KKD Motorsport  Samppasport

Siniin 945 - wannabe Classic

  • 79 Vastauksia
  • 15728 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 626
  • Fook Mii and Fook Yu!
Siniin 945 - wannabe Classic
« : 06.09.2015, 20:27:59 »
Punainen pappaseiska haihtui horisonttiin, mutta eihän sitä ilman pitkäkattoa pärjännyt :D

Joten käyttiksen virkaa toimittamaan valittiin saman korimallin edustaja, naksun uudempi 945.

- 1995
- 417 nautic blue
- B230FK + AW71L
- Lukoton 1031, 3,73
- Ostohetkellä 413613km mittarissa

Sitten on:
- Kylmästöintikone
- Sähköpeilit ja sähkölasit edessä
- Vetokoukku
- Koirakalteri
- Varashälytin, Cobra

Jälkikäteen asennettua:
- Sähkölasit myös taakse + etulasien autodown-releet
- 960 punavalkoiset takavalot, tummennetut ajovalot ja jenkiparkit/vilkut. Sivuvilkut korvattu jenkkimallin merkeillä.
- Classicin harmaa-mustat puolinahkapallit
- 960 tumma kattoverhous valo-meikkipeili-aurinkolippoineen, ja verhoiltuine pilarimuoveineen takamatkustajien lukuvaloilla
- Takapään lasit kalvotettu tummemmiksi
- Autometer sport-comp ahtopainemittari
- PLX-laajakaistalambda
- Lastut, LH ja EZK
- 531-kansi, siistitty ja pikkusen paranneltu
- A-nokka
- Turbonetics säädettävä hukkaportin kello + ahtopaineensäädin
- Uudempi, pitkä takaluukun kahva
- V70N-tyylinen takaspoileri
- V40 modifioitu takapyyhin
- Aiempi Cobran hälytin korvattu Defalla, joka nyt vain kaukosäätää keskuslukkoa
- Boschin 225 -lisäpitkät xenoneilla

Ja se näyttää alkumetreillä tältä:


Alla oli kesäpyörät(pinnoitetut ÄSSÄ-renkaat :D) RG:n valmistamilla Virgo-kopioilla. Niiden päälle käänsin HKPL7-nastarenkaat talveksi, ja paiskasin alle seiskassakin olleet Hydrat.
Mukana tulleet "talvirenkaat" oli myöskin pinnoitetut ÄSSÄt peltivanteilla. Toivottavasti ne joku varastaa tuosta pihalta...
Operaation kuorrutin pinelinellä ja painepesurilla. Jotain muutakin ilmeisesti täytyy jossain vaiheessa ulkokuorelle tehdä, koska painepesuri ei tehnyt autoani uudeksi...
Sisältä tämä ei ole ihan niin paha kaatopaikka kuin punanen seiska oli tullessaan. Mutta varmaan saa samantyyppisen purkaa-tiskaa-kasaa -tyyppisen operaation osakseen. Uskaltaa sitten pyhävaatteissakin sisälle ilman metsäkonesuojia :hg:

Remontinkorjaushommia ihan perus huoltotoimenpiteiden merkeissä tulossa heti kun osat saapuu tontille. Huoltokirjakin on, ja siinä useampikin Keskusautohallin perunaleima. Ei tosin ihan viime viikoilta, mutta kuitenkin.

No, vähän jo varastin ja tein ilmastointihuollon, koska myyjän "joo, just huollettu ja hyvin tulee kylmää" ei ihan mielestäni täsmännyt vallitsevaan asiantilaan.

Ei täsmännyt koneenkaan mielestä.

Sitten Moponettiin vinkumaan uutta radion asennuskehystä, koska paikallaan oleva ratio oli asennettu tyyliin "MÄ LAITAN TÄN NYT TÄHÄN!"
Uutukainen kehys kainalossa, ei muuta kun naama hevosenkengällään pihalle vesisateeseen asentamaan. Ei jaksanu tallille asti, koska oli niin hyvä keli...

Moponetin parempi muoviosa olikin valmistettu sellaisessa valtiossa jota ei enää olekaan :o


Miks nää on AINA näin?!? :tickedoff:

Kierrä, teippaa, runttaa ja rusenna. Noin kolmella markalla saa sellaisen johtokummajaisen auton ja radion yhdistämiseksi toisiinsa. Ja kyllä on helppoa.

No, nyt ne on näin.

Meni aikaa, mutta tuli parempi mieli.

