Autoracing  KL-varaosat

Just Another Amazon -69

  • 40 Vastauksia
  • 14325 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Just Another Amazon -69
« : 03.09.2015, 19:11:50 »
Tässä ensimmäisessä viestissä ompi tallennettuna ja jatkuvasti päivitettynä auton tiedot, nykyinen kokoonpano ja nykykunto sekä tulevaisuuden suunnitelmat. Alkuperäinen ensipostaus siirretty toisen viestin alkuun.

Merkki: Volvo
Malli: Amazon P131
Mallivuosi: S = 1969
Alkuperäinen tunnus: BZN-87 (edelleen käytössä, mustat kilvet)
Käyttöönotto: 24.09.1968
Valmistenumero: 315148
VIN: 131341-S/2600
Värikoodi: 99 (Medium blue / Mediterranean blue)
Sisustan väri/materiaali: 431-596 (Blue leatherette)
Special: 5370 = Radiator in steel for nordic market, 5577 = Door mirror for nordic market
Katsastettu: 24.9.2016 asti

Kori:
- Hitsattu joskus muutamia vuosia sitten vähän ympäriinsä
- 9 / 2015 penkkien kiinnikkeet hitsattu
- Etulokareissa sisälokasuojat olleet paikallaan varmaan uudesta asti koska moottoritila ja lamppujen taustat ei ruosteessa
- 9 / 2015 Tuulilasi käytetty irti, alanurkat hitsattu ja koko setti tiivistetty

Moottori: (ilmeisesti 9/2013-7/2015 omistaneen rakentama)
- B20, alunperin A
- Kampiakselin etu- ja takatiivisteet koneistettu ja vaihdettu stefoiksi
- Peltisarja (4-1, liekö Simons?, lambdamutteri hitsattu kollektoriin)
- 2x40mm Dellorto DHLA
- Lyhyet imusarjat
- Nokka vaihdettu (ei tietoa mikä?)
- Kansi työstetty (ilmeisesti 8/2012-9/2013 omistaneen toimesta?)
- Tankin etupuolella sähköinen bensapumppu (mäntämalli)
- Kaasarien edessä 90-asteen mutkat joiden päällä alkuperäset B20A suodattimet tuplana
- Persdyno kertoo että sielä on ainaki 120hv. Penkitellään kaasarien säädön merkeissä joskus tulevaisuudessa.


Voimansiirto, alusta ja jarrut:
- M40 vaihdelaatikko
- Amazonin perä, semmoinen kutina on että ois farkun välityksillä.
- Jarrutehostin poistettu käytöstä
- Edessä levyjarrut 4-mäntäsatuloilla, takana alkuperäinen akseli eli rumpujarrut, Kaikki hyvässä kunnossa eikä eroja leimalla 9/2015
- Jouset, iskarit yms nykytiedon mukaan alkuperäistä
- 10 / 2015 Vasemman ylätukivarren puslat uusittu, muutkin aika huonona jo
- 10 / 2015 Peräöljyt vaihdettu Motox 80W90

Sisusta:
- Mustat orkkikset ovipahvit
- Vihreät penkit, varmaan verhoilut uusittu joskus kun on aika hyvässä kunnossa
- Kuskinpenkin runkoon tehty hinausköydestä uusi istuinosa syksyllä 2015
- Vanhan mallin ratti paikoillaan, tööttikin laitettu toimintaan
- 10 / 2015 Pohjaan lätkitty STP Silver vaimennusmattoa, vaimennushuopaa sekä lattiamatto

Tehtävää:
- Raidetangonpää pitää vaihtaa
- Kardaanin tukilaakeria pitää tutkia ja korjata
- Kaasarien säätö rullilla
- Jousien lyhentäminen ja alustan ihmettely, miksi oikea puoli makaa alempana
- Huohotukselle keruusäiliö
- Takaovipahvit mustiksi
- Hattuhylly parempaan kuosiin
- Bensatankin vaihto parempaan kunnostettuun
- Moottorin maadoituksen parantaminen
- Vasemmasta poikittaisesta runkopalkista ruostevaurio pois
- Taakse loputkin puslat uusittava
- Kiekkamittari ois kiva
- Lämpömittariksi 240 VDO
- Lisäkaukovalot
- Pillerikapselit
- Etupuskuri roikkuu hieman
- Oikealle peili
- Kickpanelit
- Koko korin läpikäynti ja maalaus  ::)
- Ruiskutekniikka, ehkä B5254S? B6254S?

