KL-varaosat  Race.fi

1998 S80 T6 kaasupoljin

  • 5 Vastauksia
  • 3320 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa EnsioToisio

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
1998 S80 T6 kaasupoljin
« : 24.08.2015, 16:16:33 »
Hei,

Tuoreena T6 omistajana sain muutaman vian kaupanpäälisiksi auton mukana.

Eli vikakoodit herjaa ilmamassa mittaria, veden lämpötilamittaria, ahtopaine anturia ja kaasupolkimen asennontunnistinta. Hetken aamulla googlattua tuota poljin hommaa löysin tämän kyseisen auton vanhan nettiauto ilmoituksen jossa oli mainittu sama polkimen aiheuttama vikavalojen palaminen ja tehohävikki.
Autosalvasta tilattuna 221€ ja biliasta 215€, 2 viikkoa tilausaika.
Mistähän mahtaisi löytyä nyt moinen esim. ulkomailta halvemmalla tai jos jollain sattuisi olemaan vaikka purkuauto pihalla niin voisin mokoman siitä vaikka ostaa pois jos ehjä on!
Mahtaako tuo olla kuinka mallikohtainen eli kävisikö esimerkiksi S80 2.9 vapaastihengittävästä kyseinen palikka?


Poissa EnsioToisio

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 1998 S80 T6 kaasupoljin
« Vastaus #1 : 24.08.2015, 19:48:28 »
30636003 numero löytyi palikasta kun sen verran irroitin sitä.
mistähän kannattaisi lähteä ettii uutta tilalle ku tämäkin taitaa olla vaihdettu koska oli vain 2 pultilla kiinni ja 3 pultin paikat olis kuitenkin!
Volvopartswebstore antoi taas ihan eri numeron tuolle s80 polkimelle (8622071) tuolla löytyy taas pelkästään s80 malliin!
« Viimeksi muokattu: 24.08.2015, 19:56:00 kirjoittanut EnsioToisio »

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2574
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: 1998 S80 T6 kaasupoljin
« Vastaus #2 : 24.08.2015, 21:04:19 »
Kyllä tuolla 3 alkavalla numerosarjalla näkyisi olevan kautta linjan samaa poljinta mallista riippumatta.

http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/OEM/30636003/
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: 1998 S80 T6 kaasupoljin
« Vastaus #3 : 24.08.2015, 22:44:39 »
Ota polkimen liitin irti, nollaa koodit ja käynnistä auto. Jos lopettaa noiden muiden herjaamiset, niin ongelma on polkimessa, muuten veikkaisin johtosarja vikaa.

Poissa EnsioToisio

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 1998 S80 T6 kaasupoljin
« Vastaus #4 : 26.08.2015, 22:19:21 »








Siinä olisi vikakoodeja mitä viikon aikana kertyi!
Eniten ihmetyttää tämä sanamuoto KOHTUUTON melkeinpä joka viassa.
Kaasupolkimen vaihdoin käytettyyn ajosta jääneestä  S80 volvosta tuolla 30636003 olevan polkimen, ei vaikutusta.
Mittariston diagnositiikan kautta sain nähdä että cruisen napit kyllä toimii vaan kun herjaa poljinta niin ei toimi enää.
MAF antaa arvoa livedataa kun seuraa, ahtopaine arvo muuttuu(hyvin vähän) kun paikallaan polkee.
Kaasupoljin näyttää 0-99% arvon kun painaa, silti herjaa.
Jännitteen syöttö 5V näytti kyllä 9.99V ja polkimeen mittasin navoista 5V,0V,8V,9V,10,5V ja 11,88V. Onko kellään käryä mitä sinne pitäisi tulla?
Osa vioista tulee nimikkeellä KATKONAINEN välillä mutta poistuu ja osa muuttuu JATKUVAKSI, esim. kaasupoljin, ahto ja maf.

Kovasti ihmetyttää myös vikakoodit: 9530 -Kaasupolkimen ASEMAANTURI; kohtuuton signaali(miksi ASEMA-anturi?)
                                                                   -Katkonainen
                                   
Vikakoodien poisto ja muuttuu:         958F -Kaasupolkimen ASEMAanturi; Kohtuuton signaali
                                                                   -Jatkuva

Myös tuo mietityttää, eikös näissä ole ollut tuota kaasuläppäkotelon vikaa aika paljonkin?
                                                          959F -Kaasuläpän ohjainyksikkö; virheellinen toiminto
                                                                   -Jatkuva
Eilis iltana 25.8.2015 aloin purkamaan tankista pumppua esiin takapenkin alta ja epäonneksi löysin luukun alta vain tasoanturin ja pumpulle menevät putket tankin sisältä(kyllä, tiedän nyt että se pumppu on apukuskin puolella takapenkin selkänojan alla), niitä siinä vetelin kevyesti ja tutkailin todeten klo 22:30 et nyt riittää ja romut kasaan kun aamulla soi taas kello aikasin. Tätä edelsi kotimatka kaverin hallilta joka kestää normaalisti n. 30min ja eilen se kesti reilu tunnin kun kitkutin tulemaan alta 1200 kierroksilla ja automaatilla.
Vaimo pääsi aamulla töihin ja vielä kotiinkin ilman kummempia ongelmia, kotiin päästyäni hyppäsin volvoon ja rälläsin kotinurkat läpi välillä antoi kunnolla mennä mutta useasti alkoi juuri 3000rpm kohdalla "röpöttämään" ja siitä ei mennyt yli. Antaa N-vaihde päällä nostaa kierrokset rajoittimeen, eilen nosti hetken ja alkoi yskimään tyhjäkäynnille asti. Polttoaine suodattimen ostin tänään uuden, huomenna yritän vaihtaa ja koitan löytää jostain mittarin letkulla jolla näkisi ajossa nuo bensan paineet, kun käynti oli eilen kotimatkalla niin epätasaista ja vaihtelevaa tulin siihen tulokseen että ei nuo vikakoodit tuollaista pelkästään tee! Epäilykseni on kova tuolla polttoaine puolella koska kun alkaa röpöttämään ei kuulu ylimääräisiä poks ääniä ilmanputsarista tai pakoputkesta joka viittaisi siihen että kipinä puuttuisi.

Jos jollain ollut vastaavaa vikaa niin KERTOKAA ihmeessä mitä auto teki ja millä siitä selvisi?


Poissa EnsioToisio

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 1998 S80 T6 kaasupoljin
« Vastaus #5 : 02.09.2015, 08:26:18 »
Pientä pöivitystä tilanteeseen, suurin käyntihäiriön ja röpötyksen aiheuttaja on tällä tietoa polttoainepumppu. Tilalle tulossa käytetystä toinen pumppu.  Mittarilla katottuna tyhjäkäynti oaine 3,5 bar mutta jo kierrosten nosto riitti paineen laskun 1 bariin. Ajossa sama homma ja pysähtyessä nosti taas 3,5bar, liikkeelle lähtö ja taas laski.

Vikakoodi puoleen sain sellaisia neuvoja että johtosarja liittimien läpikäynti ja kontaktin varmistus. Maadoitus/virta pisteiden tarkistus/puhdistus.

Infoilen taas kun homma edistyy!

 

Samppasport  Futurez