Päälle vielä BRD:n muovituote, sisään peltikehys ja peltikehykseen rammari

Sitten voikin joutessaan vaikka kuunnella Vesa Jokisen orkesteria.

Paksiin ruuvasin punaisen sotkupullon siltä varalta että joku kanssaeläjä ei tiedä missä on kunnollinen tulentekopaikka.

Kyllä sen tuolta lattian alta suht helposti saa, mikäli paksi ei ole ihan kattoa myöten täynnä noppakiviä tms. tavanomaista...

Samaan tilaan heitin myös seiskassa olleet pakolliset "pelasta itsesi ja autosi" -välineet kaiken varalta. Suojakaukalo päälle ja paksi kiinni.
Päivä pulkassa :)

E: Varustusta päivitelty
« Viimeksi muokattu: 18.07.2017, 22:47:26 kirjoittanut Pekko-poika »
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Elek

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 297
Vs: Siniin 945
« Vastaus #1 : 06.09.2015, 20:39:32 »
Hyvältä näyttää, onko sähköikkunat pelkästään edessä  ???

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 626
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945
« Vastaus #2 : 06.09.2015, 20:57:10 »
Hyvältä näyttää, onko sähköikkunat pelkästään edessä  ???

Jo vain. Rahapussin pohja on tullu ostohetkellä ilmeisesti takapenkin kohdalla vastaan, ja matkustajat pääsevätkin olemaan sähkömoottoreina :)
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 626
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945
« Vastaus #3 : 07.09.2015, 21:18:48 »
Vaihdoin automaattivaihteistoon öljyt.

Ensin laitoin sitä ihan hyvän määrän lattialle

Ja samassa vähän jokapuolelle konehuonettakin

Sitten keksin klemmarit


Ja sittenhän homma alkoi rullaamaan kuin Voikkaan papertehtaan telat aikanaan...

Kannu täyttyi, uutta lientä lisättiin välillä ja vahdevipua pahoinpideltiin. Viimein letkun päästä tuleva tavara oli oikean väristä.

Öljymäärä täytettiin internetin nimettömän tietolähteen mukaan oikeaksi. Sitten lämmiteltiin askia jokunen hetki paikallaan. Samalla ihmetellen kun auton alle ilmestyi tuota samaa punaista lientä.
Tarkastin öljymäärän.
Sitä oli pirusti liikaa. Pohjaropusta sitten reippaasti tavaraa pois ja taas mittaamaan.
No nyt sitä oli liian vähän...
Ei muuta kun lisäämään.
Lisäsin taas liikaa.
Meni hermot. Hain imuvaihtajan.
Imuvaihtajalla tikun reiästä sitten pikkuhiljaa öljyä pois. Viimein määrä oli mielestäni sopiva.
Sitten tikunreiästä joku Ö-tyypin termoparianturi öljyn sekaan, ja Fluken näytössä komeili lukema ~40c.
Olin tyytyväinen. Tarkastan määrän vielä jossain välissä kun kerkeän polkea lootan punaiseksi.

Kaikenkaikkiaan noin jerrykannullinen meni ATF:ää tähän touhuun, mutta onpahan kunnolla huuhdeltu :D

Tutkailin myös kojelaudan alusta

Taas tätä samaa silppua

Sivuleikkurit teki taas töitä, ja kovalla rahalla aikanaan ostettu Cobran hälytin pääsi eläkkeelle. Kolvailin johtosarjat orggiskuosiin.

Pois autostani, roina!

Keskikonsolissa on vielä samaa tavaraa, mutta palataan siihen ensi numerossa.

Herra PilKlintonin tuulilasissa oli kuskin naaman kohdalla rikki


BÄNG! Ja vika on poissa!


Tarkastelin myös kuljettajan oven sisuksia kauko-ohjattavan keskuslukituksen toivossa.
Tämä toive osoittautui turhaksi.
Ovesta kuitenkin löytyi kolmen markan tarvikemoottori orggiksen katkaisimen lisäksi. Ilmeisesti käärmehälyttimen kaukosäätimellä on aikanaan polleana paineltu ovia lukkoon ja auki etänä. Ei painella enää.