Muutamat kuvat joista nykykunto selviää:



« Viimeksi muokattu: 10.10.2015, 18:39:52 kirjoittanut Divi »

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Just Another Amazon -69
« Vastaus #1 : 03.09.2015, 19:11:59 »
Alkuperäinen ensimmäinen postaus tässä viivojen välissä:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ei täälä mitään nähtävää oikeesti ole, yksi Amazoni vaan joka tuli vaihtokaupassa, ja josta olis nyt tarkotus leipoa harrasteauto. Aluksi tämä vanhus joutuu erinäisistä syistä kuitenkin toimittamaan satunnaisen käyttöauton virkaa. Ajoja onneksi on aika vähän tällä hetkellä ja perheessä toinen uudempi auto pidempiä reissuja varten. Listataan nyt tähän ekaan viestiin tietoja mitä mulla on tästä menopelistä. Jos jollakulla on lisätietoa tai yhteystietoja edellisiin omistajiin niin kuuntelen varsin mielelläni! Etenkin moottorin rakentajan ja korin hitsaajan kanssa olis mielenkiintoista jutella.

Merkki: Volvo
Malli: Amazon P131
Mallivuosi: S = 1969
Alkuperäinen tunnus: BZN-87 (edelleen käytössä)
Käyttöönotto: 24.09.1968
Valmistenumero: 315148
VIN: 131341-S/2600
Värikoodi: 99 (Medium blue / Mediterranean blue)
Sisustan väri/materiaali: 431-596 (Blue leatherette)
Special: 5370 = Radiator in steel for nordic market, 5577 = Door mirror for nordic market
Peruskone: B20 (VINin perusteella alunperin B20A)
Vaihteisto: M40

Moottorin nykykunto: (ilmeisesti 9/2013-7/2015 omistaneen rakentama)
- Kampiakselin etu- ja takatiivisteet koneistettu ja vaihdettu stefoiksi
- Peltisarja (4-1)
- 2x40 Dellorto DHLA(?)
- Imusarjat lortoille
- Nokka vaihdettu (mutta mikä?)
- Kansi työstetty (8/2012-9/2013 omistaneen toimesta?)

Muuta tehtyä:
- Jarrutehostin poistettu käytöstä, levyjarrut edessä 4-mäntäsatuloilla
- Pohja hitsattu talvella 2014-2015(?)
- Takaluukkua hitsattu aika reilusti, varmaan joitain vuosia aikasemmin..
- Aiemmin ylimaalattu alkuperäistä hieman vaaleammalla sinisellä(?)
- 2015 kesällä edellinen omistaja harjoitellu liekkien maalaamista..
- Sähköinen bensapumppu asennettu, uusi mekaaninen kuitenkin koneen kyljessä
- Moparin 14" peltivanteet

Puutteita/vikoja:
- Kuskin penkki tuettu puupalikalla
- Bensa haisee ja jonkuverran sitä kuluukin
- Lattiamatto ihan perseestä
- Hattuhylly aika ruma
- Soitin asennettu rumasti
- Ovipahvit rumat DIYt

Omistushistoriaa:
01.07.2015-02.09.2015 Yksityinen 1.omistaja (Toni, Kerava)
05.09.2013-01.07.2015 Yksityinen 1.omistaja
14.08.2012-05.09.2013 Yksityinen 1.omistaja
24.06.2012-14.08.2012 Yksityinen 1.omistaja
01.11.2003-24.06.2012 Yksityinen 1.omistaja (Tämän kanssa olis mielenkiintoista jutella, kukahan on? Ylempien kanssa tietysti kans..)
29.07.2003-01.11.2003 Yksityinen Entinen omistaja
31.08.2001-29.07.2003 Yksityinen Entinen omistaja
05.11.2000-31.08.2001 Yksityinen Entinen omistaja
28.08.1998-05.11.2000 Yksityinen Entinen omistaja
22.10.1997-28.08.1998 Yksityinen Entinen omistaja
05.06.1992-22.10.1997 Yksityinen Entinen omistaja
08.04.1989-05.06.1992 Yksityinen Entinen omistaja

Kesäkuu 2015:


Syyskuu 2015:


Laitetaan lisää kuvasaastetta seuraavaan viestiin..


