Autodiagnoosi  Carcom Oy

Ahtopaineet? V70 2.4T

  • 23 Vastauksia
  • 20375 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineet? V70 2.4T
« Vastaus #15 : 16.10.2014, 16:41:30 »
Mikä tuossa 2.4T koneessa tulee elämä vastaan tehon nostossa? Ahdin? Suuttimet? Veivit nyt taipuu jossain vaiheessa kumminki jos pidemmälle mennään..
ku mennään päälle 250hv niin rupee sylinterin putket oleen limitillä.
S60 T5

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: Ahtopaineet? V70 2.4T
« Vastaus #16 : 18.10.2014, 06:28:43 »
Minkäs ikäisestä ja paljonko ajetusta motista tässä haastellaan?
Itellä tuo 2.5t awd on ainakin fuelcutin takia ärsyttävä, heh!
Bleedi hukkiksen kellolla ja portilla apujousi teki kyllä ihmeitä, paine 0,7, noin. Muuten täysin vakio, vielä... ;)
Onko jollakin oikeeta kokemusta sylinterien seinämien kestävyydestä, koska vähän arveluttaa, että missään mallissa alle 1,5bar sellasia ongelmia olisi, muutakun lämpöjen nousun vuoksi... Siis jos vain soppaa piisaa... Oonko pahasti väärässä, jos, niin ohjeistusta otetaan vastaan mielellään :)
Nimim. Täysin ummikko 20venasten kanssa. :2funny:
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineet? V70 2.4T
« Vastaus #17 : 18.10.2014, 07:12:59 »
Hyvällä ja turvallisella säädöllä uskon vahvasti siihen, että kestää bensiinillä hyvinkin läjässä 70...75hp/ putki ja etanolilla 80...90hp putki.
Lämpö/ naku (pienikin) niitä kait rikkoo.

Omaa 5cyl. 83mm porauksella olevaa oli ainakin tarkoitus härkkiä yo. rajojen mukaisesti.

Toki rikki nuo menee joskus, mutta kestääkö 1tkm, 10tkm vai jotain muuta niin?

Lainaus
Mikä tuossa 2.4T koneessa tulee elämä vastaan tehon nostossa? Ahdin? Suuttimet? Veivit nyt taipuu jossain vaiheessa kumminki jos pidemmälle mennään..
ahdin, suuttimet, cooleri, putkisto, veivit (+500Nm>), lohko, männät
raw d

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: Ahtopaineet? V70 2.4T
« Vastaus #18 : 18.10.2014, 07:19:24 »
Tuota ei taida vakiona saada nakuttamaan, juurikin fuel cutin ansiosta, tai en ainakaan stetoskooppi korvilla, letku pannuhuoneessa, mitään kuulunut...
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineet? V70 2.4T
« Vastaus #19 : 27.10.2014, 00:29:20 »
Toisin sanoen niin pitkälle kärsis nostaa ahot ku tulee fuel cut vastaan ja periaatteessa mitään ei Pitäs hajota... Jotain nyt aina hajoo vaikka vehkeet ois tehtaan jäliltä. mutta noin 0.8 baarissa menee raja mitä voi pitää fiksuna rajana vakio moottorin ahtojen nostossa? Loputon suohan tuo ahtojen/tehojen nosto on mikä vie aina mennessään:D
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: Ahtopaineet? V70 2.4T
« Vastaus #20 : 27.10.2014, 05:48:30 »
Jep, testattu  ;)
0,75bar on näköjään semmoinen, mitä sinne pystyy laittamaan, ettei fuelcut laita näppejään peliin, heh!
Apujousi hukkaportissa jo teki luonteelle kummia, kun portti ei enää "läpätä" jo pienilläkin paineilla!
Kelloa bleedaamalla paineet sen jälkeen tuohon alle 0,8bar ja VOT!!
Auton luonne on kuin terapian jäljiltä erilainen ja jotenkin sen tuntuinen, kuin sen "kuuluisikin" olla!
Vääntää huom alempaa ja tehoa on persdynossa paljon enemmän, veikkaisin maks. n. 35hv lisää.
Kuuntelin stetoskoopilla täyskaasulla ajettaessa ja en nakutusta havainnut.
Nyt tuo on paljon mukavampi... (laiska silti ;D)
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineet? V70 2.4T
« Vastaus #21 : 31.10.2014, 23:57:43 »
Kysästääs tässä nyt tätäkin. Tuolla rajapaineventtiilillä tuli ahtoj pikkusen nostettua ja ilmeni vika mikä on ilmeisesti vaivannu jo kauan jo ennen tuota toimenpidettä. Eli hyvää vauhtia ajaessa ylämäkeen ja kaasua kevyesti lisätessä alkaa nostamaan nätisti ahtoja n.0.5 bar ja yhtäkkiä kyykkää suoraan nollaanO_O aikaisemmin tuota ei ees niinkään huomannu vaan aina lisäs vaan kaasua siinä vaiheessa. Ja siis reilulla kaasulla kyllä taas nostaa ahtoja. Nyt ku tuo ahtopaine mittari on olemassa ni tuohon alko kiinnittää huomioo ja tosiaan ahtopaine solenoidi ei oo nyt käytössä vaan rajapaine venttiili.
myös automaattilaatikko tuntuu olevan tästä ihmeissään ja ei tiiä vaihtaakko pykälään tehon hukkuessa vai avaako turbiinilukon vai vetääkkö jo isompaa vaihetta sisään ku kaasua lisäilee-_-

(modet siirtäköön parempaan osioon jos näkee fiksummaks)
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineet? V70 2.4T
« Vastaus #22 : 16.11.2014, 04:43:01 »
Onko sulla kenkee se vanhan mallin 193 hv 2.5t? Siinä voi nostaa ahdot 0.8bar? Mulla on se ja vakiona siinä taitaa olla 0.4 :idiot2: bar ahtoa ja tuntuu että jotain puuttuu... Alakierroksilla vääntää hyvin mutta isoilla kierroksilla voisi tapahtua enemmänkin.
XC70 D5

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: Ahtopaineet? V70 2.4T
« Vastaus #23 : 16.11.2014, 08:10:52 »
Juu, ykköskoppanen on. Hukkaportin kelloa kun apujousella auttaa pysymään kiinni, niin jo silläkin on auton luonteeseen merkittävä apu.
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

 

KL-varaosat  Race.fi