Samalla kun lämmittelin lootaa, kuuntelin stetoskoopilla peräpään epänormaalia äänimaailmaa.
Kannatinlaakeri oli äänetön, vaikka kannatinkumi oli suikaleina
Pyöränlaakerit olivat myös suht äänettömät, vaikka kohtalainen välys olikin.
Pinioniakselin laakerit olivatkin sitten toista maata. Etummainen on ainakin kohtuu soseena, vaikka välystä ei olekaan. Liekö pintavikainen laakeri.
Tätä vähän epäilinkin kun kardaanin laipasta taaksepäin oli perämötkylän pohja ihan öljyssä.
No, eipä ongelmaa. Ehjä, kokonainen taka-aksila on ehkä jo viikonloppuna täällä. Tämän pitäisi sisältämän jopa G80-käkikellon, että pääsee vähän ruovituksen makuun.
Vanhahan on siis lukoton 1031.
Jätetään vanha perä nurkkaan mököttämään. Ja sitten kun raha- ja aikatilanne on parempi, korjataan se, ja asennetaan vaikka ihan oikea Torsteeni avonaisen tilalle.

Päivän päätteeksi tarkastin vielä ajovalojen suuntauksen, koska mielestäni toinen näytti sinne ja toinen tänne. Olin väärässä.
Tekninen apuväline oli sitä mieltä että älä koske mihinkään. En koskenut.

Vaihdoin myös vasemman etuparkkipolttimon, niin on kivempaa sitten.

Ei muuta, over'N'out...
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa janne81

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3489
Vs: Siniin 945
« Vastaus #4 : 08.09.2015, 21:08:18 »
 :D
Oon itse vaihtanu noita mansikkakiisseleitä silleen että mulla on 2kpl isoja läpinäkyviä 3 litran kannuja asteikolla. Ainakun ajaa paskaa ulos niin lissään uutta tismalleen saman verran.

The moose

  • Vieras
Vs: Siniin 945
« Vastaus #5 : 08.09.2015, 21:45:33 »
vaihdoitko ihan lasin vai jotain lasinkorjauskikkaa käytit?

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 626
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945
« Vastaus #6 : 08.09.2015, 23:06:30 »
:D
Oon itse vaihtanu noita mansikkakiisseleitä silleen että mulla on 2kpl isoja läpinäkyviä 3 litran kannuja asteikolla. Ainakun ajaa paskaa ulos niin lissään uutta tismalleen saman verran.

Joo, yleensä jos oon vaihtanu pelkästää pohjaropun kautta ni on tullu laskettua mittakannuun, ja uutta mössöä sama määrä takas. Nyt vaan ei ollu ihan ajatus asentajan vauhdissa mukana... :D

vaihdoitko ihan lasin vai jotain lasinkorjauskikkaa käytit?

Sama vanha pilkinttoni, korjasin vaan :)

Yllättävän hyvin onnistu, oli kuitenki aika iso ja vanha jälki.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2015, 23:16:23 kirjoittanut Pekko-poika »
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 626
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945
« Vastaus #7 : 22.09.2015, 23:01:37 »
Aikaa kuluu kun odottelee sinisen tiskin tilauksia... Sitte ku varmuudeks vielä unohtaa muutaman tarvikkeen niin aikaa kuluu vielä kauemmin  :buck2:

Odotellessa voikin puuhailla sitten kaikkea muuta, kuten vaikka hommata 965:n tumman kattoverhouksen kaikkine roippeineen, sekä verhoillut pilarimuovit

Näistä kiitos eräälle paikalliselle foorumilaiselle  -H-

Tummat verhot kun pesee, niin tulee näköjään tummaa vettä

Näköjään nämäkin imeneet pohjoisen pallonpuoliskon kaikki savet itseensä...
Vanhat verhoukset on jo poistettu ajoneuvosta koristamaan kasvihuonetta, koska huomenna pitäs saada jonkun asteista mafialasia takaosastoon. Laitellaan sitten vasta sen jälkeen nämä paikalleen, niin on taas kivempaa.

Kävin myös peräkaupassa ostostelemassa yhden vanhemman ja ehjemmän(?) akselin ainakin toistaiseksi tuon orkesteriperän korvaajaksi. Lukoton 1031 3,73 välityksellä tämäkin, vanhemmalla kannella ja anturilla.
Purkasin rupiset jarruttimet veke, pesin päältä ja sisältäkin. Sisällä sitä paskakakkaa olikin taas lapiotolkulla. Miten näissä aina on? Kuvaa ei nyt olekaan, ehkä kaikki tietää millainen on vanha ruosteinen Volvon perä...
Peräluukun laitoin kiinni voimansiirtoliimalla, mutta vuotamaanhan se jäi. Urho-Mattia tuli taas.
Paikallisesta varaosaputkasta(hyi, Motonet) tilasin pyöränlaakerisarjat ja jarrukilvet. Tulin kuitenkin melkein jo siihen ajatukseen että lyönkin tämän tälläsenä tonne alle ja käytän uudet osat tohon orggisperään. Samalla sen sitte lukottais...