--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sisustaa:




Joku tehny ite, en oikein tykkää:


Kuskinpenkki keikkuu tuon varassa:


Takaovipahvi on aika paljon tummempi ja sinisempi kuin penkit, oiskohan penkit vaihdettu sinisistä vihreisiin?



Aika hyvältä näyttää nuo jalkalistat:



Kuskinpenkissä on ilmeisesti joskus ollu niskatuki:
« Viimeksi muokattu: 09.10.2015, 00:21:08 kirjoittanut Divi »

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Just Another Amazon -69
« Vastaus #2 : 03.09.2015, 19:21:32 »
Konetilan yleisilmettä:


Kaasaripakettia lähempää: (etummainen näyttäis ainakin vuotavan yläpäästä, mahtaako kiehua tai tulvia)




Kaasareiden jälkeen on 90-mutkat joiden päällä suodattimet:


Peltisatsi näyttää tältä:



Suodattimien tarrat:


Mekaaninen bensapumppu:


Venakopan yhden pultin alla mutteri prikkana, onkohan kierteet pilattu?
« Viimeksi muokattu: 03.09.2015, 19:28:56 kirjoittanut Divi »

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1493
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Just Another Amazon -69
« Vastaus #3 : 03.09.2015, 21:05:25 »
Todella siisti! :o S*
V60 T8 TwE AWD Inscription 2021
V70R 2000

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Just Another Amazon -69
« Vastaus #4 : 06.09.2015, 20:24:40 »
Kyllä tässä vähän tekemistä on mutta ei se haittaa, harrastushan tämä.  :)


Apukuskin penkki tuntui olevan hyvin jämäkässä kunnossa, kuskin penkki taas tuntui "upottavalta", heilui, klonksui ja oli tosiaan puupalikalla tuettu. Meinasin että nappaan penkit irti, pulttaan apukuskinpenkin kuskin paikalle väliaikaisesti ja korjaan kuskin penkin ensimmäisenä vaan eipä mennykkään ihan suunnitelman mukaan. Kuskin penkistä vasta kaks pulttia auki ni eiköhän jakkara kellahda omia aikojaan selälleen.  :'(



Ei muutaku mattoa pois... saakohan hitsata koko pohjan uudestaan.
No ei onneksi. Tuo yksi kiinnike ruostunu irti, pari muutakin irtoamaisillaan kun on niin ohuella pellillä korjattu ettei ole kestäny lihavaa.
Muuten vaikutti että on korjattu ihan oikealla pellillä, tosin hitsaamisesta on pölyn määrästä päätellen useampi vuosi.





Tästä päästiinkin sitte siihen alkuperäiseen ongelmaan eli kuskin penkki "upottaa".. Syyhän näkyykin kuvassa, alkuperäiset jouset ja rautalangat on korvattu kuminauhalla joka venyy "hieman" liikaa.




Sitten toista asiaa hieman eli katkojan mekaanisten kärkien korvaus elektronisella katkojalla:

http://www.ebay.com/itm/Volvo-Amazon-1968-70-B20A-Electronic-Ignition-kit25-/180632462560?hash=item2a0e88a4e0
http://www.ebay.com/itm/Volvo-Amazon-electronic-ignition-Powerspark-68-70-B20A-/120692791540?hash=item1c19d9d8f4

Onkos noista täällä kokemusta? Latausaika on vissiin säädetty tehtaalla suurinpiirtein sopivaksi muttei ole itse säädettävissä?

