Nyt keväällä kun lähdin pihasta ajamaan ei auto kiihtynyt enään. 60 vauhtiinkin kesti noin 20 sekuntia. Kauan vikaa etsittiin kunnes huomattiin että katalysaattorista oli kenno irronnut ja ajan mittaan pakokaasut pyörittänyt siitä pallon ja tukkinut putken

noh, uusi katalysaattori ja autohan taas pelitti. Nyt katsastukseen sitten piti alkaa lambda-anturi vaihtamaan ja jarruja jne pientä laittaan. Ekalla kerralla oli kaikki päästöarvot päin helvettiä. Putkesta löyty pari vuotokohtaa jotka tuttu korjaili. Nyt uudella kerralla suurin osa arvoista oli OK mutta vielä tyhjäkäynnillä HC-pitoisuus liian korkea (147 ppm, max on 100 ppm) ja CO-pitoisuus kierroksilla liian korkea (0.49%, max on 0.3%). Putki ei enään vuoda mistään niin osaatteko viisaammat sanoa mikä tässä voisi olla vikana? Ilmansuodatinta ei oo vaihdettu vähään aikaan, mutta voiko vaikuttaa? Ainoa mitä en oo vielä tehnyt.
Mutta tämä on kyllä ensimmäinen ja viimeinen vähäpäästöinen auto, tämmösillä viiti ajaa

onneksi tallilla oottelee 740-projekti