Päätin hyödyntää jo 7-autoon tilatut sytkäosat tähän, ja rakentelin valmiin, ehjän jakajan yhestä irrallaan olevasta F-koneen jakajasta

Öljyähän sinnekin oli jo pitänyt kulkeutua. Keskihiili ja pyörijäkin oli jo kohtalaisen kuluneet. Teijo-pesukone putsas suurimmat paskiaiset osista pois, kun sillä välillä rakentelin tuollaisen hienon telineen tapin irroitusta varten.

Tässä välissä sitten plörisinkin puhelimessa pari tuntia mikan:n kanssa aiheesta nakki ja kivi. Mistään ei tullutkaan mitään :D

No viimein kuitenkin tappi irtosi, jakaja levisi osiksi pöydälle ja vieläpä rupiset osat lasikuulapuhallettiin.
Sisälle tomimikael:n stefa ja romut päinvastasessa järjestyksessä nippuun. Simmasin välyksenkin sopivaksi, ja vaihdoin uudemmat fiiberilevyt Toyotan Bosch-jakajasta. Sitten vielä nupiksi sinisen kaupan O-renkaat

Sisälle uus pyörivä bakeliittipala, ja päälle vielä saman väristä bakeliittia.

Sitten tulikin lisää rojua kiinnitettäväksi

Siniset pahvilaatikot on kivoja, kun ne käy helpoiten paikalleen, ja niitä ei tarvi ihan heti ottaa pois. Samaten myös nuo keltaiset pahvilaatikot on melkein yhtä hyviä. Poukikordin ruskeassa laatikossakin on kuulemma OE-kaman tyyppistä sisältöä.

Sytkäosat vaihtuikin sitten sytkäkiveä lukuunottamatta kaikki. Samalla tuli tsekattua venttiilinvälit; kaikki 0,30 - 0,40mm. Rikoin myös näkkäriksi muuttuneen venakopan tiivisteen, mutta saa toimittaa vielä hetken risana virkaansa.

Ostin myös sieltä Moponetistä CRC:n ilmamassamittarisprayta testiin. Purkasin siis putsarikotelon veke, Teijo pesi sen ja poistin sisältä joutavat superlonit, pellin- ja muovinlirpakkeet, sekä avasin pohjasta lisää ilmareikiä. Kokonaiset 2kpl kiinnitysklipsejä on ehjiä, loput hoidettu tyylikkäästi gyproc-ruuveilla.
Putsasin sen IMM:n sillä hienolla aineella ja niputin kaiken uuden paperisuodattimen kera.
Se putsausspray haisee ihan viinalle, joten tuskin se kummoista ihmeainetta on.
Ei sieltä IMM:stä mitään kyllä irronnutkaan, tosin ei se ollutkaan kovin likainen...

Näillä toimenpiteillä ei vielä kuitenkaan ollut vaikutusta toisaalla satuilemastani oireesta, joka koskee kylmänä muutamaa kolmella käymisen hetkeä. Jatketaan siis.
Puristuspaineet tuli mitattua kansipahviepäilyn takia.

Hyvin ja tasaisesti rutistaa. Siirretään pahvinvaihto osastolle tulevaisuus, ja jatketaan muualta.

Öljyt ja putsari vaihtaen, öljyksi tuli Mobil 1 5W-30, koska sitä oli 3000l tarjolla  :P Samalla puolivahingossa löysin mistä takapään kolinat johtuu. Peräpää kolahteli montuissa, ja etenkin suuntaa vaihtaessa, kun välissä piti painaa jarrua.

Taka-akselin alemman reaktiotangon etummainen pultti ei ollut ihan "ohjetiukkuudessa" ja siellä sitten pinjonilaakerin kanssa vuorotellen mekastivat. Laitoin lisää ohjetiukkuutta peliin, ja taas oli kivaa. Äänet hävis  O0 Luksusta.

Polttoiluainesuodatinkin vaihtui kivasti samalla. Myös sitä matkassa pitelevän tellingin ehostin samoilla lämmöillä. Lasikuulapuhallus, maalaus ja paikalleen. Tuli hyvä.

Sotkin myös kokonaisuuden kotelosuoja-aineella, koska minun aikana ei varmaan enää tarvi suodatinta vaihtaa.