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Just Another Amazon -69
« Vastaus #5 : 08.09.2015, 16:48:46 »
Virittelin apukuskinpenkin kuskin paikalle, että saan siirrettyä auton hitsauspaikalle.
Kuskinpenkistä irrotin kiskot niin saa hitsatessa käyttää niitä jiginä.

Turvavöitä varten hain 7/16 UNF pultteja, laitan 240 rullavyöt eteen.


Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3168
Vs: Just Another Amazon -69
« Vastaus #6 : 08.09.2015, 17:01:28 »
No ihan kelvollisen näköinenhän se ulkoa kuitenkin on. Uusi lattiaverhoilu ja ovipahvit ja hattuhylly niin sehän näyttää jo ihan erilaiselta sisältäkin  :)

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Just Another Amazon -69
« Vastaus #7 : 09.09.2015, 20:50:10 »
No ihan kelvollisen näköinenhän se ulkoa kuitenkin on. Uusi lattiaverhoilu ja ovipahvit ja hattuhylly niin sehän näyttää jo ihan erilaiselta sisältäkin  :)
mmm noh niin...no...nii....  :D

Sanotaan näin että kori on kyllä ihan hyvin käyttökunnossa, mutta töitä tulee kyllä olemaan aika reilusti sitten joskus kun pitäisi tehdä pohjat ja maalata koko auto kunnolla. Otetaan tähän vaikka kuvakollaasi virheistä:

Tippuu koko takahelma varmaan jossain vaiheessa, se on kyllä ihan hyvä juttu...


Kukkaa:


Kukkaa:


Koko takakylki on ihan väärän muotonen:


Vasenta etulokaria on joskus kolhittu ja oiottu:


Tuulilasin alla on vähintään pintaruostetta, kabiiniin ei ole kyllä vesi tullu:


Upeaa museokuntoista uusiomaalipintaa:


Upeaa museokuntoista uusiomaalipintaa:


Liekkimaalari on tehny hommansa näinkin tarkasti, pökkäsin tuon tiivisteen suurinpiirtein paikalleen ilman työkaluja:


Oikea lokasuoja:


Oikea ovi:


Oikea takakaari:


Lisää takahelmaa:


Oikean oven alareuna vaihdettu, vaatii puolen kiloa pakkelia:


Lisää ovea:


Maskin alapuolella kans lommo:



Noh, liekit vie kivasti huomion tuommosista eikä nuo tämmösessä rokkilintassa niin itseä haittaa. Nyt ajetaan ja nautitaan amazonin kyydeistä. Noita virheitä ihmetellään sitten joskus kun on koritöiden ja maalaamisen aika  :)

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Just Another Amazon -69
« Vastaus #8 : 09.09.2015, 21:12:28 »
Kun katsoo näitä amazoneja mistä lähdetään tekemään, niin oma tuntuu nyt lähes ruosteettomalta kun mätähommat aloitin. Kaikki nämä sun kuvat kertoo, että on aika paljon peltitöitä tiedossa. Hapanta on kaikissa Aman vakiopaikoissa, karies on jo hyvin levinnyttä ja osa hyvinkin työläitä korjata. Rohkeutta kun lähdet polttelemaan peltiä.

mmm noh niin...no...nii....  :D

Sanotaan näin että kori on kyllä ihan hyvin käyttökunnossa, mutta töitä tulee kyllä olemaan aika reilusti sitten joskus kun pitäisi tehdä pohjat ja maalata koko auto kunnolla.
...
Noh, liekit vie kivasti huomion tuommosista eikä nuo tämmösessä rokkilintassa niin itseä haittaa. Nyt ajetaan ja nautitaan amazonin kyydeistä. Noita virheitä ihmetellään sitten joskus kun on koritöiden ja maalaamisen aika  :)
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Just Another Amazon -69
« Vastaus #9 : 09.09.2015, 22:14:40 »
Kun katsoo näitä amazoneja mistä lähdetään tekemään, niin oma tuntuu nyt lähes ruosteettomalta kun mätähommat aloitin. Kaikki nämä sun kuvat kertoo, että on aika paljon peltitöitä tiedossa. Hapanta on kaikissa Aman vakiopaikoissa, karies on jo hyvin levinnyttä ja osa hyvinkin työläitä korjata. Rohkeutta kun lähdet polttelemaan peltiä.

