Projektin kohteena on vuoden -63 Volvo P1800S. Auto on alkuperäinen Suomiauto, eli yksi 42:sta ja siitä on tarkoitus tehdä niin teknisesti, kuin ulkoisestikin omien mieltymysten mukainen kesäauto. Projekti on ollut työn alla noin vuoden ja viimeisimpänä vaiheena on ollut maalaus ja luukkujen sovittelu paikalleen. Tarkoitus olisi saada auto ensi kesäksi ajoon, kun mennyt kesä tuli oltua ilman harrasteautoa.
Lähtökohta

Peltivalmiina odottamassa hiekkapuhallusta

Kori pohjamaalattuna

Alustan osia

Moottori

Tämän hetkinen tilanne

Faktaruutu
-Moottori: B254T kadulla 138hv/217nm ja radalla 496hv/595nm
-Kytkin: SRE 618+jousitettu levy x 2
-Vaihteisto: BMW 265 Getrag
-Kardaani: BMW / Volvo 940 / Toyota Hilux
-Perä: Toyota Hilux, TrueTrac lukolla, 3,9:1 välitys
-BC-racing säädettävä coilover alustasarja
-Ohjaus: BMW 320 tehostettu hammastanko
-Mittaristo: Autometer. Kierrosluku, nopeus, polttoaine, vedenlämpö, ahtopaine, öljynpaine ja kello. PLX-laajakaistalambda
-Moottorinohjaus: DTA P8 Pro
-Cooleri: Kiinalainen 550*300*76, lähdöt taakse
-Polttoaineensyöttö: 2kpl "bosch 044" pumppuja, 1200cc suuttimet
-Etujarrut: Levyt Mazda 6 275mm, satulat Wilwood Superlite
-Takajarrut: Levyt Mazda 626 261mm, satulat Volvo V50
-Jarrutehostin/pääsylinteri: Volvo 850 tdi
-Ahdin: Turbonetics GT-K 650
-Imusarja: Volvo 16v/Sierra Cosworth/Apupoika hybridi
-Pakosarja: 4-2, 48mm tuubisarja. Primäärien pituus 65cm
Kuvia:
Kuvia Photobucketissa