Sitten kuulustelulampun alle pääsikin teho, tai oikeammin sen puute. Painemittari kiinni, ja kylille poleksimaan. Oikein kovasti kun runttas, niin mittarin neula just irtos tapista. Eli "ahtopainetta" 0,05bar :D

Tämä selittääkin miksi kuljettajaa harmittaa :D

Hukkaportin kellon varsi irti, ja tutkimaan. Tämä kannatti kokella ensin tehdä paljain käsin tulikuumasta ahtimesta. Ei onnistu.
Läppä ja läppäakseli liikkuu kivasti, samaten myös kellossa oli vastetta. Ei ihan suikaleina siis.
Samalla tarkastin myös bypassin. Kalvo ehjä, ahtimen puolella hieman kulumaa tiivistyspinnoissa. Takaisin kiinni siis.
Hukkiksen letku irti ja kompuran tattiin tulppa päälle. Ja ei muuta kun raitille taas.

Sitten heräs mittarikin! Varovasti painelin 0,1bar kerrallaan pontta peliin, kunnes 0,4bar jälkeen naulaa, WTF?!?
Äkkiä kaasu pois, ja uudelleen kokeilemaan. Samaan tyyliin, ja taas naulaa samassa kohtaa...

Sitten ajelin hetken pappapaineilla mittarin näyttäessä 0,3bar. Ahtaa siis ainakin. Ja hukkiksen kello onkin siis suikaleina  :nohnoh No onneksi tilasinkin jo ameriikan Jegsiltä Turboneticsin paremman kellon. Lastutkin lupas eräs herra jossain vaiheessa poltella...

Tankissa tosin on vielä autojobbarin 95E10 -kakkua, mutta liekö sekään nakuttelee noin pienillä paineilla?

Huomasin myös että nyt kun ylipainetta tuli hieman peliin, niin se toi mukanaan ystävänsä savutuksen. Eli savua perässä aina kun ollaan painealueella. No, pihaan päästyäni sitä samantyyppistä savua tuli jo keulastakin.

Öljykorkin ympärys öljystä märkä, ja siitä sitten tiputteli sopivasti pakosarjan päälle. Liekö sitten ajossa painaa nämä savut auton alta taakse, kun ei ihan pakoputkesta tulevalle vaikuttanut. Mene ja tiedä. Öljykorkkiin tarvii ainakin uuden kumihuulen, koska vanhasta on tullut muovihuuli...

Tarkastin myös sytkäennakon joka oli 11 astetta. Päästöjä mittailin myös, niissäkään ei mitään erikoista tai poikkeavaa. Samalla suihkuttelin bräkleeniä imupuolen päälle, ja mittakone ja käyntiääni ei kertonut ainakaan merkittävästä imuvuodosta.

Auto palautettu takaisin säästömoodiin, ettei hajoa kesken kauppakassien kuljettelun. Seurataan tilannetta, tutkitaan lisää ja odotellaan lisää tarvikkeita saapuvaksi.

Jakopään romut saa odottaa vielä aikaa parempaa, koska päivä loppuu kesken ja huomenna tehdään varusteasennuksia rouvan Tojotaan :)
« Viimeksi muokattu: 25.09.2015, 21:06:23 kirjoittanut Pekko-poika »
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 588
Vs: Siniin 945
« Vastaus #8 : 24.09.2015, 19:29:34 »
Jaa se meni isäukon purkuauton kattoverhoilu tähän :)

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 684
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: Siniin 945
« Vastaus #9 : 24.09.2015, 21:07:00 »
olenko ainoa kelle ei näy nää viimeset kuvat?
940 -97 B230fk+M90

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 799
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Siniin 945
« Vastaus #10 : 24.09.2015, 21:25:32 »
olenko ainoa kelle ei näy nää viimeset kuvat?

et suinkaan.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

s73

  • Vieras
Vs: Siniin 945
« Vastaus #11 : 24.09.2015, 21:26:24 »
olenko ainoa kelle ei näy nää viimeset kuvat?

Sama vika, aiemmin ne näkyi.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 626
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945
« Vastaus #12 : 25.09.2015, 21:11:30 »
No näkyykö nyt?
Kokeilin tohon viimeseen postiin OneDriven kuvapalvelua, mut se osottautukin näköjään kusipaskaksi... Nyt on takas Photobucketissa  :hello:

Jaa se meni isäukon purkuauton kattoverhoilu tähän :)
Ei ne vielä menny, mut menoillaan ovat :)
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

s73

  • Vieras
Vs: Siniin 945
« Vastaus #13 : 25.09.2015, 21:23:43 »
Nyt näkyy kuvat.  O0

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 626
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945
« Vastaus #14 : 26.09.2015, 21:07:14 »
Sika- ja matkustusosasto saikin sitten tummaa kelmua laseihin. Tervemenoa akvaario!  :hello:
Kaikkiin laseihin tuli hyväksi todettu 20% kalvo. Tummentaa, antaa näkösuojaa muttei näytä Neuvostoliittolaisten kulkupeleiltä, niinkuin 5% kalvolla käy. Makuasia toki tämäkin...