Pitää toki muistaa että tavoitteet on ihan erilaiset eri rakentajilla. Mulle tässä on pointtina tuo fiilis joka ajaessa on, siihen ei vaikuta nämä pienet lommot ja ruosteet ollenkaan vaan tämä tullaan pitämään nyt aluksi ihan vaan käyttökunnossa, museoon tai näyttelyihin ei tästä autosta ole eikä ole siihen suuntaan tippaakaan edes kiinnostusta. Mää tahon vaan ajaa ja nauttia.  8) Sama ideologia tulee säilymään myös siinä vaiheessa kun tätä joskus tulevaisuudessa puhalletaan, hitsataan ja maalataan. Omaan käyttöön, omalla tavalla ja varmasti monilta osin hieman omalla ulkonäöllä. :)

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: Just Another Amazon -69
« Vastaus #10 : 11.09.2015, 17:47:35 »
Pitää toki muistaa että tavoitteet on ihan erilaiset eri rakentajilla. Mulle tässä on pointtina tuo fiilis joka ajaessa on, siihen ei vaikuta nämä pienet lommot ja ruosteet ollenkaan vaan tämä tullaan pitämään nyt aluksi ihan vaan käyttökunnossa, museoon tai näyttelyihin ei tästä autosta ole eikä ole siihen suuntaan tippaakaan edes kiinnostusta. Mää tahon vaan ajaa ja nauttia.  8) Sama ideologia tulee säilymään myös siinä vaiheessa kun tätä joskus tulevaisuudessa puhalletaan, hitsataan ja maalataan. Omaan käyttöön, omalla tavalla ja varmasti monilta osin hieman omalla ulkonäöllä. :)

Melko lailla samalla mentaliteetilla meikäläinenkin tuon oman Amukan kanssa on liikenteessä. Sen verran laitetaan, että matka jatkuu taas mukavasti. Aina (11 vuotta) on leima tullut ekalla, vaikka ulkonäön perusteella ei näin välttämättä uskoisi. Osaltaan tähän laiskuuteen vaikuttaa kylläkin likvidin pääoman puute ja nytkin ne vähät säästöt menevät kämpän remonttiin.

 Kehuja hienosta ajokista kuitenkin tulee säännöllisesti parkkipaikoilla, vaikka maalipintakin on lähinnä auringon raiskaama punainen. Samoin lähiseudun koululaisiakin on usein kännykamerat ojossa, kun saavun töistä. Kyllä tällaisista asioista tulee itselle hyvä fiilis  :)

Anyway, jokainen harrastaa omalla tavallaan. Pääasia että näitä vanhoja ajokkeja harrastetaan ja niitä myös ulkoilutetaan näiden nykypuikuloiden seassa  8)

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 477
Vs: Just Another Amazon -69
« Vastaus #11 : 12.09.2015, 00:34:57 »

Öljynsuodattimen vaihtoa :D
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Just Another Amazon -69
« Vastaus #12 : 13.09.2015, 01:11:37 »
Pe-La tosiaan ruuvailtiin Joni-:n kanssa aikalailla nonstop. Vol142 kävi kans jeesailemassa, kiitokset molemmille!

Seuraavaa tuli puuhailtua:
- Toista kilometriä turhaa johtoa pois.
- Bensapumpun maajohto lyhennetty ja laitettu kunnolla
- Laturin johdot lyhennetty ja laitettu paremmin
- Öljynpaineanturin johtoa vaihdettu pätkä uuteen ja laitettu kunnolla
- Öljyt ja suodatin vaihdettu (Motonetin peltipurkki Classic 20W50 + Volvo original suodatin)
- Kaasareihin yli 100 eurolla uutta tiivistettä, värinäkumia, kumiprikkaa yms yms
- Imusarjat maalattu
- Pakosarjaan hitsattiin lambda-mutteri sekä kiinnitysmutterit ja maalattiin
- Imu/Pakosarjan tiiviste uusi
- Venakopan tiiviste uusi
- Huohotusta järjestettiin vähän uusiin puihin
- Alipaineletkuja kans uusiin
- Bensaletkua vaihdettiin pätkä ja siirrettiin suodatin eri paikkaan
- Kannesta vaihdettiin pari rikkinäistä venttiilinvälyksen säätönamikkaa, ja säädettiin välykset noin 0.40
- Kaasarien kaasuvivustoa muutettiin rankalla kädellä, nyt aukee läpätkin kokonaan  :D
- Penkkien kiinnikeraudat hitsattiin kunnolla, maalattiin yltä ja päältä, massattiin kans pohjan puolelta.
- Kytkinvaijeria säädettiin vähä paremmaksi
- Varmasti jäi monta pienempää hommaa kirjaamattakin

