Tässä on tullut hyviä ajatuksia mistä paikantaa vuotoa. Pitää purkaa jakohihnan suojakotelo ja kurkata sinne. Samalla tutkia VTT-pyörän klapi. Jakohihna on vaihdettu 3v sitten että muistaakseni ohje oli vaihtaa se 4v välein niin täytyy vaihtaa jo nyt jos näyttää siellä suunnalla olevan vuodon lähde. Ja öljynpaineesta mittaristo varoitteli jo toissatalvena tyhjäkäynnillä mutta siihen auttoi öljyn vaihto vähän paksumpaan 5W30-> 5W40.
Lämpimänä olen tosiaan tutkinut konetta että ei vaikuta huohotinongelmalta. Mutta koska jos siinä on huoltoväli 150tkm niin kohtahan tuo olisi ollut omassa kärryssä jo 300tkm rajapyykkinä muutenkin ajankohtainen, että pitää tarkastaa se jokatapauksessa. Pakosarja irti ja sittenhän siihen pääsee käsiksi. Ja jos oikein riittäis energiaa niin läppäkotelonkin tarkastus/puhdistus samalla ennakoivana huoltona.
Ja samalla kun sillä suunnalla romplaa niin pitää fiksata ilmastoinnin kompurankin välys sopivaksi niin ei ikävästi lakkaa toimimasta lämpimällä koneella. Tässä pääsi taas nauttimaan lämmöstä niin huomasi senkin vian. Viimekesä oli niin kolea että ei löytynyt vielä motivaatiota fiksaukseen.
Öljyvuodon ja ilmastoinnin tutkimiseen pääsee varmaan helpoiten irroittamalla oikeanpuolen eturenkaan ja vääntämällä pyöräkotelon suojamuovit sivuun.
Mites tätä rästiin jäänyttä huoltotyötä nyt näin yhtäkkiä kertyikin...