Samassa pudotin katto- ja pilariverhoukset alas tummien ja topattujen tieltä.

Pöllyttelin paineilmalla suurimmat paskat alas ja pyyhin rasvanpoistoaineella töhkät pois

Sitten kauppaan.

Kaupasta StP:n Goldia pahvilaatikollinen. Pahvilaatikko ympäriltä pois, ja autolle foliohattu

Ei, keltanen tursuava aine ei ole uretaanivaahtoa. Tiivistin tukikaarien välit pilarivaahdolla(juurikin tähän tarkotettua tavaraa), koska vanhat oli jo revenneet pelleistä irti. Vaimennusmattoa meni puoli laatikollista. Säästetään loput paksiin ja pyöränkaariin.
Takakattoon olis varmaan mahtunu vielä jotain vaahtomuovia tms. paksumpaa eristettä väliin(eteen ei mahdu), mutta mulle saa riittää noin.
Tein myös hienon rullatyökalun kalustepyörästä ja putkenpätkästä maton kiinnipainamiseen. Turha työkalu, heitin pois. Paremmin onnistui muovilastalla.
Äänet varmaan taas väheni. Luksusta  :sundaydriver:

Kaiken turaamisen ja tussaamisen jälkeen pesty ja puunattu tumma verhous löysi paikkansa

Paljon paremman näkönen kun se orggis vaalea. Tai siltä ainakin tuntuu :D

Katon johtosarja oli pikkusen erilainen, koska purkuautossa oli tietysti automaatti-ilmastointi. Vanhasta kattoverhouksesta nelinapainen liitin uuden kuusinapaisen tilalle, ECC:n haistelijan johdot irralleen ja teippiä päälle.

Katon topatut reunaverhoilut nappasin paikalleen, ja nythän on sitten tietysti takamatkustajillakin omat ihanat kattovalot. Näiden johtosarjat kietasin vaahtomuoviin niin ei sitten räpise siellä koteloissa.
A-pilarien verhouksiin joutu vingulla tekemään reiät ovien ilmasuuttimien kumilutkuille, no big deal.
Muut verhoukset jätin vielä asentamatta kun on tarkotus siistiä sisustaa vielä lisää.

Kasipätkään meinasin jo tehdä "köyhänmiehen jenkkivilkut" oranssilla kalvolla. Ostin siihen kuitenkin katsastusmiehen kiusaksi ihan orggikset jenkkivilkut.
Tein sitten tähän sellaset, koska P11S1 oli saanut omistaan ihan hienot  O0

Ihan kelvolliset tuli näistäkin. Samalla napsautin kirkkaat sivuvilkut paikalleen. On sitten yhtenäisempi; kaikki kiinalaisia pilipalivaloja :D

Jegsiltä ameriikasta tuli Turboneticsin tuplalähtöinen hukkiksen kello.
Yksi ylimääräinen pikkumitsu, ja siitä orggishukkis pöydälle


Orggishukkiksesta kello-osa irti, kannakkeeseen pari reikää uuden kellon kiinnitykselle, lasikuulapuhallus ja "rosteripinnoitetta" päälle.
Vanhan kello-osan irroitus kannakkeestaan olikin ihan kusipaskaa. Kello on juotettu kuparilla kannakkeeseen kiinni, joten sitä ei saa mitenkään järkevästi irti  :idiot2: Silpominen ja kiroilu kuitenkin auttoi.

Pari pulttia vielä kiinni

Ja se oli siinä. Säädän vielä tangon kohdalleen irtomitsulla, niin on helpompaa sitten asentaa autoon.

Päätteeksi päivän rankin rasti

Uusien pyyhkijänsulkien asennus :D
Ostin Densot, koska ne vaan on parhaat. No, NWB:t ja SWF:t on kyllä yhtä hyviä, muttei yhtä hienoja  :pomo:
Possit, Samppionit ja Valeot voi jättää suosiolla kauppaan...



Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

 

Race.fi  TamCar