Huomiselle vielä puuhaa:
- Virranjakajan tutkintaa, paljonko on ennakkoa ja jääkö ennakko päälle..
- Ilmanputsareille uutta telinetta ruvettiin tekemään, se loppuun...
- Lattian putsaus ja vähän dynamattia eristeeksi
- Imuvuotojen tarkistus
- Jousia pitäis laikata mutta en tiedä ehtiikö

Kuvia ei juuri tullu räpsittyä, otetaan huomenna muutamia sitte tämän "syyshuollon" jälkeen.

OP-anturin ja startin johdot niputettiin vesiputkeen niin eivät sotkeudu pakosarjaan:


Pakosarja hitsattuna ja maalattuna:


Imusarjat ja kaasarit kiinni uusilla tiivisteillä, kuvassa näkyy nuo hajonneet venttiilivälyksen säätimet:


Tässä vähän esimakua millasta putsaritelinettä alettiin tekemään:

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Just Another Amazon -69
« Vastaus #13 : 13.09.2015, 22:56:38 »
- Virranjakajan tutkintaa, paljonko on ennakkoa ja jääkö ennakko päälle..
Olihan sitä :D jotain 25 astetta tyhjäkäynnillä ja yli 40 kierroksilla.
Nyt on 10 paikkeilla tyhjäkäynnillä, 32-33 kierroksilla. Toiminta parani aika huomattavasti!

- Ilmanputsareille uutta telinetta ruvettiin tekemään, se loppuun...
Valmista!

- Imuvuotojen tarkistus
Kierrokset laskee kun painaa jarrua, tehostin rikki?
Saikos näihin jonku muun auton jarrutehostimen sopimaan suht kivuttomasti vai onko alettava ettimään ehjää alkuperäistä?

- Lattian putsaus ja vähän dynamattia eristeeksi
- Jousia pitäis laikata mutta en tiedä ehtiikö
Nämä jäi vielä tekemättä

Tämmöseen malliin saatiin konetila: (kiekkakello kuvassa lasilla kun sytkää säädeltiin)

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Just Another Amazon -69
« Vastaus #14 : 15.09.2015, 18:43:12 »
Kuskinpenkin korjausta.. Lähtökohtana 50mm * 4m hinausköysi.

Koukut pois käyttäen yleisavainta:


Toisessa päässä sai käytettyä koukun kiinnityslenkin semmoisenaan, ei varmasti ratkea läskinkään alla:


Toisen pään kietaisin rungon ja kiskon väliin, kiskon pultti sopivasti löyhälle niin oli helppo kiristellä tuo köysi ja kiristää pultti. Veikkaisin että pysyy noin, jos tuntuu löystyvän käytössä niin ainakin on helppo kiristää uudelleen.


Das lopputulos:



Akulle tein uuden maajohdon, plussana käytin vanhaa mutta uusi kenkä siihenkin. Lisäksi laitettiin sulakerasia johon tinasin kaikille sulakkeille suoraa 12v akulta. Tuosta alin menee releelle jota ohjataan herätteellä, on hyvä ottaa siitä herätettä/virtaa omille laitteille esim soittimelle, lisämittareille yms kun ei kaikki virta mene vanhan virtalukon läpi. Yksi sulake menee soittimen jatkuvalle virralle ja pari jää vielä vapaaksi myöhempää käyttöä varten.

 

Autoracing  KL-varaosat